2013-07-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morfinhoran
Han verkar ju minst sagt provocerande, att han fortsätter att provocera när han blir attackerad gör ju inte saken bättre. Gör som hon säger istället och hota inte med att "spränga hela gatan" din tuffing. Bättre att polisen agerar än att dom uppträder ryggradslösa och viker sig. Han har ju också slagit sönder en ruta och verkar inte helt stabil, jävligt idiotisk kille, han får skylla sig själv är min åsikt.

Gör man på det sättet så har man ingen ryggrad utan framstår som en idiot som behöver grova terapi samtal.
[Morfinhoran] verkar va en polis!
Citera
2013-07-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Hon gjorde helt rätt. Bra jobbat.
Jag hoppas att nasta gang hon flippar pga PMS och osakerhet sa ar det nagon du bryr dig om som drabbas. Kom tillbaks och sag att hon gjorde ratt da.
Citera
2013-07-13, 22:01
Medlem
dolmiodags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmo_Kvack

2. Ni som tycker att denna video är chockerande har aldrig besökt ett Stockholmsderby. Där varar polisen att slå tjejer och kvinnor allt från 14 - 50 år, helt oprovocerat. Tror det var -08 en 14-årig tjej fick motta ca 4-5 batongslag, när hon var liggande. Hon utgjorde säkert ett jättestort hot när hon försökte gömma sig mot väggen.

Fjant.
Tycker du att det scenario du beskriver är eftersträvansvärt? Du är inre FÖR ett skit.
Citera
2013-07-13, 22:02
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Vem säger något om en polishund? Jag pratade om en hund vs en människa. Tror du hundens instinkter är att gå fram till sitt offer och be om lite mat? Även om inte hunden har som plan att riva dig så är det en bieffekt när den slår sin tassar fram och tillbaka i snabba rörelser. Att jag sa halsen är för att det är oftast är där rovdjur attackerar när de går in för att döda.

Det var rimligtvis polishundar det talades om, fick jag förmoda. I övrigt är hundar sällan varken avlade eller tränade att attackera människor. Du syftar kanske på den vilda vargen, men även den skulle i normalfallet aldrig attackera en människa, än mindre på egen hand. Vargar är tvärtom instinktivt rädd för människor, liksom de flesta andra stora rovdjur. Anledningen är inte att vi har skjutvapen. Anledningen är att människan varit det dominerande rovdjuret i över hundra tusen år.
Citera
2013-07-13, 22:02
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Nej det spelar ingen roll. Du ser ju själv på videon att han är kolugn/sävlig/full.

Allt som har föregåtts av videon motiverar inte statens utdelande av "HUGG+SLAG".

Så jävla bra att det finns på film. Så oändligt glädjande.

Vad blir försvarets/statens nästa punkt....Att han betedde sig dum EFTER videon??

Det kan spela roll om polisen bett honom sätta sig ner/lägga sig ner vid upprepade tillfällen innan videon startar. Det skulle förklara varför hon tillslut tog till batongen. Polisen ska ju faktiskt inte stå och tjata på fyllon dagarna i enda utan tillslut så måste de faktiskt tvinga folk som inte gör som de blir tillsagda. Speciellt folk som kommer med idiotiska kommentarer som "vill du testa" efter att de blivit tillsagda. Den kommentaren kan tolkas både som en sexistisk kommentar men även som ett hot. Killen förtjänade stryk och jag hoppas han har lärt sig att ta varannan vatten nästa gång.
Citera
2013-07-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Kameratvång på samtliga poliser är ett nödvändigt krav!!!

Då obfuskerar de kameran "vid lägen"...Det är tydligt att Sveriges poliser är hjärntvättade,vad som krävs är en statlig förändring - men det kommer aldrig att ske.
Citera
2013-07-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det kan spela roll om polisen bett honom sätta sig ner/lägga sig ner vid upprepade tillfällen innan videon startar. Det skulle förklara varför hon tillslut tog till batongen. Polisen ska ju faktiskt inte stå och tjata på fyllon dagarna i enda utan tillslut så måste de faktiskt tvinga folk som inte gör som de blir tillsagda. Speciellt folk som kommer med idiotiska kommentarer som "vill du testa" efter att de blivit tillsagda. Den kommentaren kan tolkas både som en sexistisk kommentar men även som ett hot. Killen förtjänade stryk och jag hoppas han har lärt sig att ta varannan vatten nästa gång.

Extremt idiotiskt inlägg.

Lös problemet istället, för de som kan är det enkelt.

Vakna.
Citera
2013-07-13, 22:07
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Men ur hennes synvinkel så kan hon ha sett det som att skydda hunden.
Och har någon ett grepp om polishunden så är det självklart att kvinnan ska försöka få loss hunden.

Det enda felet är varför hon gick på offensiven. Resten ser jag inga fel med.

Det är därför det finns domstolar och en domare. För att avgöra vad som var rätt eller fel, ty det du tycker är rätt kan jag tycka är fel. Det behövs därför en oberoende beslutsfattare. Personligen, om jag blev försatt i en liknande situation, så skulle jag först försöka avliva hunden, sedan ge mig på människan.
Citera
2013-07-13, 22:07
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OgodFinally
Extremt idiotiskt inlägg.

Lös problemet istället, för de som kan är det enkelt.

Vakna.

Vad vill du ha sagt? Utveckla dina tre punkter tack. Det här är ett diskussionsforum och inte ditt personliga klotterplank.
Citera
2013-07-13, 22:08
Medlem
Ni som undrar vad polisludret heter så har vi att göra med en viss:

Petr* M*rie Viklun*

19690604-XXXX

Vit*ilsgränd 19
16* 77 Hässelb*

http://www.upplysning.se/person/data/?id=87199ed4-5eb7-a9b9-09c5-6d22ab4b5b3e

http://corruptiosweden.blogspot.se/2012/06/polis-petra-viklund-avlossade-sitt.html
Citera
2013-07-13, 22:09
Medlem
smeden80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeden80
Det är därför det finns domstolar och en domare. För att avgöra vad som var rätt eller fel, ty det du tycker är rätt kan jag tycka är fel. Det behövs därför en oberoende beslutsfattare. Personligen, om jag blev försatt i en liknande situation, så skulle jag först försöka avliva hunden, sedan ge mig på människan.

Dessutom så står sig en människas säkerhet och existens HÖGRE än en hunds.
Citera
2013-07-13, 22:09
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Mannen har ett grepp om hunden. Är väl också anledningen till att hon matar med slagen för att få mannen att släppa hunden.

Kan vara den ursäkten som räddar hennes jobb också.

Jag ser den, men hennes problem med den förklaringen är att hunden borde ha varit kopplad.
Då hade situationen varit en annan.
Att släppa en hund utan munkorg likställs med att öppna verkanseld vilket inte känns helt motiverat i detta fallet (så är det i alla fall inom det militära).
Nu tror jag iofs att förundersökningen mot henne kommer att läggas ned eller att hon kommer att frias alt. att hon får en mild reprimand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in