2013-07-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Var det du som tipsade polisen? Vad för bil? Vem är personen? Forserumstrakten?

Ja det var jag som tipsade polisen.
Forserum.
En skoda.
Bilen ägs av en yngre kille som verkade "normal" när jag kollade upp han på facebook.

Fick känslan av att det inte var han som satt i bilen men inte helt säker.
Citera
2013-07-13, 21:20
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Lägg oxå till att det är topografiskt bra läge.
Det intressanta är hur nära man kan komma dammen med bil?

PS Kräftor är fantastiska asätare.

Hmm därför borde nån åka dit och kolla. Storbonden åkte tydligen fel igår när hen skulle checka stället
Citera
2013-07-13, 21:22
Medlem
panzertaxs avatar
Åhåjaha, här händer det saker medan man pysslar med annat.
Om det som har hänt SB är sant så blir jag genuint förbannad. Fokuset just nu är på AJ som är ett bekräftat praktarsle med tanke på tidigare domar och högst troligt primär GM i detta fall.

Jag kommer att göra sök imorgon med några i nätverket. Ingen av oss bor i Thn eller känner till regionen. Är det bekräftat att någon har kontaktat polisen angående dammen så att vi kan släppa den?

Några andra PoI vi bör kika på?
Har någon varit på den där skroten? Kommer man in på den nattetid utan att krypa över stängsel?
Citera
2013-07-13, 21:23
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Man undrar ju om dammen består av en utgrävning enbart eller om den också innefattar höga vallar samt hur lättåtkomlig den ät från vägen då.

man kan tydligen köra eller gå sista biten så hamnar man rätt på dammen och grinden ska vara olåst
Citera
2013-07-13, 21:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Om det som har hänt SB är sant så blir jag genuint förbannad. Fokuset just nu är på AJ som är ett bekräftat praktarsle med tanke på tidigare domar och högst troligt primär GM i detta fall.

Jag kommer att göra sök imorgon med några i nätverket. Ingen av oss bor i Thn eller känner till regionen. Är det bekräftat att någon har kontaktat polisen angående dammen så att vi kan släppa den?

Har någon varit på den där skroten? Kommer man in på den nattetid utan att krypa över stängsel?
Demmen är inte kollad. Inte heller brunnen strax väster om DB:s bostad. Kolla gröna nålar på kartan: http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
2013-07-13, 21:26
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax

Ni borde kunna få med er några som kan områdena. Vet inte riktigt Quarrel skrev nåt om att polisen var påkopplad ang dammen men om det e bekräftat vet jag ej.
Citera
2013-07-13, 21:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ni borde kunna få med er några som kan områdena. Vet inte riktigt Quarrel skrev nåt om att polisen var påkopplad ang dammen men om det e bekräftat vet jag ej.
Någon sa igår kväll att polisen var tipsad, men vad det ledde till vet ingen.
Citera
2013-07-13, 21:29
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenSmith
Hej!

http://www.jnytt.se/misshandel-pa-vattersnas-garningsman-forsvann-pa-rod-mc

Jag undrar lite över vad som framgår i ovan artikel, var det inte någon som skrev tidigare i tråden att AJ körde runt på en röd motorcykel utan reg.plåtar? Vättersnäs ligger endast ett stenkast från Rosenlunds camping dör AJ verkar ha sin hemvist. Jag blir dock inte klok över vad detta skulle kunna ha med det här fallet att göra. Men, men...
Campingen gränsar ju till Vättersnäs. Kan man köra igenom campingbyn, eller är den inhägnad?
Jag tänkte om AJ körde genom villaområdet och hamnade i bråk med några äldre villaägare. Han ser ju faktiskt ut att vara 25-30
Senast redigerad av Tomato 2013-07-13 kl. 21:36.
Citera
2013-07-13, 21:29
Medlem
Beatass avatar
Citat:
man kan tydligen köra eller gå sista biten så hamnar man rätt på dammen och grinden ska vara olåst
Låter verkligen som ett måste att undersöka den eller höra med markägaren om denne tror att det är en möjlig dumpningsplats.
Snälla farbror polisen
Hitta Ida.
Senast redigerad av Beatas 2013-07-13 kl. 21:34.
Citera
2013-07-13, 21:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

På ett sätt är det skönt att inte kunna något om områdena, för då dumletar man (kollar allt) :P
Stör mig lite på att det är fågel, fisk och mittemellanleken dock, vi vet inte om de har dumpat i något med vatten eller begravt med spade eller sonika lämnat på land/i byggnad/i fordon. Lik luktar dock något så gröndjävulskt, så vatten eller nergrävd borde vara att föredra.

Jag är högst intresserad av vissa områden inte långt från Grästorp för stunden.
Är det någon som har kollat de där västra regionerna? Någon kände liklukt i närheten av en badplats (föga troligt, vore på tok för korkat men ändå).
Citera
2013-07-13, 21:30
Medlem
Mouchinos avatar
Fick ju detta PM också.. Men kanske ligger för synligt för en tänkbar dumpning men lika bra tt kolla pp det ändå.

Hej Det finns en mkt stor brunn 75m väster om dbs granne ute i åkern Locket ligger snett och man ser den från stora vägen och även på googleeart,

Vet någon om polisen kollat denna ?
QuarrelHittade: https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fmaps.google.se%2Fmaps%3F q%3DGr%25C3%25A4storp%2BTre%2B%25C3%2584lgar%2C%2B Gr%25C3%25A4storp%26amp%3Bhl%3Dsv%26amp%3Bie%3DUTF 8%26amp%3Bll%3D58.332409%2C12.607922%26amp%3Bspn%3 D0.000812%2C0.001722%26amp%3Bsll%3D59.496005%2C18. 294675%26amp%3Bsspn%3D1.608928%2C3.526611%26amp%3B oq%3Dgr%25C3%25A4stor%26amp%3Bt%3Dh%26amp%3Bhq%3DG r%25C3%25A4storp%2BTre%2B%25C3%2584lgar%2C%26amp%3 Bhnear%3DGr%25C3%25A4storp%26amp%3Bz%3D19%26amp%3B layer%3Dc%26amp%3Bcbll%3D58.332447%2C12.608139%26a mp%3Bpanoid%3Dfa21hDvEF5JXC30zfz-pQw%26amp%3Bcbp%3D12%2C319.02%2C%2C3%2C7.46
Citera
2013-07-13, 21:32
Medlem
Jag vet att det är riskabelt att rota i externhögerns förhavanden. Ville bara genom mina faktainlägg klargöra vad det är för en syförening.

Jag vill också tacka för de "trevliga kommentarena" via PM.
Vet inte om de ska uppfattas som hot eller ett försök att röja mitt Id.
Kan bara uppmana er att sluta med dessa dumheter. Finns inte i er närhet, det är endast bilden på mitt nick som kommer därifrån.

Däremot har jag kanske träffat någon eller några av "kamratgänget" på något möte någonstans i Sverige. Har inte varit där som medlem utan av andra orsaker som jag inte vill gå närmare in på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in