2013-07-13, 19:44
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabapan
Problemet med ditt resonemang är att du inte fattat polisens befogenheter, vilket faktiskt innebär att de har rätt att använda våld om du eller jag vägrar lyda deras order. Du är inte polis och därför behöver jag inte lyda dig. Men om du utbildar dig till polis så ska jag lyda om du vill att jag ska lägga mig ner. Givetvis ska det finnas skäl till varför du begär att jag ska ligga ner, men de skälen kan du ta upp vid ett senare tillfälle.
Kom igen mannen, lägg ner slavmentaliteten. Polisen borde inte ha någon som helt jävla rätt att befalla mig vad jag ska göra. "Lägg dig ner". "Dansa". "Rulla runt".

Givetvis har polisen vissa befogenheter och förmåner, speciellt när brott har begåtts. Polisens jobb är ju i slutändan att använda våld mot andra människor, detta får ingen annan göra. Men problemet här är att mängden våld från polisens sida är alldeles för stor jämförd med den mängd våld som gärningsmannen använder sig av och det faktiska hot han utgör.

En polisman har inte rätt att börja misshandla människor lite som dom vill bara för att de inte vill (eller förmår) lyda. Mängden våld som används bör alltid vara så liten som möjligt. Tycker inte du att man kunde ha löst situationen annorlunda, med hjälp av mindre våld? Vad brukar du göra när fulla människor inte lyssnar på dig? Slår du dem med järnrör och bussar hundar på dem? "Fyllskallen lyssnade ju inte!"
Citera
2013-07-13, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Kan du visa några bevis på att detta är polisen i videon? Annars kan du sluta med smutskastningen
Tråden är låång men det är bara börja läsa bakåt. Du hittar länken med bild på grishoran och hunden.
Citera
2013-07-13, 19:45
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Haha ... så där säger enbart personer som har noll erfarenhet av poliser. Kvinnliga poliser är ofta betydligt mer vålds- och maktkåta än sina manliga kollegor. De har ofta ett perverst behov av att "visa vem som bestämmer" och utnyttja sina befogenheter till max.

Jag har erfarenhet. Stöter på asen minst två gånger i månaden. Nu för tiden betalar jag dom också 1000 kr i timmen. Jag har fått batongslag av både honor och hanar. Hanarnas slag gör ondare.
Citera
2013-07-13, 19:48
Medlem
[quote=Per.G.Ola|44302888]Nu vet vi visserligen inte vad som hänt före filmen börjar. Av vad som framkommit i media som redovisats i tråden så har vår norrländske fyllskalle ofredat en man och en kvinna (omilt rört vid deras ansikten) varefter han sprungit iväg och slagit sönder en ruta.

Sluta använda det som ett argument - eftersom det är ogiltigt.

Det ser man i hela tråden "nu vet man visserligen inte vad som har hänt innan videon startar"...

Det spelar ingen JURIDISK roll för i helvete... Kan du någonsin förstå det?
Citera
2013-07-13, 19:48
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Tråden är låång men det är bara börja läsa bakåt. Du hittar länken med bild på grishoran och hunden.
Men det har ingenting att göra med detta fall.
Citera
2013-07-13, 19:49
Medlem
[complex]s avatar
Det där var klart överVÅLD. Jag har bara mött trevliga poliser och alltid fått hjälp...
Helt sjukt hur hon betedde sig. Läste lite vad han gjort innan, men där verkade han mest förvirrad och full.
Grovt ÖVERVÅLD. Såg det på nyheterna och kikade in här. Fyfan.
Bra att dom filmade. Hunden också, det var fan för mycket.

Polisen (kvinna) vart kanske rädd och reagerade på ett fel sätt tyvärr...
Inte ok enligt min uppfattning iallafall. Men nu var jag inte med och såg precis allting innan klippet. Hon var omedveten om att detta filmades också tror jag...Såg så ut.
Citera
2013-07-13, 19:51
Medlem
Sveriges egna Rodney King, vem är han, vad jobbar med ?
Citera
2013-07-13, 19:53
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorBlutegel
Och? Det är ändå omotiverat övervåld. Fyllon kaxar sig mot poliser varenda jävla helg. Det ingår i jobbet som polis att kunna hantera det på ett sansat sätt.

Men. Denna man är förmodligen inte bara ett förbipasserande fyllo som kvädit polisen, utan en misstänkt brottsling.

Citat:
Fel. Kolla igen. Hon fortsätter att slå.

Jaja. Ok. Men det tycker jag var med knapp marginal. Inom felmarginalen. Detta är att slå (sparka) efteråt i ren vrede. http://www.youtube.com/watch?v=xn5GWv4db5U

Citat:
Nej, det är klart. Att bussa hunden, veva okontrollerat med batongen och skrika i panik på en man som inte lägger ner sig inom fem sekunder är inte kort stubin eller tjänstefel. Eller?

Men återigen visar inte videon hur länge de tjafsat innan någon bestämmer sig för att börja filma utvecklingen.
Citera
2013-07-13, 19:58
Medlem
Arabapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Kom igen mannen, lägg ner slavmentaliteten. Polisen borde inte ha någon som helt jävla rätt att befalla mig vad jag ska göra. "Lägg dig ner". "Dansa". "Rulla runt".

Givetvis har polisen vissa befogenheter och förmåner, speciellt när brott har begåtts. Polisens jobb är ju i slutändan att använda våld mot andra människor, detta får ingen annan göra. Men problemet här är att mängden våld från polisens sida är alldeles för stor jämförd med den mängd våld som gärningsmannen använder sig av och det faktiska hot han utgör.

En polisman har inte rätt att börja misshandla människor lite som dom vill bara för att de inte vill (eller förmår) lyda. Mängden våld som används bör alltid vara så liten som möjligt. Tycker inte du att man kunde ha löst situationen annorlunda, med hjälp av mindre våld? Vad brukar du göra när fulla människor inte lyssnar på dig? Slår du dem med järnrör och bussar hundar på dem? "Fyllskallen lyssnade ju inte!"

Om situationen kräver att du dansar, rullar runt, ligger, hoppar eller vad fan som helst så har vi att lyda. Det är inget slavbeteende utan en del i det rättssystem jag försvarar och vill ha. Givetvis så måste det finnas en motivering till deras befallningar. Kan de inte motivera att situationen kräver att man ska ligga ner, utan bara vill jävlas = sparken på stående fot.
Citera
2013-07-13, 20:01
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabapan
Om situationen kräver att du dansar, rullar runt, ligger, hoppar eller vad fan som helst så har vi att lyda. Det är inget slavbeteende utan en del i det rättssystem jag försvarar och vill ha. Givetvis så måste det finnas en motivering till deras befallningar. Kan de inte motivera att situationen kräver att man ska ligga ner, utan bara vill jävlas = sparken på stående fot.

Vem ger dom sparken på stående fot menar du?

Har jag aldrig hört talas om
Citera
2013-07-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

Men återigen visar inte videon hur länge de tjafsat innan någon bestämmer sig för att börja filma utvecklingen.

Hur kan det spela någonsomhelst juridisk roll ditt offer? Tjänstefel är tjänstefel helt oavsett "situationen"

Men nu vet försvaret som kommer att stämma staten var naiva idioter kommer att föra sin talan...."han gjorde massor av dumma grejor INNAN videon"

Väldigt glädjande att polisens tillskyndare är helt väck i huvudet.
Citera
2013-07-13, 20:12
Medlem
Algifaris avatar
Sen finns det väl rötägg inom alla yrken. Tycker det är orättvist att påstå att detta har någonting att göra med att hon är kvinna. Finns lika mycket manliga poliser som använder övervåld vid ingripande, se bara uppdrag granskning senast om killen som hamnade i fyllecell och blev slagen och nedbrottat, fyra män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in