2013-07-13, 12:59
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Gud, jag älskar när folk dissar polisen och alla andra utan att ha någon som helst erfarenhet...

Ja tycker det är rimligt att man absolut letar på ett område där det finns bevis till fallet. Och hade de inte letat där hade de inte hittat armbandet...

Det hade lika gärna kunnat vara så att de hade gömt I där. Nu kanske det inte är så, men det HADE KUNNAT vara så.

Så...någon uppdatering?? Kan vi hoppas?

Tror inte det är nån som dissar Polisen men däremot tror jag det är bra om man försöker söka utefter hur GM kan ha tänkt. T.ex att den utbrända bilen på hunneberg mycket väl kan vara ett villospår och man har placerat den där för att vinna tid är ju mycket troligt. Hoppas att Polisen tänker lite mer utanför normen av vad som är för deras sätt klassiskt tillvägagångsätt och verkligen tar till sig en del av de otroligt bra och utförliga teorier om tänkbara platser där I kan finnas. Hoppas nu också att Polisen söker vid dammen det skrevs om här igår.
Citera
2013-07-13, 13:09
Medlem
Quarrels avatar
Fågelviskning
Citat:
Finns en olåst container och en enorm kompost vid västra Tunhems kyrkogård, där AJ brukar dyka upp och gräva metmask ibland.. Finns också ett allmänhetens förråd med spadar, skottkärra mfl. Verktyg som är öppet dygnet runt, tipsade polisen om detta i tisdags (med mitt namn och telefonnummer) men ingen har hört av sig eller varit där så det är väl inte intressant nog konstigt eftersom mps sökt i kohagarna runt prästgården, jag kan ändå inte riktigt släppa detta.. Ligger hon under komposten och dyker upp vid omgrävning om 5år kommer ingen reagera då det redan naturligt finns diverse benrester efter gravgrävningar dessutom har komposten på dessa 2veckor som gått redan vuxit betydligt av gräsklipp, grenar, jord och dylikt och containern behöver snart tömmas.
...eller villospår.
Citera
2013-07-13, 13:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Någon som vet hur länge polisen kan hålla de båda gossarna häktade?
Åklagare och domstol kan hålla dem häktade i ett år om inte brottsrubriceringen ändras.
Citera
2013-07-13, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
I vilket område/stad skulle denna brunnsborrar firma finnas i så fall?
Detta var ingen firma va jag förstog å jag tror inte det fanns utbildning till d hellar,brunnen som skulle borras låg i närheten av hans hus i salsta.han bodde i vbg för drygt 8-10 år sedan.
Citera
2013-07-13, 13:21
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fågelviskning

...eller villospår.

Ja man får ju ändå hoppas att den containern kollas upp ändå, för om hon nu skulle ligga där så vore det ju katastrof om den hinns tömmas innan detta undersökts. Kan vara ett villospår eller inte. Vet vi ju inte föränn det kollas upp.
Citera
2013-07-13, 13:24
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fågelviskning

...eller villospår.
Jag tror fan inte AJ kunnat vara så förutseende och tänka på detta stället, i all hast.
Sen tror jag inte heller han är kapabel att lägga ut det som ett villospår. Samt att det är lättsökt och begränsat område där inga MPS resurser krävs, tyder på att det inte är fake.
Då återstår nog bara att det är ett tips, värt att kolla?
Senast redigerad av Tomato 2013-07-13 kl. 13:46.
Citera
2013-07-13, 13:30
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tror fan inte AJ kunnat vara så förutseende och tänka på detta stället, i all hast.
Sen tror jag inte heller han är kapabel att lägga ut det som ett villospår. Samt att det är lättsökt och begränsat område där inga MPS resurser krävs, tyder på att det inte är take.
Då återstår nog bara att det är ett tips, värt att kolla?

Som situationen är just nu och hur lång tid som gått utan några spår efter I*a så tror jag att det mesta är värt att kolla. Man får gripa tag om de halmstrån som finns nu helt enkelt. Vem vet, av de ställen vi minst anar eller skulle kunna tro kanske hon är?
Citera
2013-07-13, 13:45
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
Detta var ingen firma va jag förstog å jag tror inte det fanns utbildning till d hellar,brunnen som skulle borras låg i närheten av hans hus i salsta.han bodde i vbg för drygt 8-10 år sedan.
Brunnar brukar väl vara någon decimeter i diameter, menar du att man skulle stycka ett lik i så små bitar och stoppa ner dom där?
Och varför?
Citera
2013-07-13, 14:01
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Brunnar brukar väl vara någon decimeter i diameter, menar du att man skulle stycka ett lik i så små bitar och stoppa ner dom där?
Och varför?
Borrhålen har forderrörsdriving på ca 100-130mm!

Sedan så vidhåller jag kroppen finns i närheten av brottsplatsen för finns INTE en chans att dem kör tvärs igenom hela Trollhättan för att dumpa en kropp, Sedan så NEJ jag tvivlar att Farbror Blå kommer finna kroppen efter I*a så enkelt är det bara för ska dem finna den så måste någon av dem som sitter i begåvningsreserven försäga sig eller gola och jag tvivlar ingen av dem kommer göra vare sig A el B!

Någon sade kyrkogård och container samt kompost well inte so otroligt ställe dumpa en kropp i all hast kan jag säga, Polisen borde börja ta och kolla upp tipsen som kommer in från allmänheten och inte rikta sökområdet där dem fann utbrända bilen de måste börja tänka outside the big box för att finna en ev kropp och det tvivlar jag på att polisen klarar av!
Citera
2013-07-13, 14:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Och? Antar du vill påpeka något eftersom du har med utropstecken.
Här är mitt inlägg, förklara gärna. Tack.

https://www.flashback.org/sp44298709
Citera
2013-07-13, 14:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Sedan så vidhåller jag kroppen finns i närheten av brottsplatsen för finns INTE en chans att dem kör tvärs igenom hela Trollhättan för att dumpa en kropp, Sedan så NEJ jag tvivlar att Farbror Blå kommer finna kroppen efter I*a så enkelt är det bara för ska dem finna den så måste någon av dem som sitter i begåvningsreserven försäga sig eller gola och jag tvivlar ingen av dem kommer göra vare sig A el B!

Någon sade kyrkogård och container samt kompost well inte so otroligt ställe dumpa en kropp i all hast kan jag säga, Polisen borde börja ta och kolla upp tipsen som kommer in från allmänheten och inte rikta sökområdet där dem fann utbrända bilen de måste börja tänka outside the big box för att finna en ev kropp och det tvivlar jag på att polisen klarar av!

Håller med dig.. och det tar alldeles för lång tid och MPS verkar ju ha stirrat sig blinda på Hunneberg. Nej tror de måste vidga sökområdet markant om det ska finnas nån chans att hitta I*a och som jag sa förut.. Kanske ett ställe där man minst anar.
Citera
2013-07-13, 14:11
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Tror inte det är nån som dissar Polisen men däremot tror jag det är bra om man försöker söka utefter hur GM kan ha tänkt. T.ex att den utbrända bilen på hunneberg mycket väl kan vara ett villospår och man har placerat den där för att vinna tid är ju mycket troligt.
Alla tar för givet att den brända bilen är ett villospår vilket gärningsman kan ha räknat med. Alltså vore säkraste stället att gömma en kropp i närheten av bilen.

Jag tror nog att polis försökt tänka som gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in