2013-07-13, 11:27
Medlem
Tomatos avatar
Är det någon som har koll på dammen, bokstavligt talat, om polisen sökt av?
Eller har kanske polisen från Göteborg, Skaraborg och Fybodal åkt "hem"?
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1830097-goteborgspolisen-hjalper-till-i-sokandet
Citat:
Polisen i Trollhättan får förstärkning från bland annat Göteborg för att kunna upprätthålla intensiteten i utredningen kring den försvunna 23-åriga kvinnan
Citat:
Även sökandet efter kvinnan fortsätter. Polisen koncentrerar sig på så kallade punktinsatser, vilka styrs utifrån de tips som kommer in till polisen.
– Prio ett har hela tiden varit att hitta henne.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-13 kl. 11:48.
Citera
2013-07-13, 11:51
Medlem
Har skummat igenom tråden till och från..
En sak som jag tycker är högst märklig är varför både polis och MPS fokuserar så mycket av sin sökning på Hunneberg. Något säger mig att den utbrända bilen är ett solklart villospår. Det krävs ingen större begåvning att förstå att så är fallet.

Hoppas verkligen detta fall klaras upp inom kort men att det nu snart gått två veckor är inte bra....
Citera
2013-07-13, 12:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim10
En sak som jag tycker är högst märklig är varför både polis och MPS fokuserar så mycket av sin sökning på Hunneberg. Något säger mig att den utbrända bilen är ett solklart villospår. Det krävs ingen större begåvning att förstå att så är fallet.

Hoppas verkligen detta fall klaras upp inom kort men att det nu snart gått två veckor är inte bra....
Det är naturligtvis i brist på annat spår. Det går ju knappast att planlöst gå ut med sökinsatser i något annat område, innan detta sökts av.
Men jag tror som du, att kroppen inte finns där, för då hade bilen varit uppbränd någon annanstans.
Citera
2013-07-13, 12:12
Medlem
bagarn29s avatar
Är det någon som har en aning om eller kan ge kvalificerad gissning om hur mycket som är avsökt mellan bostaden och Hunneberg?

Det förefaller som att det finns lämpliga områden i östra delen av staden.
Citera
2013-07-13, 12:19
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är naturligtvis i brist på annat spår. Det går ju knappast att planlöst gå ut med sökinsatser i något annat område, innan detta sökts av.
Men jag tror som du, att kroppen inte finns där, för då hade bilen varit uppbränd någon annanstans.
Instämmer till 100%!
Dessutom, skulle kroppen (mot förmodan?) finnas där och dyker upp senare och dom inte sökt där, då får dom rätt skapligt med "skit" för det! I det läget "kan ju vem som helst räkna ut det".
Citera
2013-07-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kekfakee visar sig i sina inlägg stå såväl Cli*f som AJ nära. Känner till saker om dem båda. Vet vad polisen sagt till Cli*f osv samt misstänker PT och SB. Mycket spännande person egentligen för vi vill ju tro att Cli*f är ute efter AJ och inte PT och SB. Stackars SB!

Jag har inte misstänkt SB alls, tycker det är fruktansvärt det som hänt han. Utesluter varken AJ eller PT i detta läget!
Citera
2013-07-13, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En fågel viskade inatt att L*na J*hansson (eo), Östra M*rgaretavägen 72 är PT:s mamma. Hon bor alltså ca 200 m från IF.

Stämmer mycket bra
Citera
2013-07-13, 12:32
Medlem
MrBubss avatar
Någon som vet hur länge polisen kan hålla de båda gossarna häktade?

Vet ni hur länge AJ arbetat och bott i Jönköping eftersom han fortfarande är skriven i Trollhättan?

Hittades det någon kista hos DB?

Någon pågående aktivitet från polis eller flashbackare kring dammen som kom på tal under fredagskvällen?

Detta är en av de vedervärdigaste händelser jag läst om och hoppas innerligt att sanningen kommer fram snart och den/de som gjort detta får hårda straff.
Citera
2013-07-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim10

Gud, jag älskar när folk dissar polisen och alla andra utan att ha någon som helst erfarenhet...

Ja tycker det är rimligt att man absolut letar på ett område där det finns bevis till fallet. Och hade de inte letat där hade de inte hittat armbandet...

Det hade lika gärna kunnat vara så att de hade gömt I där. Nu kanske det inte är så, men det HADE KUNNAT vara så.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Perfa! Nu går vägen precis bredvid dammen. http://goo.gl/maps/FZfij Vi har hittat Ida! Hoppas jag.

Så...någon uppdatering?? Kan vi hoppas?
Citera
2013-07-13, 12:43
Medlem
ja tror inte ja har helt fel när en nekant skulle ha hjälp å borra en ny brunn att F.Hdå skulle vara den som skulle borra...om d nu e relevant...
Citera
2013-07-13, 12:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Stämmer mycket bra
Har det bekräftats att PT var "hemma" i Götene när samtalet ägde rum, eller är detta oomtalat?

• Är det flickvän eller arbete han har i Götene?
• Och varför är han i så fall skriven i Vedum? Kompis/pappa egen lgh?
• Sov han hos mamman i Trollhättan, om han gjorde stan?
• Är PT uppvuxen i Thn, eller har han träffat Id* genom besök hos mamman?
• Om inte i Vedum. Var bor Pappan?

Maken till splittrat boeende, och kanske utlokaliserad familj, har jag inte sett maken till
Senast redigerad av Tomato 2013-07-13 kl. 13:05.
Citera
2013-07-13, 12:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
ja tror inte ja har helt fel när en nekant skulle ha hjälp å borra en ny brunn att F.Hdå skulle vara den som skulle borra...om d nu e relevant...
I vilket område/stad skulle denna brunnsborrar firma finnas i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in