2013-07-13, 10:42
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag tycker i alla fall det är svårt att föreställa sig att styckplatsen är långt bortom fyndplats #2 (FP2), där the major finding gjordes. Varför det? Jo, eftersom det förefaller irrationellt att köra bilen dit och dumpa vid FP2 om inte jobbet var mer grundligt utfört (delat i flera delar; detta är lite spekulativt, det enda jag erinrar att vi hört om fyndet där, är torso med huvud och sannolikt armar minus händer...).

Hur var det nu, fanns det något pressmeddelande om eventuella skrapmärken på benen eller torso, som skulle indikera släpning i levande livet eller efter inträffad död?

Det var nog i det här inlägget som skrapmärkena kom in, inget bekräftat alltså (inte mina fetingar):
(#10920 s 910)

Citat:
Ursprungligen postat av Seeyainhell
Har pratat med min vän/bekanta från I19 igen som var med och fann kroppen och även råkat se bilder i all sin hast från teknikerna inne i "ödehuset". Som jag förstod det hela så låg benen helt öppet precis innanför fönstergluggen på högersida. De De var inte bestialiskt arrangerade. De låg på sidan med 20-30 cm mellanrum. Övriga fynd utanför brottsplatsen ca 15-30 meter från huset var en grön smutsig pressening som var bland de första militärerna hittade. Huruvida det har med fallet att göra vet han inte Han kan inte uttala sig om det var blod på den heller om det bara var vanlig smuts. Dock samlade polisen in det. Sen för att återkoppla till underbenen så var blodet koagulerat och underbenen hade spår av skrapmärken, som att VB ramlat eller blivit dragen på hård terräng. Benen hade en gråaktig/Blå nyans förutom där de kapats där de var mer svarta.

Rykte han även hört ifrån andra lumparpolare är att de kollat efter fotavtryck på och runt omkring den. De har tydligen hittat fynd. Sen om det är på plankan eller i närheten av den kan han dessvärre inte svara på.
Citera
2013-07-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är det bekräftat att KJ har en god man och att denne är KJ:s pappa ? Om så är fallet, har fadern ombett myndigheterna att få bli sonens gode man ? Eller har KJ bett om att få fadern som god man ? På vilken medicinsk grund beslutade tingsrätten att förordna en god man för KJ ?
Quarrel har skrivit att KJ har sin pappa som god man. Då, ja det är bekräftat.
Citera
2013-07-13, 11:15
Medlem
Det enda som i dagsläget talar till KJ´s fördel är väl att ingen jävel som styckmördat lämnar svårt komprometterande blodspår i sin egen bagagelucka. Skulle du gjort det för att sedan anmäla dig själv som den siste som träffade offret? Nej, jag är rätt säker på att du legat lågt till dess du hunnit byta ut den med offrets blod kontaminerade mattan och städat undan plastkassen.
Citera
2013-07-13, 11:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiloh82
Som bodensare har jag följt tråden en längre tid, och detta är vad jag tror:

* Jag tror det finns en mGM, och att det är därför åklagarna kniper med bevisningen. Varför släppa mer än man behöver om man inte vill avslöja i vilken rikning utredningeb går.

* Tror även att VB har hållts inspärrad/fjättrad en tid innan hon mördats.
Är ingen expert, men tiden mellan försvinnande och fynden är mer än två veckor. Under denna tid borde kroppen varit i sämre skick än den hittats i. Det var varmare än normalt under denna period också. Om det skulle vara så att hon mördades i samband med försvinnandet tror jag att kroppen mellanlagrats någonstans.

Kan det vara så att plastpåsen som hittats i bagaget kan vara samma plastpåse KJ pratade om under eftersöket med MPS? Han kanske för sent kom på att han lämnat efter sig denna "gula plastkasse", och tog bilen för att städa bort den. När han väl återvände till sitt bostadsområde så hade span rullat in och han hade inget annat val än att lämna påsen i bilen och sätta sig och vänta i lägenheten.

Tyvärr går det fruktansvärt många rykten på stan. Bla att en granne skulle ha sett KJ samt någon annan bära ut en soffa från lägenheten och att denna inte är återfunnen (datum osäkert). Sägs även att styckningen är "snyggt" gjord.

Det scenariot har jag varit inne på från början och inte sett anledning att revidera min uppfattning. Flera GM än KJ således, kanske två till, varav åtminstone en är betydligt äldre än "Kibba". Får se om teorin håller vatten.

Edit: Det här är ju inget "pojkstreck" precis ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-13 kl. 11:26.
Citera
2013-07-13, 11:28
Medlem
Jag har tänkt på en sak som låter inte så trolig men skriver jag den ändå! Det kan vara en nyfiken person som kände inte KJ alls och som flyttat på benen från fp2 till huset. En person som sökte spänning, letade efter VBs kropp och hittade den först. Han tog med sig benen med sig till huset och lade/ställde dem där för att lämna ett budskap och samtidigt i syfte av att kroppsdelarna skulle hittas tidigare.
Citera
2013-07-13, 11:32
Medlem
MBoudines avatar
Någon som vet på vilken medicinsk grund tingsrätten förordnade god man för KJ ? På vems initiativ förordnades just fadern till god man ?
Citera
2013-07-13, 11:33
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Är det bekräftat att KJ har en god man och att denne är KJ:s pappa ? Om så är fallet, har fadern ombett myndigheterna att få bli sonens gode man ? Eller har KJ bett om att få fadern som god man ? På vilken medicinsk grund beslutade tingsrätten att förordna en god man för KJ ?
Fann uppgifter som MrsMagoo kommit med.
Citat:
Målnummer Ä 3377-11 2012-02-13 I ansökan till tingsrätten har JJ och K J yrkat att godmanskapet ska begränsas till att bevaka rätt och sörja för person. Av ansökan framgår att KJ tiden har klarat att hantera sin inkomst och lärt sig under tiden varför god man att förvalta egendom inte längre behövs.
Citera
2013-07-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle69a
Du verkar inte tänka så mycket i alla fall! På vilket sätt är fingeravtryck och blod Icke-bevis ?

Den viktigaste informationen om plastpåsen utelämnade åklagaren.
--> om VBs fingeravtryck fanns på påsen.
A. Om INTE = bra för åklagaren
B. Om så var fallet = inte bra för åklagaren

Eftersom informationen utelämnades senast, så drar jag slutsatsen att åklagaren med flit utelämnade denna information. Eftersom det försämrar graden av bevis om VBs avtryck finns där också. Då är påsen använd av VB och kan helt naturligt innehålla blodspår och dna.

Jag kan inte tänka mig att skl/åklagaren
1. Missat att kolla detta
2. Skulle missa att informera om en påse med blod och ENDAST kjs avtryck.

Detta är såå viktigt, eftersom uppgiften stärker eller krymper bevisläget.

Så frågan är varför åklagaren inte meddelar oss detta? Och varför journalisterna inte frågar om det?

Jag har bara ett svar:
Åklagaren har hittat VBs fingeravtryck och väljer att undanhålla den uppgiften.
Citera
2013-07-13, 12:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Fann uppgifter som MrsMagoo kommit med.

God man till förvaltning av KJ:s egendom behövs inte längre, men fadern är enligt Q fortfarande sonens gode man. Och då uppkommer frågan: Av vilken anledning är KJ fortfarande i behov av god man om än i begränsad utsträckning ? Och igen - på vilken medicinsk grund förordnades honom en god man från början ? Utgår i resonemanget från att medicinsk grund för fortsatt godmanförordnande alltjämt föreligger.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-13 kl. 12:04.
Citera
2013-07-13, 12:50
Medlem
Citat:
God man till förvaltning av KJ:s egendom behövs inte längre, men fadern är enligt Q fortfarande sonens gode man. Och då uppkommer frågan: Av vilken anledning är KJ fortfarande i behov av god man om än i begränsad utsträckning ? Och igen - på vilken medicinsk grund förordnades honom en god man från början ? Utgår i resonemanget från att medicinsk grund för fortsatt godmanförordnande alltjämt föreligger.
KJ har fortfarande sin far som god man om jag har förstått rätt men jag vet inte om de uppgifter som du frågar efter är offentliga eller sekretessbelagda.
Citera
2013-07-13, 12:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
KJ har fortfarande sin far som god man om jag har förstått rätt men jag vet inte om de uppgifter som du frågar efter är offentliga eller sekretessbelagda.

Sekretessbelagt, helt klart. Men det borde väl finnas läckor ..
Citera
2013-07-13, 13:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
MrsMagoo lämnade målnumret. Ring TR och ta reda på allt du kan och vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in