2010-08-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Låter bra om man har en ajfån eller en mkt liten bärbar dator.
Eller en Adorid-telefon, eller en Symbian-telefon (så som SonyEricsson, Nokia, Motorola, Samsung).
Citera
2010-09-11, 13:35
Medlem
ceetee2001s avatar
Bumpar den här tråden lite. Ingen som vet om det finns något projekt därute nånstans som håller på att försöka göra något liknande Replay Music till Mac?

Problemet jag har är att dom låtar jag vill spela in innehåller en hel del breaks som är helt tysta vilket gör att mitt Audio Hijack pro klipper mitt i vissa låtar. Hemskt frustrerande!
Nån som har nåt bra botemedel till det?
Senast redigerad av ceetee2001 2010-09-11 kl. 13:40.
Citera
2011-01-04, 17:27
Medlem
lånar tråden.

har någon hittat en lösning på att Audio Hijack Pro INTE namnger låtarna från Spotify? Köper programmet direkt om det finns en lösning på detta.

Fattade nada av de applescript som någon skrev om tidigare.

Hur kan man lösa detta problem?
Citera
2011-11-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klotte
I Audio Hijack går det att ställa in så den skapar en ny fil varje gång det blir tyst så man får låtarna i separata filer.

HUR!?
Citera
2011-12-11, 23:52
Medlem
incinerate!s avatar

Hur fixar man "Låt Growl skriva i system.log" ?
Jag får inte "defaults write com.Growl.GrowlHelperApp GrowlLoggingEnabled -int 1" att fungera i Terminal. Det står bara "command not found"
Någon som vet hur man kan lösa detta?

Citat:
Ursprungligen postat av ekomax
har någon hittat en lösning på att Audio Hijack Pro INTE namnger låtarna från Spotify? Köper programmet direkt om det finns en lösning på detta.
Nej jag vet inte heller det. Vore grymt om man kunde fixa det på något sätt.
Citera
2012-11-20, 22:48
Medlem
Och här har vi lösningen ett år senare: http://joonix.se/post/25716608379/sp...fline-playlist
Citera
2012-12-05, 11:24
Medlem
-ArmaSvea-s avatar
Bumpar denna döda tråd; Finns det någon programvara idag som kan rippa Spotify eller andra ljudkällor i övrigt? Tidigare prövade jag med Wondershares trialversion vilken funkade helt exemplariskt, tyvärr sparade programmet data på hårddisken (jag vet ej hur man eliminerar sådant). Behöver nu ett nytt alternativ alltså, betalar redan för Unlimited, vill bara kunna bränna låtarna som Mp3-filer på CD-skivor mm.
Citera
2012-12-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ArmaSvea-
Bumpar denna döda tråd; Finns det någon programvara idag som kan rippa Spotify eller andra ljudkällor i övrigt? Tidigare prövade jag med Wondershares trialversion vilken funkade helt exemplariskt, tyvärr sparade programmet data på hårddisken (jag vet ej hur man eliminerar sådant). Behöver nu ett nytt alternativ alltså, betalar redan för Unlimited, vill bara kunna bränna låtarna som Mp3-filer på CD-skivor mm.

Jag använder Audacity när jag verkligen inte kan få tag i musik via torrenter eller bloggar.

Du spelar upp spåret från tex Spotify, sätter Audacity på rec och när låten är slut har du den "inspelad". Sen är det bara att exportera till mp3.

Förutsättningarna är att ditt ljudkort klarar det, du ska kunna välja "Stereo Mix" (kan heta något annat, testa dig fram) som inspelningsenhet i Audacity, har du inget sådant alternativ funkar det helt enkelt inte.

Är det hyfsat "känd" musik finns det oftast på nätet och då slipper du hela processen. Googla bara "artist - album rar".
Senast redigerad av kungmelvins 2012-12-05 kl. 13:00.
Citera
2012-12-05, 15:10
Medlem
Hallonochjordgubbars avatar
Audio Hijack finns på TPB
Citera
2012-12-08, 13:20
Medlem
-ArmaSvea-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Jag använder Audacity när jag verkligen inte kan få tag i musik via torrenter eller bloggar.

Du spelar upp spåret från tex Spotify, sätter Audacity på rec och när låten är slut har du den "inspelad". Sen är det bara att exportera till mp3.

Förutsättningarna är att ditt ljudkort klarar det, du ska kunna välja "Stereo Mix" (kan heta något annat, testa dig fram) som inspelningsenhet i Audacity, har du inget sådant alternativ funkar det helt enkelt inte.

Är det hyfsat "känd" musik finns det oftast på nätet och då slipper du hela processen. Googla bara "artist - album rar".

Tack! Ska se hur det fungerar (installerar på 86% nu..)! Hoppas att det har den automatiska funktionen att "klippa" när låtarna tystnar efter mer än 3-5 sek eller liknande.
Citera
2013-07-13, 09:39
Medlem
Är det någon som testat spotydl? (http://www.spotydl.com) Hittar väldigt lite om det när jag googlar så det känns om ett osäkert tecken. Tänkte göra om en del playlists till mp3or inför semestern
Citera
2013-07-13, 12:07
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decid
Är det någon som testat spotydl? ( Hittar väldigt lite om det när jag googlar så det känns om ett osäkert tecken. Tänkte göra om en del playlists till mp3or inför semestern

Jag har kört det. Jag vet inte riktigt vad man ska säga om det, den hittade inte ett antal av mina låtar, och på vissa låtar så har den laddat ner något helt annat. (Det vill säga att det står att det är en specifik låt, men så är det en helt annan.)

Men det funkade hyfsat bra ändå tycker jag, jag har fått ner ungefär 80% av min spellista nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in