Citat:
Jag tycker i alla fall det är svårt att föreställa sig att styckplatsen är långt bortom fyndplats #2 (FP2), där the major finding gjordes. Varför det? Jo, eftersom det förefaller irrationellt att köra bilen dit och dumpa vid FP2 om inte jobbet var mer grundligt utfört (delat i flera delar; detta är lite spekulativt, det enda jag erinrar att vi hört om fyndet där, är torso med huvud och sannolikt armar minus händer...).
Hur var det nu, fanns det något pressmeddelande om eventuella skrapmärken på benen eller torso, som skulle indikera släpning i levande livet eller efter inträffad död?
Hur var det nu, fanns det något pressmeddelande om eventuella skrapmärken på benen eller torso, som skulle indikera släpning i levande livet eller efter inträffad död?
Det var nog i det här inlägget som skrapmärkena kom in, inget bekräftat alltså (inte mina fetingar):
(#10920 s 910)
Citat:
Har pratat med min vän/bekanta från I19 igen som var med och fann kroppen och även råkat se bilder i all sin hast från teknikerna inne i "ödehuset". Som jag förstod det hela så låg benen helt öppet precis innanför fönstergluggen på högersida. De De var inte bestialiskt arrangerade. De låg på sidan med 20-30 cm mellanrum. Övriga fynd utanför brottsplatsen ca 15-30 meter från huset var en grön smutsig pressening som var bland de första militärerna hittade. Huruvida det har med fallet att göra vet han inte Han kan inte uttala sig om det var blod på den heller om det bara var vanlig smuts. Dock samlade polisen in det. Sen för att återkoppla till underbenen så var blodet koagulerat och underbenen hade spår av skrapmärken, som att VB ramlat eller blivit dragen på hård terräng. Benen hade en gråaktig/Blå nyans förutom där de kapats där de var mer svarta.
Rykte han även hört ifrån andra lumparpolare är att de kollat efter fotavtryck på och runt omkring den. De har tydligen hittat fynd. Sen om det är på plankan eller i närheten av den kan han dessvärre inte svara på.
Rykte han även hört ifrån andra lumparpolare är att de kollat efter fotavtryck på och runt omkring den. De har tydligen hittat fynd. Sen om det är på plankan eller i närheten av den kan han dessvärre inte svara på.