Citat:
Ursprungligen postat av
Ana-Lysera
Min teori börjar att forma sig och ju mer jag tänker på detta ju mer säker blir jag.
AJ befinner sig hos IF, detta är bekräftat av 2 oberoende källor. De 2 källorna är IFs far och hennes ex PT som är far till hennes yngsta son. Efter PTs samtal som äger rum runt 3 tiden så händer det något som då orsakar en massa blod och vi har en BP.
Om AJ hade lämnat BP innan "olyckan" så hade han med största sannolikhet haft en alibi då han hade åkt till en vän, mor etc. Föga troligt att han hade lagt sig i en buske och sovit. Han hade helt klart också fortfarande vara spårbar med sin mobil. Skulle AJ stanna som är högst troligt då klockan var efter 3 och någon annan GM skulle komma förbi så vet vi ju att med AJs kriminella förflutna skulle man inte stå rådvilligt och utan att höra något om hot förelåg mot IF.
Så AJ står någon gång efter 3 tiden på BP och skall försöka lösa "olyckan". Mest troligt är att han kontaktar DB och detta görs genom kik, viber, skype eller whatsup då all annan kommunikation direkt hade bundit ihop dem och bägge hade varit i förvar nu. DB kommer så fort han kan med ett fordon men utan mobil då de bägge nu inte bör kopplas ihop på samma plats, AJ stänger av sin. Om DB kommer direkt eller inte är ju inte säkrat men troligt är att han dröjer lite. Tiden det tar för DB att komma utnyttjar AJ att paketera in IF så väl det går och så diskret som möjligt tex matta, väska eller annat lämpligt som IF har i sin lägenhet.
Här har vi nästa tid som fortfarande inte är bekräftat men den måste ju tas med om det finns en möjlighet till att den stämmer och det är tidningsbudets notering eller i det här fallet inte notetering av att det fanns blod i trappuppgången. Denna tid är runt 6 tiden och stämmer det så transporteras BO efter den tiden till det fordon som DB har med sig. Under flytten av BO till fordon så läggs BO ner eller tappas då jag antar att BO bärs av en person över axeln och där har vi det orsaken till det utsvettade blodet. Sen när hon läggs upp igen på axeln så har paketeringen öppnats lite och blod droppas ut. Den halvmåne av blodsdroppar som man ser på bilden känns naturlig om man bärt något på axeln och man stannat upp för att rätta till den och gjort en liten svepande rörelse.
Väl i bilen så tror jag dumpningen utförs på väg ut mot troligtvis DBs place och det borde inte vara så många ställen de kan ha hunnit med att besöka. På DBs gård så kontaktar DBs snabbt FH för att han måste hämta upp DB och AJ då de förstår att de måste göra sig av med bilen och detta genom brand för att förstöra så mycket bevis dom möjligt. Om han bara hämtar upp dom eller är med på att elda upp bilen vet vi inte men troligast är att han bara hämtar upp dom efter att de eldat upp den. Kvittar iaf för kopplingen mellan DB och FH har registrerats.
AJ droppas av antagligen i THN där han har sin MC om det är det fordonet han har tagits dit med och han startar igång sin telefon igen. Tiden när han är tillbaka på banan har ju TB nämnt då hon sagt att hon talat med honom på söndag förmiddag uppskatningsvis runt 11 tiden då hon fick reda på att PT hade varit hotfull i samtal. Planterat av AJ låter jag vara osagt men antagligen var han stressad av allt och säger mer än vad han tänkt sig då detta blir en stor grej på FB.
Sen kommer larmet runt 12 tiden om blodet och då är antagligen AJ på väg så långt bort som möjligt för att säkra sin position.
Det enda som jag inte förstår är hur barnet har hållet sig tyst i som mest över 10 timmar men iaf minst 4-5 timmar på dagen.
AJs förklaring på detta är antagligen att han blev förbannad av PTs samtal och gav sig iväg från IFs lägenhet för att undvika bråk, utifall att PT skulle få för sig att komma dit. Och att han var så irriterad och uppe i varv att han åkte runt på MCn några timmar. Därav att han inte har något alibi av någon kompis eller mor. Han kan ju också hävda att han slog av telefonen för att han inte ville bli uppringt av PT eller IF för att risken för bråk då skulle öka om han gick igång ordentligt.
Han kan nog framställa sig själv som en mogen, ansvarstagande kille med enorm självinsikt som
valde att gå bort från en situation som skulle kunna spåra ur. Det är ju bara att kolla hans presentation på happypancake så inser man hur han kan ljuga ihop en personlighet åt sig själv som det passar...