2013-07-12, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Jag hittade fan inte dammen. Aldrig varit där inne förut och det var en återvändsgränd en bit in. Antagligen måste man parkera där och sedan gå sista biten eller något. Det var i alla fall ett par hus där inne så jag vände innan någon bonde tog fram hagelbössan...

Bra jobbat iaf.

Kom du norr eller söder ifrån ?
http://kartor.eniro.se/m/nf908
Vart var "återvändsgränden" ?
Citera
2013-07-12, 23:37
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Glöm mobförråd och kasuner.
De som finns kvar inom försvaret, är toklarmade och ronderas av väktare.

Däremot finns en del platser där man rivit mobförråd och som ligger avsides nog för att inte få besök förrens vid nästa större skogsbrand.
Kör man ut mot Koberg så finns det minst fem sånna platser.

Jag skulle då heller kolla kloaksystem och nödutgångar till skyddsrum.
Det är ju ingen svårighet att öppna ett brunnslock och hysta ner en kropp.
Och vissa delar av kloakerna i thn är djupa, och besöks sällan av personal från vattenverket.

Är dock fortfarande inne på att man skall ut och kolla runt svenäcker.
Där finns väl de enda militära lämningarna som går att hitta runt thn.
Finns skyttevärn och dyl där.

LÅSBART utrymme var nyckelordet (oops) i min tankegång, baserat på ett omtalat KONTROLLBEHOV.
För mig lämnar det få alternativ.

Lägg till medlemskap i en organisation med en agenda där man kan tänkas förvara saker men inte gärna hemma.

Mig veterligen är många förråd av omtalad typ tömda och promenerade och således faller behov för larm bort.
Citera
2013-07-12, 23:38
Medlem
Miniskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Hönsnät med ett par stenar, eller ett oljefat med ett par rejäl hål i.
Tar 15 minuter att rigga om man har en plåtsax/avbitare, kan göras på gården hemma.
Tar mindre än 3 minuter på plats att dumpa.
Lämnar inga synliga spår.

Gräva ner: tar minst 30 minuter på plats, lämnar alltid någon form av spår.

Gödselstan: stor upptäcksrisk, lämnar inga synliga spår

Smältverk & bilskrot involverar ytterligare person/er: stor upptäcksrisk, lämnar inga synliga spår

Ja, det finns en anledning att man letar i sjöar...

Jag säger absolut inte att du har fel, men...
Om man begrundar att GM+kumpan inte är nobelpristagare, de är stressade på gränsen till panik och de har ett lik på händerna som de antagligen vill bli av med så fort som möjligt, så känns det ändå omständigt att börja knyppla med hönsnät och tyngder för att sedan ha en bra sjö med rätt djup m.m. i åtanke.
Jag gissar att de redan haft en bra idé på vad de skulle göra med ett lik långt innan de hade ett i händerna, t ex en gödselbrunn, grispisshål eller liknande, och de kan mycket väl haft tillgång till en sådan utan att behöva blanda in någon annan. Vem skulle nånsin grotta runt bland grispiss och skit?
Varför är det stor upptäcksrisk i ett smältverk om någon av dem har tillgång till den? Snabb kremering...
Citera
2013-07-12, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Jag hittade fan inte dammen. Aldrig varit där inne förut och det var en återvändsgränd en bit in. Antagligen måste man parkera där och sedan gå sista biten eller något. Det var i alla fall ett par hus där inne så jag vände innan någon bonde tog fram hagelbössan...
Bra jobbat iaf. Polisen är informerad, enligt uppgift i tråden. Den rycker ut så fort förmiddagsmunken är uppäten i morgon.
Citera
2013-07-12, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Miniskeln
Jag säger absolut inte att du har fel, men...
Om man begrundar att GM+kumpan inte är nobelpristagare, de är stressade på gränsen till panik och de har ett lik på händerna som de antagligen vill bli av med så fort som möjligt, så känns det ändå omständigt att börja knyppla med hönsnät och tyngder för att sedan ha en bra sjö med rätt djup m.m. i åtanke.
Jag gissar att de redan haft en bra idé på vad de skulle göra med ett lik långt innan de hade ett i händerna, t ex en gödselbrunn, grispisshål eller liknande, och de kan mycket väl haft tillgång till en sådan utan att behöva blanda in någon annan. Vem skulle nånsin grotta runt bland grispiss och skit?
Varför är det stor upptäcksrisk i ett smältverk om någon av dem har tillgång till den? Snabb kremering...

Jag säger inte att du har fel heller, och jag tror också de generellt planerat dumpning av lik.

Men ingen av dem jobbar med smältverk, alltså måste dem involvera minst en person till.
För att inte tala om tidsaspekten. Vem kan du ring kl.5 på söndagsmorgon och fråga:
"Tjena, nu har det hänt, kan du möta mig på smältverket för lite likförbränning om 10 minuter, för det är väl ingen där...eller ?"

Vi får se, förr eller senare kommer Id@ fram.
Citera
2013-07-12, 23:48
Medlem
Miniskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Det har pratats mycket om att AJ har ett kontrollbehov. Detta bör beaktas när man söker ett potentiellt gömställe.

Precis. Det får mig att tänka att man antingen totalt förintar kroppen, eller så gömmer man den på ett säkert men temporärt ställe så att man vid ett senare tillfälle (när lugnet har lagt sig) kan hämta kroppen och i lugn och ro förinta den.
Dumpar man i en sjö så släpper man kontrollen totalt och kroppen kan titta upp eller draggas upp när man minst anar det.
Jag är ganska säker på att GM begriper att så länge kroppen inte dyker upp så är hans läge avsevärt bättre än om de skulle hitta kroppen.
Citera
2013-07-12, 23:52
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bra jobbat iaf. Polisen är informerad, enligt uppgift i tråden. Den rycker ut så fort förmiddagsmunken är uppäten i morgon.

I morgon först? Tramsnivån på vissas inlägg just nu gör att det känns som att det borde kollas i dammen nu och nästan också som om den borde bevakas i natt?
Det är en väldig nervositet bakom lite smileysar här inne just nu. Brinner kanske i knutarna?
Hoppas ni som är på väg dit nu hittar henne för då kommer ju polisen ut direkt.
Ni som åker dit nu, har ni hundar med er?
Citera
2013-07-12, 23:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Varför ryker dem inte ut direkt? Snuten i cali drar ut direkt, svenska polisen är för sega. Kommer nog aldrig lösa detta. Moroten har ju misshandlat brudar gång på gång och han är ute i frihet nu, hade det varit i staterna så hade han suttit på livstid nu!

Nej, han hade inte suttit nu, det är rättegång först innan man börjar sitta av sitt straff. Den rättegången kommer många i det här landet att följa, tro mig.
Det är så fruktansvärt grymt det som har hänt
Citera
2013-07-12, 23:55
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
I morgon först? Tramsnivån på vissas inlägg just nu gör att det känns som att det borde kollas i dammen nu och nästan också som om den borde bevakas i natt?
Det är en väldig nervositet bakom lite smileysar här inne just nu. Brinner kanske i knutarna?
Hoppas ni som är på väg dit nu hittar henne för då kommer ju polisen ut direkt.
Ni som åker dit nu, har ni hundar med er?

Javisst, detta bör inte halas ut på. Om det nu är så att detta är dumpningsplatsen så finns inte mycket tid att vinka på. Speciellt inte som kanske ev GM kanske läser här eller andra inblandade.
Citera
2013-07-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Jag vet JäVLIGT mycket men tror ni att jag ska sitta och sjunga ut här efter alla hot
Vilka hot?Dom som jag har tagit på allvar här inne är bara dom som vill hitta I.F. Är du inte en av dom så kan jag inte förstå dig alls.
Citera
2013-07-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Perfa! Nu går vägen precis bredvid dammen. http://goo.gl/maps/FZfij Vi har hittat Ida! Hoppas jag.

Här är dammen. Grön nål nära vildsvin-stängslet.
Citera
2013-07-13, 00:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vem är det som IP fiskar? Polisen?

Nej, att alla andra utom en fokuserar på det som händer nu, upptäckten av ett ställe där hon kan vara. VM i flytta fokus pågår just nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in