2013-07-12, 22:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frozze
Detta tro jag med. Det har pratats mycket om saker (det har brainstormat vilt i denna tråd) styckning, kista osv. Men när man får läsa hur ni tänker nu så verka detta mest troligt. Oftast är det de enklaste möjliga.
Vi får tänka på herrarnas intellektuella förmåga. Jag tänker inte dra nazismens ideologi, men om de kallar sig nazister så står det klart. Att de dessutom är skärrade underlättar inte för hjärncellerna att samarbeta. Enkelt ska det vara.
Citera
2013-07-12, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Okej, okej. Är det någon som har kollat dammen då? Jag har 20 min dit enligt Google...
Den är såvitt känt okollad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Teori runt dumpning:

Av olika grunder har man långt tidigare skaffat tillgång till ett "plomberat" mob-förråd av typen "stor betongkloss med valvdörr" Detta KAN liggai en annan byggnad, t.o.m i en av Televerkets eller Energiverkets byggnader. De användes under kalla kriget som Beredskapsförråd och var då larmade. Nu är de ofta helt övergivna utan tillsyn.

Förråden ligger nästan alltid i nära anslutning till en mindre väg. Nu kan det vara ett igenvuxet område som gör en fritt liggande kasurn svår att upptäcka.

Offert fraktas till platsen i bil, låses in och en pulversläckare töms i utrymmet. Dörren låses och nyckel kastas eller mer troligt göms gott.

Jobbet gjort på minimal tid med minimal risk för upptäckt.

Just my €0.02

Varför tömma en pulversläckare i utrymmet? förstår inte riktigt poängen här
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jodå. https://anonfiles.com/file/bfa85e3f07f123021b18fa117bf027a1
hmm. killen har ett gäng avställda bilar och känner ett behov av att låna en bil som oxå den är avställd. men jeeesees
Citera
2013-07-12, 22:54
Medlem
bokfodrals avatar
Är några av er på väg till dammen nu eller strax? Det här känns i maggropen som ett bra ställe, säkert ställe så var snälla och ring ändå polisen, för om ni hittar henne, så här de i så fall redan på plats. Om ni ringer nu och de kan avvara en patrull, för säkerhets skull?
Det får inte gå fel nu
Citera
2013-07-12, 22:55
Medlem
Om det backas tillbaka till Lördagsnatten.
AJ var sjukskriven och åkte från Jönköping till IF för att käka ihop.
IF:s farsa ringer 23.30. Varför, brukar han ringa IF vid den tiden eller anade han något?
Att AJ tillhör NSF är väl helt klart men gjorde IF det också och ville dr sig ur.
Var AJ skickad av någon att fixa IF? Denna någon går nog inte att spåra i så fall.

Jag har frågat tidigare om något vet om IF var medlem i NSF men det verkar vara ett känsligt kapittel i Trollhättan. Alla tycks blunda för detta.

Detta är dock intressant för det kan vara motivet till händelsen.
Citera
2013-07-12, 22:56
Medlem
Kan hon inte bara få komma hem, hem till sina anhöriga och sina två söner som saknar sin mamma
Citera
2013-07-12, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi får tänka på herrarnas intellektuella förmåga. Jag tänker inte dra nazismens ideologi, men om de kallar sig nazister så står det klart. Att de dessutom är skärrade underlättar inte för hjärncellerna att samarbeta. Enkelt ska det vara.

Hmm, jag tänker om detta är rätt, hur blek och kallsvettig AJ är när han läser detta
Ett lätt illamående breder ut sig i magen, när han tittar ut genom fönstret och ser den där bilen med två personer med kaffemuggar och kikare...som lite förstrött leker med handbojorna.

Må du brinna i helvetet ditt fega kräk AJ.
Citera
2013-07-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
hmm. killen har ett gäng avställda bilar och känner ett behov av att låna en bil som oxå den är avställd. men jeeesees

FH:s flickvän har en bil som FÅR köras på vägarna enligt transportstyrelsen
Citera
2013-07-12, 22:59
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Om det backas tillbaka till Lördagsnatten.
AJ var sjukskriven och åkte från Jönköping till IF för att käka ihop.
IF:s farsa ringer 23.30. Varför, brukar han ringa IF vid den tiden eller anade han något?
Att AJ tillhör NSF är väl helt klart men gjorde IF det också och ville dr sig ur.
Var AJ skickad av någon att fixa IF? Denna någon går nog inte att spåra i så fall.

Jag har frågat tidigare om något vet om IF var medlem i NSF men det verkar vara ett känsligt kapittel i Trollhättan. Alla tycks blunda för detta.

Detta är dock intressant för det kan vara motivet till händelsen.
Det var längesedan det hette NSF. Numera är det SvP (såvida det inte skett ännu ett namnbyte som jag inte känner till) och innan dess FF.

För det första är jag tveksamt till att IF skulle vara medlem där eller ens politiskt intresserad. Om hon skulle vara det så varför skulle dem diskutera politik och att dra sig ur ett medlemskap?

Den mest rimliga teorin har hört (och haft själv) om natten är att IF blivit förbannad på AJ för att han förstörde samtalet med PT och därför ska AJ ha flippat ur. Eller något liknande omkring det.
Citera
2013-07-12, 23:00
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Hmm, jag tänker om detta är rätt, hur blek och kallsvettig AJ är när han läser detta
Ett lätt illamående breder ut sig i magen, när han tittar ut genom fönstret och ser den där bilen med två personer med kaffemuggar och kikare...som lite förstrött leker med handbojorna.

Må du brinna i helvetet ditt fega kräk AJ.

Eller så sväljer han kaffet och och tänker för sig själv "ni hitta aldrig henne"...
Citera
2013-07-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
FH:s flickvän har en bil som FÅR köras på vägarna enligt transportstyrelsen
Ja vad ska man säga. Kärringen har fordon men i den hålan får man väl böter om bilen inte är avställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in