Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Även om man haft en trasig uppväxt o annat, så att ändå hamna i ett läge att man önskar att Hitler hade vunnit osv gör dock att jag, förlåt, ser dessa individer som en gnutta omyndigförklarade. Därför känns det också som om dumpningen av liket är så enkelt så man inte förstår att det ligger där det gör.
Jag kanske underskattar dessa herrar totalt, men just nu så tror jag att någon av de häktade faktiskt kommer att prata och att liket inte ligger alltför långt borta. AJ har all anledning att ta sömnpiller för o sova gott.
Ja, som sagt, de är Mensa hangarounds. De gör inget avancerat. Jag försöker tänka logistiskt. GM dödar Ida och vill gömma liket. Han vill inte använda telefonen, så den spåras. Han tar det fortskaffningsmedel han har till förfogande och kör till sin kompis DB. De kallar på FH och tar DB:s Volvo till Idas bostad. Där lastar de in kroppen i bilen för att gömma den någonstans. De kör tillbaka till DB:s bostad, men de kör inga stora vägar med sin last. De är vana att ta smygvägar efter att ha kört hem från Trollhättan förut, utan att vilka stöta på poliser.
Jag har nämnt Kabelvägen förut. Idag har jag erfarit att den är inte framkomlig i hela sin längd längre, så jag har hittat en annan väg.
http://goo.gl/maps/FZfij Utefter den vägen dumpar de kroppen, så undangömt som möjligt. Smiter in på en skogsväg troligen, kanske in till dammen i vildsvinsinhägnaden. Men de vill bli av med kroppen innan de kommer upp på 47:an. Därefter kör de upp på Hunneberg, och eldar upp bilen. Därefter kvarstår bara en uppfriskande promenad hem till DB, där GM har sitt fortskaffningsmedel.