Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-07-08, 17:47
Medlem
Alatzars avatar
Söker ett datorspel från någon tidig windowsversion, som kanske till och med följde med från start? Spelet är av "klicka och utforska"- typen och kommer ihåg att man åkte upp och ner i en hiss för att utforska olika rum/våningar. Någon som känner igen sig?
Citera
2013-07-10, 01:38
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Efterlyser myrspel

Hej Flashback

Har försökt hitta det här spelet hela kvällen utan framgång så vänder mig till er. Spelet jag letar efter har ett par år på nacken nu, man styrde över någon slags myrkoloni, och skulle hämta tallbarr, ekollon osv för att bygga myrstacken större. Varje gång man byggde upp stacken en "nivå" kunde man skapa antingen en ny arbetarmyra, eller en ny soldatmyra. Soldatmyrorna var till för att slåss mot pissmyrorna/de röda myrorna som attackerade ibland. Förlorade man mot de röda myrorna tre ggr i rad så kom det en hel jävla armé av dem till slut.

Har för mig att spelet (av någon anledning) var något slags underspel till ett Trollet Hugo-spel. Någon som har en aning om vilket jag pratar om?
Citera
2013-07-10, 01:48
Medlem
Popc0rns avatar
Hur gammalt ca?
Citera
2013-07-10, 01:48
Medlem
Blanzeflors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skebokvarnsvagen
Hej Flashback

Har försökt hitta det här spelet hela kvällen utan framgång så vänder mig till er. Spelet jag letar efter har ett par år på nacken nu, man styrde över någon slags myrkoloni, och skulle hämta tallbarr, ekollon osv för att bygga myrstacken större. Varje gång man byggde upp stacken en "nivå" kunde man skapa antingen en ny arbetarmyra, eller en ny soldatmyra. Soldatmyrorna var till för att slåss mot pissmyrorna/de röda myrorna som attackerade ibland. Förlorade man mot de röda myrorna tre ggr i rad så kom det en hel jävla armé av dem till slut.

Har för mig att spelet (av någon anledning) var något slags underspel till ett Trollet Hugo-spel. Någon som har en aning om vilket jag pratar om?
Låter som om du kommit över ett ex av VPK:s valfilmer från 1976.
Citera
2013-07-10, 02:00
Medlem
joselofs avatar
Citat:
Hej Flashback

Heter anthill om det är spelet jag tänker på Edit anthill är ett iOS spel så det är inte det
Senast redigerad av joselof 2013-07-10 kl. 02:03.
Citera
2013-07-10, 02:56
Medlem
TheGamers avatar
Citat:

Det fanns ett sådant till Hugo, jag kom ihåg när jag fick det spelet i present för väldigt många år sedan.

Vad spelet heter kan jag inte svara på men din förklaring och relevans till Hugo stämmer, nu gäller det bara att lista ut vilket Hugo spel det är. Jag hade 2 - 3 olika hugospel men tror det fanns några fler.
Citera
2013-07-10, 03:09
Medlem
Hawkbills avatar
Enda spelet med myror jag kan komma och tänka på är SimAnt.

Citat:
https://www.google.se/search?q=sim+ant&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.48705608 ,d.bGE&biw=988&bih=1064&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=FbTcUaqy A5SP4gSoloDACg
Citera
2013-07-11, 00:07
Medlem
Steroidljuss avatar
Hallå ja. Söker ett spel vi spelade på pc, runt mellanstadiet (2000-2001). Spelet är säkert ett dos-spel från början och liknar Pilsnerstrip http://jesper.nu/spel/pilsner-urquell-undress-strip fast det var en fånge som kastade bomber från en fängelsemur. Har tröstlöst googlat mig genom hela internet känns det som. Någon som har en idé vad det kan finnas?
Citera
2013-07-11, 00:52
Medlem
Grus-i-skons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alatzar
Söker ett datorspel från någon tidig windowsversion, som kanske till och med följde med från start? Spelet är av "klicka och utforska"- typen och kommer ihåg att man åkte upp och ner i en hiss för att utforska olika rum/våningar. Någon som känner igen sig?

"Stötnisse åker hiss"?

http://www.youtube.com/watch?v=voohHcd3vyk
Citera
2013-07-11, 08:37
Medlem
Efter att ha letat i till och från i si så där 10 år så väljer jag att fråga här i stället.

Jag söker ett spel från tidigt 90-tal. Jag tror det är ett DOS-spel.

Man skulle bygga upp en by likt AoE men inte alls lika "avancerat". Det enda minnet jag egentligen har från spelet är att man hade vikingar som slogs och om de dog så ramlade hatten ner och över deras kropp så att man bara såg hatten och fötterna. De sprang sen i väg.
Citera
2013-07-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XoteR
Efter att ha letat i till och från i si så där 10 år så väljer jag att fråga här i stället.

Jag söker ett spel från tidigt 90-tal. Jag tror det är ett DOS-spel.

Man skulle bygga upp en by likt AoE men inte alls lika "avancerat". Det enda minnet jag egentligen har från spelet är att man hade vikingar som slogs och om de dog så ramlade hatten ner och över deras kropp så att man bara såg hatten och fötterna. De sprang sen i väg.

Nått av Settlers spelen?
Citera
2013-07-12, 22:04
Medlem
smokypoks avatar
Missade den här tråden, så postade först i den vanliga "vad heter spelet" tråden, aja:

Söker efter ett spel som jah spelade för längesedan på vår gamla Windows 99! Vyn var som i Worms world party (2D?) och man kunde spela som tjej eller kille, spelet gick ut på att döda fiender utav slime tror jag, som super mario fast med bössa och slime fiender!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in