2013-07-12, 19:30
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
OK, ljuga & alibi, men inget med liket att göra då.

En annan fråga vi väldigt gärna vill ha svar på, är du snäll, varifrån kom informationen om att bilen var utlånad till FH ?

(Och då menar jag inte din kvinnliga bekant, utan vart hon fick reda på det från)

DB har aldrig nyttjat den bilen. Den har bara stått på hans tomt tills FH lånade den 3-4 dagar innan I*a försvann...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Känner inte DB, har aldrig ens träffat honom, men han verkar vara en go gubbe. Min kvinnliga arbetskamrat känner honom relativt väl och hänger i hans raggar/rockabillykretsar. Så jag litar på henne. Men hon hade fel denna gång. Men jag är säker på att allt hon berättat om honom kan inte vara fel.

Hur kan du tycka att någon du inte träffat är en "go gubbe".

Din kompis har säkert inte helt fel, en person kan uppvisa många sidor.
Citera
Medlem
Hon är transporterad med bil, hur långt vågar man åka med ett lik i bagaget? 100km? 200km eller längre om man måste?
Att gräva ner henne tar nog en hel del tid och behöver planeras i förväg eller åker man bara på måfå tills man hittar en lämplig plats för ändamålet tro?

Sänker man ett lik i sjö eller havet behövs tyngder och helst en båt. Vatten finns ju relativt nära, men man vill nog inte droppa ett lik bakom husknuten direkt.

Vilket man än väljer så vill man ha det avklarat så fort och så enkelt som möjligt.

Om du var AJ och/eller DB vad skulle du göra då?
Citera
Medlem
Citat:
Enligt min vän så skulle inte ens DB kunna bära ut ett lik genom en lägenhet och dumpa det osv. FH känns mer iskall och skulle kunna vara AJs medhjälpare.
Och då syftar du på killen som bröt ihop vid häktningsförhandlingarna. Njjaa tveksamt dock inte omöjligt
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Enligt min vän så skulle inte ens DB kunna bära ut ett lik genom en lägenhet och dumpa det osv. FH känns mer iskall och skulle kunna vara AJs medhjälpare.
Enligt din vän är DB inte en brottsling, vilket han är. Förstår du inte att hen försöker ställa DB i bättre dager än vad han är. Vad mer ljuger hen om? Arbetstider? Körkort?
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Är det därför som han började gråta när det stod klart för honom att han blev häktad?
Det var kanske krokodiltårar?
Citera
2013-07-12, 19:31
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Sluta nu DB är en kriminell pöjk som som inte kan växa upp fatta det !!!

Bevis på att han är kriminell... Nej man är inte kriminell för att man gillar knogjärn och kör bil på fyllan utan körkort
Citera
Medlem
Citat:
Nej vad jag vet så är dem inte bästa vänner. Däremot relativt nära vänner som reser tillsammans ibland.

Vadå "relativt nära vänner"?? AJ bjuder honom på en fullbetald resa och om jag inte missminner mig så delar dem badkar ihop...??
Citera
Bannlyst
Citat:
DB har aldrig nyttjat den bilen. Den har bara stått på hans tomt tills FH lånade den 3-4 dagar innan I*a försvann...

Jo du har sagt det, men var har du fått reda på det ?
Eller rättare sagt, hur fick din kvinnliga vän reda på det ?
Citera
2013-07-12, 19:32
Medlem
panzertaxs avatar
DB och FH har ställt upp för AJ, men de hade inte räknat med att bli involverade i ett mord. Mycket kan de hålla honom om ryggen för, men medbrottslingar för detta lär kännas på samvetet. Nog för att de är måna om vänskapen osv, men i takt med att häktet mörar upp dem lite så tror jag faktiskt att någon av dem kommer att kvittra. Det verkar också som att det är det som polisen sätter sina kort på + stickprovskontroller av tips och områden de fått vetskap om.

Blir AJ/FH dömda så är det 6 mån - 4 år fängelse som straffskala för skyddande av brottsling. Jag vet dock inte om man kan bli dömd för det om brottslingen i sig inte blivit dömd?

Jag har fått massor med information nu sista dygnet från olika håll och kanter, men det verkar vara betrodda källor. Jag går tillbaka till min ursprungsteori pga detta, dvs att BO dumpades strax efter dådet och bilen sattes i brand kort därpå.
Citera
2013-07-12, 19:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bevis på att han är kriminell... Nej man är inte kriminell för att man gillar knogjärn och kör bil på fyllan utan körkort
Du såg belastningsregistret nyss.
Citera
2013-07-12, 19:33
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt din vän är DB inte en brottsling, vilket han är. Förstår du inte att hen försöker ställa DB i bättre dager än vad han är. Vad mer ljuger hen om? Arbetstider? Körkort?

Han ska ha jobbat hela helgen på Tre Älgar. Ring och kolla upp det själv annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in