2013-07-12, 18:22
Medlem
erowids avatar
En ensam kvinnlig polis med en böghund. Oväntat resultat..
Hon ska bort från kåren omedelbart. Sen kanske norrlänningen är dum i huvet, men vem är inte det på fyllan?

Offtopic; Nån som har bild på kvinnan? Tar hon batongen i tvåan?
Citera
2013-07-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hahaha! För att han ska släppa hunden?

Ja. För hunden håller han ju i för att han tänkt sno med sig den hem. Han ligger ju så klart på marken och tänker "det var mig en riktigt trevlig och fin hund. Den vill jag ha!"

Hahah ^^ Det var lustigt sagt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomtom79
Angående hundens utbildning eller ej... Ger hon inte den kommandot "pass på" i första läget vilket i så fall kan betyda att han ska skälla och vakta, skrämmas men inte bita?

1. Nej, hon instruerar hunden att attackera mannen genom röst och tonläge.

Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Efter SVD:s seriösa uppföljning av DN:s vinklade polishets så får poliskvinnans agerande nästan ses i underkant av vad som kan anses befogat.

En brottsling som farit fram i kungliga huvudstaden som en bålgeting, misshandlat flera människor, bedrivit omfattande och ödeläggande skadegörelse och hotat vårt rike om terrorbrott ska givetvis mötas av polisens våld när brottslingen inte ger en tillstymmelse till att följa polisens uppmaning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/polis-utreds-for-overvald-efter-film_8342668.svd

Det verkar inte alls som så, däremot är mannen anmälts av 2-3 andra män på mcdonalds för misshandel. Enligt tidningsartikeln ska han ha slagit en ruta på gatan. Och enligt polisen så ska de ha tagit narkotikatest på mannen och skickat till lab för utredning.

I övrigt så är svd och polisens analys samstämmiga med flashbacks konsensus analys. Bortsett ifrån att uppgifterna inte är konfirmerade resultatmässigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Hon sa åt honom att lägga sig ned 3 gånger utan resultat, hunden hoppar in... Ja inget fel!
Övervåld? Knappast, blir nästan glad när man ser att polisen börjar ta i lite hårdare om de nu gör det, för idag har inte många samma respekt som förr i tiden. Krävs ordning och reda och då får de blir övervåld.

Men larvigt av media att varje gång försöka skylla på att det är Polisen som gör fel.
"Här slår polisen berusad man"
Borde egentligen vara
"Berusad man får ta konsekvenserna när han inte lyssnar på Polisen

1. Hon glömde uppenbarligen att berätta för mannen att det var en tjänstgöringsåtgärd hon ville utöva gentemot honom. Givetvis är det svårt att få folk att förstå att de ska lyda instruktioner som saknar lagstöd.
2. Eftersom poliserna rent generellt är de svagaste så är våld en dålig lösning, vilket videofilmen bekräftar bortom allt rimligt tvivel. Svaga personer som utövar våld vinner sällan respekt.
3. "Berusad man lyssnar inte på polisen och tar okristligt med stryk utan anledning".

Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Vet inte om det redan skrivits om i tråden men norrlänningen är faktiskt anmäld för "skadegörelse av hund" enligt svd. Dock inte våldsamt motstånd eller våld mot tjänsteman.

1. De hade ändrat det till en glasruta senast. Men det finns inget stöd i videon för något av det, tvärtom ser hunden mycket frisk och kry ut på filmen.
2. Appropå lappdjävlar, som någon skrev, akta er de har nästan egen majoritet i både stockholms ickeinvandrade befolkning och avseende stockholms nämndemän samt en god portion av stockholms jurister. En mycket stor del av Stockholms län immigration, som inte härrör från mena är just ursprungligen Norrlänningar, lappdjävlar och finnar.
Citera
Medlem
Ainds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Det har ju varit ett antal sprängdåd i Stockholm den senaste tiden, så sent som idag detonerade en sprängladdning på Östermalm. Om en man som nyss slagit sönder ett skyltfönster börjar prata om att spränga hela gatan så är det klart att det är provocerande för polisen. Hon kanske faktiskt trodde att det fanns sprängmedel i närheten och att mannen menade allvar.

Vänd på det och säg att poliskvinnan struntat i mannen, åkt därifrån och gatan 10 minuter senare skakats av en sprängladdning som skördat två människoliv. Hade man inte pratat om tjänstefel då också?
Föreställ dig att denna onyktert sluddrande mannen iklädd ett linne - mot alla odds - av någon anledning har bestämt sig för att spränga en gata i Stockholm tidigt på morgonen. Är det då fullt korrekt av konstapeln ifråga att bemöta denna hotbild genom att slå ned gärningsmannen med en batong samtidigt som denne blir biten av en schäfer? Risken blir då snarare större än lägre att gatan sprängs.

Scenariot som Du beskriver, där hon lämnar platsen, vore inte heller ett korrekt agerande rent polisiärt. Det vore sannerligen tjänstefel - men inte oprovocerat (och grovt) våld. Hon borde ha agerat avsevärt mycket mer sansat och inte hetsat upp stämningen likt hon gjorde då hon (förmodligen) kände en fysisk undergivenhet och/eller inte besitter den självsäkerhet en utbildad polis bör.
Citera
2013-07-12, 18:25
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erowid
En ensam kvinnlig polis med en böghund. Oväntat resultat..
Hon ska bort från kåren omedelbart. Sen kanske norrlänningen är dum i huvet, men vem är inte det på fyllan?

Offtopic; Nån som har bild på kvinnan? Tar hon batongen i tvåan?

ja hon är ju klart instabil, man exploderar inte på det där sättet om man inte har lätt för att "se rött" typiskt dampbeteende
Citera
2013-07-12, 18:25
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Du greppar efter halmstrån...

Nej, det har jag aldrig påstått att du har sagt heller. Min poäng var att det är orimligt att förvänta sig att en gravt alkoholpåverkad person skulle ta sig ner på marken på bara fem sekunder efter att polisen har beordrat honom.

Jag skulle starkt rekommendera att du nyktrar till. Ditt inlägg är osammanhängande och jobbigt att läsa...

nyktrar till lol,det var ju ett starkt motargument lilla gubben ,men men det är väll allt du kan komma med för du saknar riktiga argument om varför jag har fel

greppar jag efter halmstrån,så han sa då INTE enligt dig att han skulle spränga hela gatan
Citera
2013-07-12, 18:26
Medlem
Killen gjorde fel och bör få konsekvenser visst. Men den där jävla flatan ska tamigfan inte ge 14 batongslag killen är ju förfan full det räckte med att dra honom mot väggen och sätta på handbojan, behöver ju för fan inte överdriva shit vilken jävla pajasbrud slår vad om att hon onanerar till pia sundhage också blir äcklad
Citera
2013-07-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
och kanske lite fritidsgårdar också ,nja va puttinuttigt ,det är pga av den extrema vänster synen och daltande med brottslingar som gör sverige till brottslingarnas mecka ,sätt hårt mot hårt

Oerhört rimligt. Berusad man som måhända uppför sig smått provocerande (i betydelsen störande, inte hotfull) får en uppmaning om att lägga sig ner. Innan ens rimlig responstid getts, så blir han överöst av tvåhandsfattade batongslag, och får hunden bussad på sig.

Även om vi utgår ifrån att mannen gjort sig skyldig till misshandel i ett slagsmål tidigare, så är ju polisens reaktion våldsamt mycket värre. Men i din skeva världsbild som du säkerligen fantiserat ihop under någon av de gånger du enligt egen utsago gjord dig skyldig till narkotikabrott, så hade det väl varit bättre att helt enkelt skjuta mannen på plats? Hårt mot hårt, liksom?
Citera
2013-07-12, 18:28
Medlem
Norrbottenss avatar
Jag brukar normalt vara på polisens "sida" när man ser liknande drabbningar, men denna kvinna är ju fullständigt galen.

"Spränga gatan"... Ursäkta mig, men , är det DET som får igång henne?!

Hoppas hon blir av med både jobb och huvud. Jag ser ingen anledning av att ha kvar henne levande på denna planet.
Men sen så känner jag ju inte henne privat iofs.
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Vet inte vad som är värst. Snutgrishoran eller den puckade jävla norrlänningen. Nej våldsam kanske han inte var, men han vägrade ju ändå lägga sig ner. Den stora frågan är ju vad det är för bög-hund som man med en arm kan hålla bort utan några som helst problem.

Edit: Hörde nu att hon bara sa "pass på" så hunden gjorde nog rätt.
Han var full din dumme fan.

Som polis ska man kunna hantera fulla personer på ett professionellt sätt. Att gå från att säga lägg dig ner till att släppa lös hunden på tre sekunder, och sedan inte förstå varför en full person som försöker värja sig från en hund inte lägger sig ner är så långt ifrån vad jag förväntar mig av polisen så det är galet.

Det börjar gå så långt att jag snart kommer lita mer på poliser från gamla öststater än på den svenska polisen. Svensk polis måste verkligen vara bland de minst professionella i hela västvärlden.

Och jag är inte den som nekar polisen våldsanvändning i vanliga fall. När någon är ett reellt hot så ska polisen få använda den mängd våld som krävs för att avvärja hotet. Men här hade vi istället en aggressiv polis som misshandlade en icke hotfull medborgare. Hon förtjänar fängelse så vitt jag ser det.
Citera
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aind
Föreställ dig att denna onyktert sluddrande mannen iklädd ett linne - mot alla odds - av någon anledning har bestämt sig för att spränga en gata i Stockholm tidigt på morgonen. Är det då fullt korrekt av konstapeln ifråga att bemöta denna hotbild genom att slå ned gärningsmannen med en batong samtidigt som denne blir biten av en schäfer? Risken blir då snarare större än lägre att gatan sprängs.

Scenariot som Du beskriver, där hon lämnar platsen, vore inte heller ett korrekt agerande rent polisiärt. Det vore sannerligen tjänstefel - men inte oprovocerat (och grovt) våld. Hon borde ha agerat avsevärt mycket mer sansat och inte hetsat upp stämningen likt hon gjorde då hon (förmodligen) kände en fysisk undergivenhet och/eller inte besitter den självsäkerhet en utbildad polis bör.

I ett sådant läge är det mest effektiva ett skott på nära håll i huvudet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Kratos
Citera
2013-07-12, 18:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jo det kan man väl respektera att du ska tycka. Men så fungerar det inte i verkligheten. Men som sagt, det är lätt att tycka bakom kameran.

Jag börjar tro att du är ett troll. Eller:

Du kan då inte ha träffat på många poliser in action så att säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in