2013-07-12, 17:26
Medlem
Jag har märkt att topformulas produkter är avsevärt billigare än andra konkurrenter; t.ex.

K2
Topformula 60 tabletter 75 µg 89 kr
Helhetshälsa 60 tabletter 45 µg 210 kr

C-vitamin
Topformula 100 tabletter 1000 µg 89 kr
Konkurrent 100 tabletter 500 µg 85 kr

Omega 3
Topformula 3000 mg, 90 kapslar -> 39 kr
artic omega 3 3000 mg, 180 kapslar -> 129 kr

Ovan på detta får du den tredje produkten gratis

En annan börjar undrar om det är något lurt med detta? d.v.s. att innehållet inte är det deklarerade. Det finns onekligen mycket bedrägeri inom livsmedelsindustri, host host hästkött. Samtidigt tvekar jag i och med att det är så många gånger billigare, beslutsångest

Vad tror ni om detta?
Citera
2013-07-12, 19:37
Medlem
Jag har handlat koffeintabletter därifrån och de har givit samma effekt som apotekets koffeintabletter. Så inget fusk med den produkten iallafall. Även där skiljer det på pris och styrka om man tex jämför med apotekets tabletter.
Citera
2013-07-12, 20:50
Medlem
Jan2013s avatar
Topformula är deras eget märke.
Citera
2013-07-13, 09:35
Medlem
Queen-Obscences avatar
Har köpt proteinpulver därifrån vilket inte var särskilt märkvärdigt. De fatburners dem hade gjorde att jag fick magkatarr så fick sluta med dem genast. Vet inte om det är större skillnad med andra nätbutiker..
Citera
2013-07-13, 20:47
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TabascoXXX
Jag har märkt att topformulas produkter är avsevärt billigare än andra konkurrenter; t.ex.

K2
Topformula 60 tabletter 75 µg 89 kr
Helhetshälsa 60 tabletter 45 µg 210 kr

C-vitamin
Topformula 100 tabletter 1000 µg 89 kr
Konkurrent 100 tabletter 500 µg 85 kr

Omega 3
Topformula 3000 mg, 90 kapslar -> 39 kr
artic omega 3 3000 mg, 180 kapslar -> 129 kr

Ovan på detta får du den tredje produkten gratis

En annan börjar undrar om det är något lurt med detta? d.v.s. att innehållet inte är det deklarerade. Det finns onekligen mycket bedrägeri inom livsmedelsindustri, host host hästkött. Samtidigt tvekar jag i och med att det är så många gånger billigare, beslutsångest

Vad tror ni om detta?

Jämför med mmsports och gymvaruhuset så är det nästan samma priser.

EDIT: Eller jo, det var det visst. Billiga var de faktiskt, blir nog en order därifrån när man behöver lite sånt här småskräp
Citera
2013-11-23, 21:03
Medlem
Tänkte återaktualisera tråden, ifall det finns mer synpunkter.
Citera
2013-11-24, 16:02
Medlem
Queen-Obscences avatar
- Oops hade redan postat x)
Citera
2014-02-19, 15:00
Medlem
Instämmer i att det verkar så billigt att man undrar om det är något skumt. Halva priset, fri frakt etc och liknande erbjudanden då och då. Jag har beställt en hel del produkter, omega3, d-vitamin, probiotika mm och inte märkt något negativt iallafall, men det vore intressant om någon känner till något oberoende testinstitut som har testat några produkter.
Citera
2014-02-22, 00:59
Medlem
biffass avatar
lägger de lite mer pengar på marknadsföring och skaffar sig ett framgångsrikt varumärke behöver de knappast prisdumpa så. Men antagligen har dom bra råvarupriser och tillverkar grejerna själva så de har råd med det.
Citera
2014-07-30, 15:01
Medlem
buffalos avatar
Kan informera om att TopFormula tillverkar koffeintabletter till Apoteket AB och Apotek Hjärtat, så det är inget lurt med dem. Tvärtom, de är de en seriös aktör bland många mindre seriösa hälsokostbutiker.
Citera
2014-07-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Kan informera om att TopFormula tillverkar koffeintabletter till Apoteket AB och Apotek Hjärtat, så det är inget lurt med dem. Tvärtom, de är de en seriös aktör bland många mindre seriösa hälsokostbutiker.

Vet inte. Kollar man kommentarerna på deras proteinbars. 25g protein per bar, total vikt 50g. I kommentarerna så skriver de att de använder en betydande mängd värdelöst protein i baren.

Låter inte alls seriöst. Var så nära att lägga en beställning, men håller mig borta. En av anledningarna till att jag knappt äter tillskott alls.
Citera
2014-07-30, 16:43
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Vet inte. Kollar man kommentarerna på deras proteinbars. 25g protein per bar, total vikt 50g. I kommentarerna så skriver de att de använder en betydande mängd värdelöst protein i baren.

Låter inte alls seriöst. Var så nära att lägga en beställning, men håller mig borta. En av anledningarna till att jag knappt äter tillskott alls.
Kan du länka till kommentarerna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in