Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Att gå ner i vidd för att få en slankare sko är aldrig en bra idé. Vidd byter man för passformens skull, inte utseendet. Om du vill ha en slank sko med rund tå, förstår jag inte varför inte 82:an är det naturliga valet? Så himla nätt är den inte i mina ögon, och då Dover i sig är en lite klumpig modell tycker jag det blir schysst ihop, lagom elegant. Vilken färg tänker du köra de i, klassikern chestnut eller nåt annat?
Okej, din expertis ska jag absolut inte ifrågasätta. Jag ska testa vidderna och se hur de sitter. 82:an är vacker, det håller jag med om. Men den är lite väl slank för just Dovern, tycker jag. Men som sagt, jag har långt ifrån bestämt mig än. Vad tyckr du om 202:an annars?
Färg har jag tänkt mig dark oak, även på denna. Jag har chestnut på mina Belgravia, och jag tycker den färgen är alldeles för ljus och varm för att ge Dovern den där mångsidigheten jag vill ha. Särskilt eftersom ju Dovern har en dubbel lädersula, tycker jag att en "sommarfärg" är lite synd att ha på den typen av sko.
Edit: för övrigt har jag insett att jag nästan bara har skor i mörkbrunt, fast i olike nyanser. Den färgen är svårslagen, tycker jag. Visst, jag har ett par bruna cordova, burgundy cordovan, EG chestnut och C&J chestnut, men jag återkommer ständigt till mina kära mörkbruna skor.