2013-07-12, 13:49
Medlem
henki420s avatar
Överåklagaren som har hand om poliser som begår brott uttalar sig;

Citat:
Efter att ha sett vittnesbilderna av polisens ingripande i Stockholm i natt kommer överåklagare Mats Åhlund inleda en förundersökning. ”Det finns solklar anledning att misstänka att polisen begått ett brott”, säger han.

http://www.dn.se/sthlm/polisaklagare-solklar-misstanke-om-brott/
Citera
2013-07-12, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrin
http://www.dn.se/sthlm/har-slar-polisen-berusad-man/
Tror jag aldrig har blivit så här illa berörd av ett videoklipp. Ni som har varit med förr, är detta beteende representativt för kvinnliga poliser?

1. Inte så farligt, grovt tjänstefel och grov misshandel. Felaktigt förfarande med tvångsmedel i dubbelkombo. Sedan kan man säkert ifrågasätta den Norrländska kommunisten också, av klippet framgår att den ville informera polisen om att någon hade för avsikt att spränga hela gatan samt att den egentliga ingripandepunkten verkar ha varit att denne sprang runt på gatan och att den ursprungliga arresteringspunkten skulle ha varit LOB (vilken iochförsig uppenbarligen inte är tillämplig på mannen varför poliskvinnan bestämde sig för att använda sig av skäligen misstänkt för hot om terroristbrott), något måste betraktas som osedvanligt korkat i sammanhanget att situationen säkerligen är "inspelad" pryl antingen för att visa att polismän är mindre intelligenta, att poliskvinnor också kan (det har varit många sådana nu) eller helt enkelt att utmana angående just den muslimska frågan, dvs. om en muslim berättar att någon ska spränga gatan så blir denne hanterad på ett visst vis och en svensk på ett annat vis eller inte.

2. Bara när de för ovanlighetens skull deltar i en filminspelning med något obskyrt syfte, när de upplever sig vara i överläge eller annars utranka offret både i juridiska kunskaper och fysisk våldsförmåga. Det går att hitta hundratals filmer där sådana förhållanden inte föreligger med helt andra resultat...

3. Kul film. Tråkigt att filmen nog är en filminspelning eller set-up. Synd att polismyndigheten inte kan utbilda sin personal ens i det mest grundläggande. Torde utan tvekan bli en fråga om oärligt avsked såvida det inte kan visas att den Norrländske kommunisten var där för att provocera. Då är ett vanligt avsked mer lämpligt, eller för fallet att det finns särskilt ömkande skäl, en omplacering till Norrland.
Citera
2013-07-12, 13:52
Medlem
Caiaphass avatar
Jag vill inte se det som någon unikt med att vara man eller kvinna.

Vad denna polis gjorde är definitivt överdrivet! Mannen har använt fraser som 'spränga gatan' och 'vill du testa' men är uppenbart upprörd och ofarlig. Hon kunde lätt ha fortsatt prata med honom, lugna honom och få honom att sitta ner utan att dra fram vare sig batong eller hund.

Denne man är orättvist behandlad!
Citera
2013-07-12, 13:54
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Överåklagaren som har hand om poliser som begår brott uttalar sig;

http://www.dn.se/sthlm/polisaklagare-solklar-misstanke-om-brott/

Helt fantastiskt finns tydligen lite rättvisa i landet. Men vem är polisen?
Citera
2013-07-12, 13:55
Medlem
Jag analyserar situationen såhär: Polisen var oförmögen att göra ett gripande då mannen var både större och starkare än henne. Hon borde ha kallat på förstärkning så att det var två personer.

Om vi förbiser att hon kunde ha gjort detta och ändå valde att gå vidare så borde hon ha kört pepparspray innan batong för att göra mannen oförmögen till att slå tillbaka och batongen innan polishunden.

Polisen behöver bygga upp sig mer. Jag såg en kvinnlig väktare på stenafärjan igår, jösses vad bitig hon grova armar hon hade. Hon hade lätt kunnat dra ner en normalbyggd man ner på marken.
Citera
2013-07-12, 13:56
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camcalderon
Alla jävla flashback-tomtar vill att polisen ska behandla dem med silkesvantar.

Ont: Vem fan lägger sig inte ner när polisen säger till?
Därför det han förmodligen tänker är "jag har fan inte gjort något fel, varför ska jag lägga mig på gatan för?"
Citera
2013-07-12, 13:57
Medlem
Det finns ett liknande exempel här där polisen agerar enligt mig på ett bättre sätt:
https://www.youtube.com/watch?v=7PIzc6qDnh8
Citera
2013-07-12, 14:00
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gildarius
Jag analyserar situationen såhär: Polisen var oförmögen att göra ett gripande då mannen var både större och starkare än henne. Hon borde ha kallat på förstärkning så att det var två personer.

Om vi förbiser att hon kunde ha gjort detta och ändå valde att gå vidare så borde hon ha kört pepparspray innan batong för att göra mannen oförmögen till att slå tillbaka och batongen innan polishunden.

Polisen behöver bygga upp sig mer. Jag såg en kvinnlig väktare på stenafärjan igår, jösses vad bitig hon grova armar hon hade. Hon hade lätt kunnat dra ner en normalbyggd man ner på marken.
Varför ens göra ett gripande? Och i så fall på vilka premisser?
Citera
2013-07-12, 14:02
Medlem
Slowbros avatar
Polisbrutalitet, solklart.

Tänker inte försvara eller spekulera i varför mannen blev gripen. Men pepparsprej hade varit rätt väg att gå. Inte en jävla hund.
Senast redigerad av Slowbro 2013-07-12 kl. 14:26.
Citera
2013-07-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Varför ens göra ett gripande? Och i så fall på vilka premisser?

Individen hade tidigare varit i slagsmål och var agiterad och hade slagit sönder en fönsterruta enligt artikeln på dn:s hemsida. Han agerade dessutom hotfullt och sa till polisen att han skulle spränga gatan och polisen frågar "med vadå",han replikerar med: "Är du sugen på att testa?".
Citera
2013-07-12, 14:05
Medlem
Slår även mot ryggrad och delar som inte är kroppens mjukdelar.. De får de väl inte?
Citera
2013-07-12, 14:05
Avslutad
Försvarar ofta de stackars poliserna i vårt land, som förutom undermålig utrustning och helt snedvriden utbildning, dessutom allt som oftast får hålla till godo med inkvoterade undermåliga "resurser"

Denna gång kan jag dock inte annat än häpna. Chockad? Ja. Förvånad? Nej.
Detta är ju resultatet av PHS numer ökända 50/50 regel, där söta flickor på 65 kg antas i rasande fart och med högst tvivelaktiga attribut som passar en framtida "man" av lagen.

Hur feministmaffian skall försvara detta låter vi stå osagt, men det är rätt kul när de i sin iver att få ut ett scoop såhär i nyhetstorketider skjuter sigsjälva i foten. Månne redaktionen på DN i detta nu bara bestå av en vilsen sommarpraktikant, som av allt att döma kommer få gå på stående fot, allt eftersom kulturkoftorna hasar sig in till printpressarna smålulliga på ngt billigt rödvin?

Nu var det ju en polis, och vi vet ju att alla poliser och män av ordning automatiskt är djävulen inkarnerad för media, men men..

Till hennes försvar måste jag nog tillägga att kvinnan handlar på ren instinkt. Hon vet på ett undermedvetet biologiskt plan att hon är vida fysiskt underlägsen, varpå en handlingskraftig men betydligt enklare nedläggning direkt väljs bort som alternativ. P.g.a. Irrationalitet och en förmåga att snabbt dyka ner i "stresskonen" var det bara en tidsfråga tills hon omedvetet tog steget högst upp på våldstrappan och utan eftertanke använder de till buds stående medlen som hon förfogade över, alltså hund och batong. 2 kvinnliga poliser hade tyvärr inte gjort någon skillnad, då kvinnor i grupp oftast bryter ut i hysteri tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in