2013-07-12, 12:12
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Ja, möjligt jag blandar samman sakerna här, tråden har ju blivit ganska rörig efter hand. Det var väl TB du kände om jag tänker mig om och genom henne du kände MTGM... My bad.

Jag läste din tes tidigare i natt och tycker den verkar vara mycket väl genomtänkt. Jag skall läsa den en gång till senare när huvudet är lite mer vaket. Om jag inte misstar mig så ligger du väldigt nära verkligheten i din bedömning av situationen. Det du var inne på med vikten av att finna MC'n är nog också riktigt med tanke på spårsäkring och var den finns. Om du tog en gissning utifrån det lilla du känner MTGM, tror du han kört långt bort med kroppen eller är han iskall och glömmer den i närheten? Är han en person som klarar att hålla sig lugn i en situation som den som uppstått? (Vi utgår från en olyckshändelse).

Jag känner inte TB! men har pratat med folk som känner henne så därför vet jag saker om henne.

Jag tror att MTGM har gömt kroppen på en plats där han känner sig trygg och bekväm, detta ger honom en känsla av att ha kontroll över situationen som annars är så kaotisk. AJ vill ha kontroll, när han inte får det blir han våldsam. Aj var ordförande i NSF = kontroll
Citera
2013-07-12, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Kanske det var därför det blev så kladdigt på golvet då de försökte baxa in kistan på olika ledder i hissen.
enligt tidigare inlägg skulle hon bara bo en halvtrappa upp.
Man tar nog inte hissen för 1,5 meter, möjligtvis upp till vinden.
Citera
2013-07-12, 12:13
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eribabsi
Vän till D.B, eller? Med tanke på ditt nick misstänker jag så.

Det personen innan skrev om abstinens kan väl ha med ångestdämpande skiten som D.B käkade?

Av din avatar antar jag att du har en fetish för lemlästade dockor…
Du kan inte dömma någon efter sitt nick på ett så här stort forum, jag kanske spelar farmville, har en just en rolig gård el har en lustig familj…
Citera
2013-07-12, 12:14
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Brottsrubriceringen kan skilja sig väldigt mycket från fall till fall
Se på Lasse som blev knivhuggen till döds i hunneboparken 1990.
Det fallet är ju tyvärr aldrig löst men det rubricerades som som dråp??!
Tar man med sig kniv in i en folkpark och hugger nån till döds så finns det ju en tanke bakom gärningen??(förövrigt 23 årsedan imorgon preskriberat sedan 8 år)

jag skall inte yttra mig för vet inte hur det ser ut idag.. querrel skrev om att lagstiftningen har ändrats
Citera
2013-07-12, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pjuck
enligt tidigare inlägg skulle hon bara bo en halvtrappa upp.
Man tar nog inte hissen för 1,5 meter, möjligtvis upp till vinden.

Id* bodde på 2:a våningen.

Det är dock inte fastställt om det fanns blod i hissen, en polis har sagt att det bara var blod i trappuppgången till media.
Citera
2013-07-12, 12:19
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Skulle du kunna uppge åt vilket håll?
Ja, efter att det är uteslutet att informationen är äkta. Jag vill inte orsaka mer turbulens i tråden men hoppades på en eventuell verifiering av misstanken / nicket av någon annan. Nicket har INTE postat i tråden men kom med uppgifter som pekade mot ett "nära förestående genombrott". Det mesta pekar mot desinfo.
Citera
2013-07-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag känner inte TB! men har pratat med folk som känner henne så därför vet jag saker om henne.

Jag tror att MTGM har gömt kroppen på en plats där han känner sig trygg och bekväm, detta ger honom en känsla av att ha kontroll över situationen som annars är så kaotisk. AJ vill ha kontroll, när han inte får det blir han våldsam. Aj var ordförande i NSF = kontroll

Då kan det mycket väl vara så han kände eller t.om. var inblandad i den händelse jag länkade till i ett tiigare inlägg för någon timma sedan.
Om han varit ordförand i NSF var de i vart fall kompisar.
Citera
2013-07-12, 12:21
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve

Ok, då är det jag som blandar ihop saker.
Jag tror också att kroppen ligger tryggt gömd eller är förstörd.
Citera
2013-07-12, 12:22
Medlem
Funnyfarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det är ingen som sagt vad jag vet, vet du mer?

https://www.flashback.org/sok/fiska+kropp?sp=1&t=2171456

Detta va de jag kunde hitta nu.
Nej vet lika lite som andra.
Citera
2013-07-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
Hur jag känner DB låter jag vara osagt…

Jo dom hade tydligen uppdaterat sin status på facebook att dom va och fiskade, då spekulerades det i om dom hade sänkt en kropp.
det är väldigt intressant om det stämmer ,, har du datum på det kanske plats
Citera
2013-07-12, 12:24
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfarm
https://www.flashback.org/sok/fiska+kropp?sp=1&t=2171456

Detta va de jag kunde hitta nu.
Nej vet lika lite som andra.

Det har inget med det att göra som du skrev. Han skall ha skrivet ett meddelande på facebook, innan han drog till Halland. Inte när de dumpade kroppen!
Citera
2013-07-12, 12:26
Medlem
Om det ingår nazister, stay behinds eller eller Illuminati i trollhättans hemvärn idag har inget med denna tråd att göra.
Skulle det göra det, är de på nivån "veteran" och sitter på hemmet.
Men i 90-talets början var det enklare att komma in i hemvärnet än att skaffa sig telefon.
Bakgrundskollen var lika med noll.
HV-U i hela Sverige var mer eller mindre rekryteringsbas för div högerextrema organisationer.
Vapen-utb förekom på gevär96, kpist om du var över 18.

Men saken är att har man vart och övat runt skroten i svenecker, har man koll på en massa platser att dumpa lik på.
Platser som är lätt åtkomliga med bil och där man inte riskerar att kroppen upptäcks av joggare eller hundägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in