2013-07-12, 10:53
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
Om någån av dem var med I Hemvärnets Ungdom så vet dem det.
Just precis... Ingen i deras krets som kan berätta om någon av dem gjort gröntjänst??
Citera
2013-07-12, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Fynd kallas allt som hittas, som kan vara något av värde att undersöka. Kläder, smycken, verktyg osv. Ser man sådant så får man inte röra det mer än nödvändigt, och då markerar man ut och sen får polisen titta på det närmare. Fynd behöver alltså inte vara ngt som är kopplat till detta, utan är bara en term för det som MP hittar.

Jag misstänker att alla grupper hittar något som kallas fynd, men om det sen är av värde är en helt annan sak...

Är också osäker på vad man får berätta, då informationen om detta varit otydlig från MP. De har inte sagt att vi har tystnadsplikt och vi har inte skrivit på papper. DÄremot får man inte fotografera när ma är ute, och heller inte ringa/smsa/skriva på nätet när man är ute...men efteråt har de inte sagt ngt om.

Det finns inga kontrakt, lagar eller tystnadsplikt, såvida Polisen inte förhört dig som vittne och isf. förlagt detta med förundersökningssekretess.
Har du något att delge, så kan du välja att göra det här på Flashback.
Citera
2013-07-12, 11:00
Medlem
Byxan81s avatar
Någon som vet varför Thord Haraldsson inte leder utredningen? Har han semester eller?
Citera
2013-07-12, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Någon som vet varför Thord Haraldsson inte leder utredningen? Har han semester eller?

DEn frågan har jag åckså ställt mig? kan han ha gått i Pension ?
Citera
2013-07-12, 11:13
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
DEn frågan har jag åckså ställt mig? kan han ha gått i Pension ?

Det tror jag inte, han är väl inte mer än 61år?
Citera
2013-07-12, 11:16
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Att man skulle ha konkat in en stor likkista med texten r.i.p i trapphuset fram o tillbaka låter helkorkat. Glöm det.
Ja, det väcker nog mer uppmärksamhet än att ta kroppen över axeln till bilen. Grannar har mer ont av, och är nyfika på, av vad som bärs in i ett hus, än ut.
Citera
2013-07-12, 11:24
Medlem
Vbg1972s avatar
Nu får ni släppa det här med kistan. Lär ju vara tung som aset, tom redan. Och med en kropp i blir den ju inte lättare.
Sedan är det ju rätt så uppseendeväckande med en likkista i sammanhanget.
Och varför använda något som så lätt kan bindas till en själv om den hittas?
De hade väl för övrigt bagagerum i bilen? Varför då krångla till det?
Citera
2013-07-12, 11:28
Bannlyst
Försvunnen MC

Om man kombinerar teserna:

- att AJ inte hade telefon med sig eller avstängd för att inte kunna bli spårad
- att han inte vill kännas vid sin MC (som varit på roadtrip med timmarna innan han beger sig till polisen med advokat)
- att han inte kan sättas i teknisk samband med DB/FH, genom samatalslistor/mastningar

Så skulle en slutsats vara att han kört med MCn med kläder som kan lämna spår från sig, dvs. han körde för att hämta hjälp och kommunicera med DB/FH efter brottet.

Det som talar mot är att lämna en 1,5-årig unge. Den risken är värd att ta om man inte har några alternativ, dvs. han hade inte telefonen med sig, OCH/ELLER att det skedde på sådan tid att risken för att barnet vaknar är liten.

Tidpunkten för brottet kan då antas vara mellan 3-6 på morgonen
Detta i kombination med att AJ inte kan häktas (ingen teknisk bevisning eller vittnen), medans DB/FH sitter bakom galler, talar för att det finns bevis eller utsagor som inte stämmer dem mellan.

Ett antagande är att DB/FH har skött hela efterjobbet medans AJ dragit iväg, och/eller har inte lyckats synka sina förehavanden väl nog dem mellan.
AJ däremot har inget att synka, eftersom han de facto gjorde något annat, planerade roadtrip, eller helt enkelt har en enkel story att hålla sig till, han har inte haft kontakt med DB/FH.

En viss uppförsbacke väntar utredningen.
Om mobiltelefoner inte använts, och de har bra lokalkännedom, så blir det inte lätt att hitta kroppen.
Det positiva är att ingen av DB/FH verkar vara psykiskt stabila att klara en låååång häktning.

Vi får hoppas på det senare.
Citera
2013-07-12, 11:29
Medlem
bagarn29s avatar
Tror mer på styckning i bostaden än att kistan varit i bostaden. Transporten blir tusan så mycket lättare och vem tänker på att några typer bär ut några plastsäckar/påsar.

Jag tror också att kroppen/kroppsdelar finns i någon/några sjöar på eller vid Hunneberg.
Citera
2013-07-12, 11:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Det tror jag inte, han är väl inte mer än 61år?

Går inte statsanställda tidigare i pension eller har åtminstone möjlighet till det?
Citera
2013-07-12, 11:33
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Går inte statsanställda tidigare i pension eller har åtminstone möjlighet till det?

Jag skulle nog tro att han jobbar med något fall i Göteborg.
Citera
2013-07-12, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tror mer på styckning i bostaden än att kistan varit i bostaden. Transporten blir tusan så mycket lättare och vem tänker på att några typer bär ut några plastsäckar/påsar.

Jag tror också att kroppen/kroppsdelar finns i någon/några sjöar på eller vid Hunneberg.

Ingen tänker kl.4-5 på söndag morgon, man sover.

Id@ var en liten tjej, hon kund få plats i en sådan här eller större:
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Vaskor-och-tillbehor/Sport-och-lifestyle/Vaska-for-personlig-utrustning-82611/

Varför slafsa runt och stycka någon med ett barn i rummet bredvid, ev. har man redan förlorat tid genom att hämta hjälp ?

Ingen tänker på två killar som bär en väska och lägger i bagage, om ngn. mot förmodan är vaken och nykter.

Det går inte att fastställa någon tes som är mer eller mindre sannolik. Vi behöver mer fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in