2013-07-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Sorry tack

Såg en kille köra en sådan vid rotviksbro handel utanför Uddevalla mot lysekil i veckan...
Citera
2013-07-12, 01:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
En skicklig advokat kan hävda att han borde ha gett henne sin medicin då och ringt 112 men eftersom han inte gjorde det så borde han veta att om hon inte får hjälp så dör hon.

Det har väl funnits fall lite då och då gällande misshandel där offret avlidit och gm skyllt på att det inte var meningen att döda men där tingsrätten/hovrätten bedömt att gm borde förstå att en massa slag med t ex baseballträ mot huvudet kan innebära att man dör.
En oskicklig advokat skulle jag säga.
Citera
2013-07-12, 01:50
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Det är väldigt viktigt!

Om vi leker med tanken att AJ är GM och att han tog sig till DB för att få hjälp. Detta innebär att AJ satt på cykeln med kläder som med all sanorlikhet bar på BO blod. Platsen där man finner cykeln kan ju berätta en del... Vad jag har hörs så har han en minneslucka vad gällande motorcykeln position så att säga.
Du tror inte att han haft tid nog att göra sig av med ev spår på cykeln alltså? Du mer än antyder att cykeln skulle vara ett genombrott i utredningen?
Citera
2013-07-12, 01:51
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
jasså, hade han med sig det?

så.... vilka av hans bilar har dragkrok tro?
Citera
2013-07-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En oskicklig advokat skulle jag säga.

Haha, jag är trött, menar en skicklig åklagare så klart.
Citera
2013-07-12, 01:52
Medlem
Liiitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju skönt att det finns gränser, så att inte advokater kör sådana osmakliga rockarmsess .

Jodå...det finns många gränser däremellan, frågan är bara hur åklagaren lägger fram det och hur denna har gjort sin hemläxa vad gäller bevisning och ev. undersökningar som kan vara till grund för olika påståenden/bevisning och sammanställning.
Citera
2013-07-12, 01:55
Medlem
Mr.Morriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWIII
* Du har inte missat något under helgen, inget spännande har hänt förutom två stycken som sitter häktade för skyddande av brottsling. AJ är på fri fot och fiskar.

* Sönerna har det säkert jättebra där de är nu, de slipper knarkare och nazister och allt annat pack som hängde runt i hennes lägenhet.

Instämmer helt.... Dock som vill jag förtydliga att M*r*r sedan långt tillbaka är ytterst ovälkommen
bland sina patriotiska vänner i tex lilla edet och det samma lär jgaranterar gälla NSF (Svenskarnas part) dom sist nämnda var väl dom för första som insåg att att ett problem sällan kammer ensamt utan strax bakam kommer M*r*t-

Låt nu inte tråden spåra ut i politik etc. Jag läste bara tidigare i tråden av diverse användare att han fortfarande var aktiv ( må så vara men då i en enmans arme)

Det samma gäller väl DB, han är väl en figur som jag förstått det från bekanta att folk inom den nationella miljön bara skrattar åt. Går väl under öknamnet JK 2.0 pga av sin oförmåga att vara sig själv utan försöker att leva och se ut som Jk.

Goggla på bilder med deras namn och jämför från år till år. JK lämnar nsf D.B följer efter. JK slår på stort med sitt opolitiska psychobilly ja vem skaffa helt plötsligt inte en psychobilly image jo precis D.B. Mycket roande att följa..... D.B högsta dröm torde vara att införa slaveriet igen men då inte som det har varit förr utan att enbart få det på papper att han ägs JK´ och att JK är hans husbonde som skall lydas. Skulle fallet bli på det viset så lär DB vara lite små¨olydigt mot sin husbonde medvilje just bara för att få mot ta straffet av JK himself...... Beundrare i all ära men JK lär ju undra vad han har gjort för ont( vilket av det onda för att förtjäna denna scurt figurhttp://www.google.se/imgres?imgurl=&imgrefurl=http%3A%2F%2Fnyheternasve rige.se%2Fskurt-overkord-av-angvalt%2F&h=0&w=0&sz=1&tbnid=ogoxN-AN32utWM&tbnh=194&tbnw=259&zoom=1&docid=8CCC9yH46F q6dM&ei=L0XfUa-JGIPi4QTpx4GICw&ved=0CAEQsCU

Sorry att det blev lite mycket of topic....
Citera
2013-07-12, 01:55
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Hans skåpbilar är tillräckligt stora för att transportera en kropp utan dragkrok. Tänk på att det tar 25min mellan Grä**st**or**p och Thn och man passerar Hunneberg på vägen.
Sedan kan man idag göra en statusuppdatering om man bara har tillgång till en dator och sätta en plats att man är där utan att ens behöva vara på platsen.
Citera
2013-07-12, 01:56
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Jag har bara kollat Volvon som är utbränd, och den har krok.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-12 kl. 01:59.
Citera
2013-07-12, 01:57
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
nej det är inte planerat allt tyder åt att det inte är de.. mord blir det om han fälls så tror jag,, allså inte dråp.

Dråp blir det om du råkar tappa en tegelsten i huvudet på någon när du bygger ett hus osv.. sticker du en kniv i någon blir det mord.
Tappar du en tegelsten så är det vållande till annans död om det kan hävdas att du varit oaktsam.
Sticker du en kniv i någon för att du blir provocerat då blir det troligen rubricerat som dråp.
Du känner ju MTGM. Bortser du helt från att det kan ligga en planerad handling bakom brottet? Om det kan räkna som uteslutet så lär straffet bli så lågt att det är skrämmande.
Citera
2013-07-12, 02:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Hans skåpbilar är tillräckligt stora för att transportera en kropp utan dragkrok. Tänk på att det tar 25min mellan Grä**st**or**p och Thn och man passerar Hunneberg på vägen.
Sedan kan man idag göra en statusuppdatering om man bara har tillgång till en dator och sätta en plats att man är där utan att ens behöva vara på platsen.
Den funktionen saknade nog Thomas Quick
Citera
2013-07-12, 02:16
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den funktionen saknade nog Thomas Quick
Så här lätt är det att manipulera vart man är om man har lite kunskap om facebook.http://forumbilder.se/CESR2/image Ja Thomas Quick hade nog älskat detta
AJ kan säga att han är hemma fast han inte är hemma om han nu är gm och använt någon form ut av dator någonstans och sedan lagt upp en gammal bild på lägenheten el dylikt.
Senast redigerad av drdracula141 2013-07-12 kl. 02:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in