2013-07-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinlid
Det kan jag avfärda ganska omgående, han har både vart med vid MPS sökningar och även när Polis och MPS hindrade fortsatte han att dyka upp nån gång till. Jag har också sett vid sökningar att även andra släktingar inte har med detta att göra! Glöm det!

Det kan nog uteslutas då han med flickvän vart med på alla Sökningar trots uppmaningar att de inte ska söka, någon dag han inte orkade(vilket är förstående) men då var hans flickvän med i stället. Dom har det väldigt tufft nu, att inte veta var hans dotter ens är, om hon är utomhus och kanske fryser, är hungrig...eller om man ska befara det mest hemska
Citera
2013-07-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Man har ett kontankort och använder det bara EN gång till ETT samtal, sedan slänger man skiten. Sånna telefoner har hur många som helst, i mc-gäng och liknande har varenda gubbe en sån telefon.

Visst kan funka, men ibland kan ett samtal vara för mycket.
Citera
2013-07-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
jaja, men det är vanligt att gm hjälpter till för att inte misstänkas. hur var deras relation? bra/dåligt?

Jag vet inget om relationen då jag endast vart med MPS i sökningarna men som jag sa, varken pappan eller andra anhöriga har med försvinnandet att göra då jag sett hur dessa personer mått vid tillfällena dom vart där!!!
Citera
2013-07-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Man har ett kontankort och använder det bara EN gång till ETT samtal, sedan slänger man skiten. Sånna telefoner har hur många som helst, i mc-gäng och liknande har varenda gubbe en sån telefon.
Men det känns ju som om detta inte var planerat. Jag tror inte att de var så smarta att de ringde från kontaktkort och annan telefon än sin egen. Därför borde ju de se var telefonen var uppkopplad någonstans, vilken mast, och att det då inte var i Norrland tex, då hade de väl letat där.
Citera
2013-07-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Kan eller får tyvärr inte påsta något av underläggande materialet, men jag tror inte det strider mot forumet att säga som så här: minst en av de tilltalade i tråden existerar redan med användare och skriver i tråden under alias. Av två källor utpekad.

Det som är facto är att omnämnda exitesterar genom andra nicknames i tråden. Därav är det inte helt fel o vara aningen källkritisk när man får pm eller kring de inlägg som postas. Av forumets regler kan jag inte gå in på mer än så.

Det första har säkert några av oss förstått.

Jag vet att många får PM, t o m jag. Vid ex. ett tillfälle var det en användare som hävdade att h*n fått ett PM från säker källa och namngav nicket. Jag hade fått ett PM från samma nick, men den källan sa något helt annat till mig. Ingen räknar kanske att PMare har kontakt med fler. Så kolla källan så gott det går och överväg innan ni publicerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Det kan nog uteslutas då han med flickvän vart med på alla Sökningar trots uppmaningar att de inte ska söka, någon dag han inte orkade(vilket är förstående) men då var hans flickvän med i stället. Dom har det väldigt tufft nu, att inte veta var hans dotter ens är, om hon är utomhus och kanske fryser, är hungrig...eller om man ska befara det mest hemska

Ja, precis! Jag har både hört och sett hur dessa personer mår just nu och anklaga dessa är nog näst intill inhumant då dessa måste ha det riktigt jobbigt!
Citera
Medlem
Frozzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Vad hade egentligen AJ och I*a för relation? Bara vänner?
Du skrev att du hade följt denna tråd från början. Hur kan du missa alla inlägg där det står att AJ och IF hade ert förhållande eller början till ett?
Citera
Medlem
Liiitens avatar
Att hitta I*a är ju givetvis det absolut bästa för att kunna få till en dom mot AJ genom olika dna ledtrådar hon har på kroppen, hudavskrap, hårstrån etc, om BO har detta på sig när hon hittas är GM riktigt körd..har väldigt svårt att se att hon inte skulle ha någon form av bevisning på kroppen som kan leda direkt till GM.
Om hon inte hittas kommer det bli otroligt svårt att få till en dom mot honom, men givetvis inte omöjligt.
Kan garantera att polisen tagit dna prover på AJ, DB och andra ev. inblandade. Kan finnas mycket polisen har på dessa som vi inte vet men i nuläget måste vi nog hitta I*a fort som f-n.
Något som retat mig sedan jag läste det är att larmet om blodet kom 12 på dagen och polisen inte var där förrän 15...3 timmar?? va polisen och tog en fika i uppsala eller nåt?
Ska bli riktigt intressant att se vad polisen har för förklaring till det.
Citera
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Men det känns ju som om detta inte var planerat. Jag tror inte att de var så smarta att de ringde från kontaktkort och annan telefon än sin egen. Därför borde ju de se var telefonen var uppkopplad någonstans, vilken mast, och att det då inte var i Norrland tex, då hade de väl letat där.

Mycket tyder på att detta var en oplanerad handling, om nu det är Aj som är GM(Svar ja)
Citera
2013-07-12, 00:02
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det kommer bli jobbigt pinsamt om det visar sig att dessa gossar inte utfört brottet.

I en mordutredning, borde man inte ha alla dörrar öppna då? Naturligtvis finns det flera indicier som pekar på att AJ och hans anhang har något med detta att göra men tänk en liten tanke att det kan vara en annan GM. Någon, som inte alls har med stjärngänget att göra. IF måste väl haft fler människor i sitt liv än de nämnda i tråden?

Känner att alla har halkat in på samma spår men tänk om det visar sig vara fel? Tunnelseende brukar vanligtvis inte vara så bra och här triggar folk varandra i en viss riktning...

Jag har givetvis samma känsla angående Alvin och gänget men det finns inga konkreta bevis som faktiskt presenterats för oss. Eller?
Tunnelseende tror jag är en bra beskrivelse... På att tro att Polisen är ute på fel spår och att flashback måste finna spåret för dem igen...
Citera
2013-07-12, 00:02
Medlem
panzertaxs avatar
Uppskattar info som kommer via pm, delger i tråden i mån av relevans och trovärdighet.
Har vi någon som kan kolla Uddevallaspåret och/eller västra delarna där vid badplatsen? PM eller skriv i tråden tack.
Citera
2013-07-12, 00:03
Medlem
[quote=Grp03|44278546]Driver du med oss?? [/QUOT
Om jag har en oreggad lur liggande hemma och ringer tex polisen. Hur i hel.... ska dom kunna se vem det e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in