2013-07-11, 23:43
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Det hade det visst, sår på en kropp är inte bevis för något.

Jag tror ändå det räck till häktning.
Citera
2013-07-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Man får inte glömma inom vilken "bransch" han är aktiv. Jag är inte inom denna "bransch" men har av annan anledning alltid en grön telefon. Och det har de flesta kriminella nu för tiden. Säg såhär, jag behöver ringa dej i detta fallet, jag sertill att befinna mej centralt i en stad i Malmö. Jag slår då på telefonen med det kontantkortet för första gången, jag ringer upp det och säger vad jag vill. Sedan dumpar jag telefon och kort. Hur kan de bevisa att det är jag som ringt, om du inte avslöjar det?

Det går inte att avslöja dig om telefonen med det sim OCH IMEI nummret inte har
varit presenterat på nätet innan.
Ni som kan data vet vad MAC adress är, IMEI,
och IP adress är mobilnummer.

Så skall du åka till älskarinnan och är gift med en som har tillgång till loggar,
nä, jag väljer att vara tyst här.
Citera
2013-07-11, 23:44
Medlem
Men var det inte dna och liknade som skulle skickas på analys till SKL och resultat skulle komma denna vecka? Nån som hört nåt? fast det är ju klart, det är ju klarlagt att AJ var hos I*a på kvällen, så det kanske inte är värt så mycket, vad vet jag
Citera
2013-07-11, 23:46
Medlem
panzertaxs avatar
Kan eller får tyvärr inte påsta något av underläggande materialet, men jag tror inte det strider mot forumet att säga som så här: minst en av de tilltalade i tråden existerar redan med användare och skriver i tråden under alias. Av två källor utpekad.

Det som är facto är att omnämnda exitesterar genom andra nicknames i tråden. Därav är det inte helt fel o vara aningen källkritisk när man får pm eller kring de inlägg som postas. Av forumets regler kan jag inte gå in på mer än så.
Citera
2013-07-11, 23:46
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Det är väl kanske det som är problemet. Spår alltså. Vi har ju inga spår förutom bilen och att AJ befunnit sig i lägenheten på kvällen.

Någon nämnde försäkringsbedrägeri. Tänk om uppeldningen av bilen var just detta? Det var ju inte många dagar sedan vi kunde läsa om bilbränder i samband med upplopp. En idé om att kunna casha ut lite på en bil han fått gratis är ju inte helt orimlig. Att det sedan händer natten en ung kvinna försvinner är oturligt.

Nej, jag känner inte AJ eller någon annan som nämnts i denna tråd. Det vill säga, inga falska spår från min sida.

Den sannolikheten är minimal eftersom det inte låter vettigt överhuvudtaget. Att det skulle råka bli så. Att han skriver det som status på fb snabbt för det ska se normalt ut är också märkligt.
han är även tajt med AJ. De är i samma nazzegäng och dessa herrar backar varandra 100%. texten "golare är ingen polare" har han tatuerat in på armen eller vart det än är. Det finns en logisk samband.
Citera
2013-07-11, 23:48
Medlem
svenyngves avatar
Finns det någon som har en bild på hans motorcykel??? Jag utnämner första person att hitta och lägga upp en bild till Hen flachback 2013
Citera
2013-07-11, 23:49
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson
Men var det inte dna och liknade som skulle skickas på analys till SKL och resultat skulle komma denna vecka? Nån som hört nåt? fast det är ju klart, det är ju klarlagt att AJ var hos I*a på kvällen, så det kanske inte är värt så mycket, vad vet jag

Bortsett från blodiga fingeravtryck från AJ, vilket det onekligen inte finns för då hade han suttit häktad, så kan jag inte se någon teknisk bevisning från lägenheten som bevisar något mer än att han helt enkelt varit där. Har han själv mot all förmodan blött däremot och inte talat om detta, så är det väl sannolikt till hans nackdel.
Citera
2013-07-11, 23:50
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmaemmalarsson

Försenat pga datorfel, nästa vecka kommer svar. Dock har de enligt uppgift redan fått lite svar, men det är inget som de går ut med riktigt än
Citera
2013-07-11, 23:51
Medlem
svenyngves avatar
Hittar vi en bild på armbandet eller hans mc så tror jag vi kan hjälpa utredningen. Det är bra om alla vet hur hans mc ser ut!!
Citera
2013-07-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Jo jag såg det också. Om han nu mot all förmodan skulle fått den gratis, vilket jag tvivlar på, så behöver den ju dock inte nödvändigtvis vara visuellt risig. Den kan ju varit riktigt dålig rent funktionsmässigt bara.

Klart att man kan få någonting gratis av någon som tycker väldigt väldigt mycket OM vederbörande...
Citera
2013-07-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Hittar vi en bild på armbandet eller hans mc så tror jag vi kan hjälpa utredningen. Det är bra om alla vet hur hans mc ser ut!!
Är det bekräftat att de hittat ett armband?
Citera
2013-07-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Om jag var kriminell och ville kunna upprätthålla kontakter som inte gick att spåra så skulle jag ha en liten speciell telefon med vilken jag bara ringde till andra små speciella telefoner. Och använda min smartphone normalt.

Och dessa små speciella telefoner har alltså ingen nummer och är inte kopplade till någon operatör.
Hur ringa då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in