2013-07-11, 23:36
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Om kroppen hittas och det konstateras att hon blivit mördad blir han med säkerhet dömd med de indicier som finns. Även om det inte finns någon teknisk bevisning i form av mordvapen eller liknande.

I tingsrätten ja, men tror du verkligen att indicier håller i ett överklagande till hovrätten?
Citera
2013-07-11, 23:37
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
grejen är att den brända bilen säger mycket. Vad är oddset? Det finns en stark koppling och då det med största sannolikhet AJ och gänget som ligger bakom. Visst det finns den chansen att det är någon helt annan individ. Men det finns inga spår eller konstigheter som för oss att misstänka någon annan.
Det är väl kanske det som är problemet. Spår alltså. Vi har ju inga spår förutom bilen och att AJ befunnit sig i lägenheten på kvällen.

Någon nämnde försäkringsbedrägeri. Tänk om uppeldningen av bilen var just detta? Det var ju inte många dagar sedan vi kunde läsa om bilbränder i samband med upplopp. En idé om att kunna casha ut lite på en bil han fått gratis är ju inte helt orimlig. Att det sedan händer natten en ung kvinna försvinner är oturligt.

Nej, jag känner inte AJ eller någon annan som nämnts i denna tråd. Det vill säga, inga falska spår från min sida.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
varför skulle AJ vara rökt när kroppen hittas? vilka bevis skulle framkomma då?
Vad du är skeptisk för att tidigare ha varit ute o letat efter I*?
Citera
Bannlyst
Citat:
Om kroppen hittas och det konstateras att hon blivit mördad blir han med säkerhet dömd med de indicier som finns. Även om det inte finns någon teknisk bevisning i form av mordvapen eller liknande.

https://www.flashback.org/sp44267366
Citera
2013-07-11, 23:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, inte därför. Om Skorpionkvinna ringer till mig under pågående brott och sedan ringer sin mamma, och jag blir misstänkt för brottet. Då kan polisen kolla min telefon via operatören och se att ett oregistrerat kontantkort ringde till mig under brottet. Sedan kollar den det numret och ser att hon ringde någon annan strax efteråt. Då ringer den dit och frågar vem det var som ringde. "Jo, det var min dotter Anna (fingerat namn)". Då vet polisen vem som ringde mig, trots att kortet är oregistrerat.
Även om man byter mobil, är det jävliga då de kollar vilka simkort som används med IMEI-nummer.
Däremot kan man hitta på och byta IMEI på gamla lurar. Jag ändrade ett till bara nollor, och det fungerade märkligt nog
Citera
2013-07-11, 23:38
Medlem
Citat:
Hmm... farsan, var de vänner? BO o farsan alltså. Kan det finnas en risk att det är farsan som fått spel?

Det kan jag avfärda ganska omgående, han har både vart med vid MPS sökningar och även när Polis och MPS hindrade fortsatte han att dyka upp nån gång till. Jag har också sett vid sökningar att även andra släktingar inte har med detta att göra! Glöm det!
Citera
2013-07-11, 23:39
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Polisen har självklart "undersökt" AJs kropp efter skärsår eller liknande när dem hade inne han. det hade inte vart problem att häkta han med sår på kroppen

Det hade det visst, sår på en kropp är inte bevis för något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ej spårbara lurar är spårbara. Kollar de DB:s telefon och ser att någon har ringt från oregistrerat kontantkort kollar den bara vilka denne har ringt till eller fått samtal från. Sedan ringer de dessa och frågar vem som har det oregistrerade kortet.
Om jag var kriminell och ville kunna upprätthålla kontakter som inte gick att spåra så skulle jag ha en liten speciell telefon med vilken jag bara ringde till andra små speciella telefoner. Och använda min smartphone normalt.
Citera
Medlem
Citat:
Hmm... farsan, var de vänner? BO o farsan alltså. Kan det finnas en risk att det är farsan som fått spel?
Alltså B.O:s pappa då.
Citera
2013-07-11, 23:41
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vad du är skeptisk för att tidigare ha varit ute o letat efter I*?

Jag har vart ute med både MP och själv. För att han ska fällas måste man hitta saker och då krävs det ju art man letar

Och ja! Jag är nog rätt skeptiskt, ser ju inte direkt ljust ut.
Citera
2013-07-11, 23:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om jag var kriminell och ville kunna upprätthålla kontakter som inte gick att spåra så skulle jag ha en liten speciell telefon med vilken jag bara ringde till andra små speciella telefoner. Och använda min smartphone normalt.
Ja, du ja. Men är de inblandade i detta brott Einsteins brorsöner?
Citera
2013-07-11, 23:42
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
I tingsrätten ja, men tror du verkligen att indicier håller i ett överklagande till hovrätten?

Räckte inte nuvarande bevisning till att häkta honom för människorov, så tvivlar jag starkt på att ens tingsrätten skulle döma honom, även om kroppen hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in