2013-07-11, 22:42
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bilder finns 17:48 och 17:49 idag i tråden. Se på den kista som står lutad mot en vägg och bedöm dess mått utifrån dörrens höjd, hur långt kistan når upp på fönstret osv... Jag bedömer kistan som stor.
Tack. Jag instämmer helt med dig. Bilden 17:48 var betydligt tydligare än de andra två jag såg först. Men det finns alltså en takbox inbyggd kistan?
Citera
2013-07-11, 22:42
Medlem
Kan dom ha använt sig av KIK eller whatsup?
Citera
2013-07-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu har jag faktiskt redan nämnt möjligheten att GM inte ringde, därför att telefoner kan spåras. Alltså åkte han från IF:s bostad för att hämta hjälp. Om han gjorde det hos DB kan han ha sett lådan och tyckt att den passade bra in i sammanhanget.

Eller så kom de på lådan medan de hanterade kroppen och körde kroppen till den, vilket jag också har föreslagit.

Jag tror heller inte att han ringde utan drog i panik till sin kompis. Fick tvätta av sig och låna kläder.
De kanske var tillbaka efter tidningsbudet. Det är första helgen i månaden och tillika flytthelg så ingen reagerar på att någon backar upp en bil vid dörren. För att dölja sig har de haft huvtröjor på sig.
Citera
2013-07-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wheeey
En sak som bara slog mig.
Kan det vara möjligt att FH bara vart med i tron om att utföra ett litet försäkringsbedrägeri?
-kom igen FH kör ut bilen till Hunneberg och fjutta eld på skiten! jag pröjsar dig...

?

Eller att AJ inte informera vad det gäller och FH inser först vad detta handlar om när han väl är på plats och då är det försent att dra sig ur?
Citera
2013-07-11, 22:44
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det, som jag ser det, som talar mest emot att denna kistan har använts att lägga kroppen i, är att om den skulle hittas, så skulle det vara fullständigt omöjligt för både AJ och DB att komma undan egentligen. Såvida man inte dumpat kroppen på en långt på förhand bestämd plats där det är närmast omöjligt att hitta en kropp, så har jag svårt att tro att man skulle vara särskilt säkra på att kroppen aldrig skulle återfinnas.

Sen är det ju givetvis också en fråga om hur smarta de här pajasarna är, hur mycket man klarat att tänka till under extrem press etc.
DB är antagligen rökt oavsett, om det är så som jag har förstått att man inte behöver en gärningsman för att kunna dömas för medhjälp?

Sen är AJ rökt så fort kroppen hittas så vad finns det att förlora egentligen? Förutsatt att kistan gör det svårare att hitta kroppen.
Citera
2013-07-11, 22:46
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Tror själv att han inte ringde på spårbara "lurar" utifrån det vi vet idag. Möjligen har GM tagit en tripp till Grästorp för att sålunda få assistans med problemet men knappast troligt. Lämna lägenheten är givetvis ett rimligt flyktbeteende men inte för att återvända. GM har väntat in transporthjälp under tiden han väntat utanför huset. Tillsammans har de sedan möjligen gått in i lägenheten och kört en Kajsa Varg variant på problemet. Vi tager vad vi haver om möjligen medlöparna inte tagit med plastsäckar.

Och hur får DB reda på vad som hänt då?
Citera
2013-07-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Jag tror heller inte att han ringde utan drog i panik till sin kompis. Fick tvätta av sig och låna kläder.
De kanske var tillbaka efter tidningsbudet. Det är första helgen i månaden och tillika flytthelg så ingen reagerar på att någon backar upp en bil vid dörren. För att dölja sig har de haft huvtröjor på sig.
Ok att AJ inte ville använda sin telefon.
Kunde han ha utnyttja BOs telefon->vilken mobil hade hon? Hade han BOs pin-kod? Hade BO en dator uppkopplad så att AJ kunde skicka info den vägen. Säkerligen vet polisen detta.

Men scenariot utan telefon:
Hur tog sig AJ till DB och hur visste han att DB var hemma?
Senast redigerad av Galeazzo 2013-07-11 kl. 22:49. Anledning: OB ska vara BO
Citera
2013-07-11, 22:49
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
DB är antagligen rökt oavsett, om det är så som jag har förstått att man inte behöver en gärningsman för att kunna dömas för medhjälp?

Sen är AJ rökt så fort kroppen hittas så vad finns det att förlora egentligen? Förutsatt att kistan gör det svårare att hitta kroppen.

varför skulle AJ vara rökt när kroppen hittas? vilka bevis skulle framkomma då?
Citera
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Och hur får DB reda på vad som hänt då?

Wakey wakey! Möjligen ej spårbara lurar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
MPs sökande ska fortgå på Hunneberg. Jag kan inte tänka mig att MP tagit detta beslut utan att rådgöra med polisen. Polisen verkar övertygad att BO finns på berget.
Med en ev. kista i ekvationen förändras väl sättet att söka?
Någon skrev innan att kistan ser ut/känns som en sten i det grumliga vattnet. Kanske man ska ha med käppar av metall för att känna i vattnet.
Kistan kan iofs sig förts ut på djupt vatten innan den sänktes.
Metalldetektor eller magnet?
Citera
2013-07-11, 22:51
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Wakey wakey! Möjligen ej spårbara lurar.

tvivlar på att dem driver runt med dessa. räknar man med att behöva en sådan när man åker för att äta middag hos en tjejkompis/flickvän?
Citera
2013-07-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Eller att AJ inte informera vad det gäller och FH inser först vad detta handlar om när han väl är på plats och då är det försent att dra sig ur?

ungefär så, Tror att A.J har en jävla makt över DB, och FH hänger efter DB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in