2013-07-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Jag har svårt att tro att Flashback har med detta att göra, det har ju inte spekulerats om honom på länge...

Nä han har nog gjort något annat för att få den behandlingen

Grejen är väl att det diskuterats om han varit där absolut inte om han var gärningsman .och många undrade ju då såklart om det var pga av eventuellt sammanband...men innan misshandeln igår så var ju han avskriven rätt tidigt...sedan så triggar ju media genom att lägga ut killens adress genom att säga att där har varit husrannsakan och att spår leder dit??..då är det ju inte konstigt att det spekuleras...

Däremot är det för jävligt att folk tar saker i egna händer istället för att låta polisen göra det.. Man kan hjälpa till med tips och även leta men man får aldrig lov att ta saker i egna händer .överlåt det åt länsman...

Och killen sb verkar ha haft det tufft vad jag har läst mej till under dagen och nu blev saker ännu tuffare för honom och det är självfallet jävligt beklagligt om fyra puckon anser att dom kan göra något sådan mot honom pga av att folk skriver här ...man måste ju också hålla isär internet och verkliga livet känns det som...så hur historian än är tycker jag det är förjävligt att han blev utsatt...

Mycket bättre om folk spekulerar istället för att leka tjuv och polis på stan..
Citera
2013-07-11, 22:35
Medlem
Nicke08s avatar
tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Björnligan, kan det vara samma gäng som från Göterborg, Torslanda?
På den tiden, ett ganska misserabelt gäng där ledaren, Christian tror jag,
söp ihjäl sig, Böge Bengt tände eld på sin tjej i en båt i Hjuvik. Hon överlevde
och han hamnade i fängelse.
Annars var det mest mesar på den tiden, sent 70 tal.
Höll till där emellanåt.

Kan tänka mig att några av dom 'överlevande' drog sig ur statsdelen
till andra ställen i närheten av Gbg. Det pratades om 'krans komunerna'

Förmodligen har det inget sammanhang även om namnet är lite udda.
Björnligan var lite hangarounds till Hawks på den tiden innan uttryket
'hangarounds' hade den betydelsen det har i dag.
Lite Mandroms folk besökte även lokalen men dom var ju väldigt seriösa
och tog bara några pilsner.

För modligen har detta inget som helst med Trollhättans björnligan att göra
men jag skriver av mig ändå.

Hawks var inte goda vänner med skins ej heller nazis.

edit: Fast de kanske inte hade hunnit bli nazis/skins vid den tidpunkten?
Senast redigerad av Nicke08 2013-07-11 kl. 22:38.
Citera
2013-07-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Eller så har följebilen dragkrok, kistan kan lika gärna vara smått begravd ute i skogen men såklart är det möjligt att ha sänkt den (frågan är bara om lukten kan komma upp och kännas av specialtränade hundar om kroppen ligger i kistan?).

Inte säkert att spår av BO finns på kärran om kistan är tät och BO lagts i kistan utan blodspill i kärran. Sen är det nog FH du menar? Han har nog varit med och ställt upp som chaufför i så fall.

Jag menar naturligtvis FH
Citera
2013-07-11, 22:37
Medlem
SparkMans avatar
På tal om kistor och att sänka i sjön. Vilka sjöar finns det båtar i eller vid? Finns det i alla eller bara ett fåtal? Det har säkert avhandlats mycket tidigare också, men hur många boende finns det uppe på Hunneberg i dagsläget?
Citera
2013-07-11, 22:38
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbackaErik1
KP har smeknamn K B*nd*n P

Öh, ja och nej. Den i tråden tidigare förekommande KP heter P*erss*n och bor med sin mamma i Trollhättan. Den du syftar på är bonde på slätten och heter P*etterss*n men figuerar på DB:s facebooksida genom att tydligen vara online och kommentera bilbranden i samma stund som DB. De konverserar så KPbonde är mer intressant än KPmammasgosse.

Korrigera mig om jag har fel!
Citera
2013-07-11, 22:39
Medlem
En sak som bara slog mig.
Kan det vara möjligt att FH bara vart med i tron om att utföra ett litet försäkringsbedrägeri?
-kom igen FH kör ut bilen till Hunneberg och fjutta eld på skiten! jag pröjsar dig...

?
Citera
2013-07-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahBlesss
Fanns det titthål på Id@s ytterdörr?

Mvh

Nej
Citera
2013-07-11, 22:40
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu har jag faktiskt redan nämnt möjligheten att GM inte ringde, därför att telefoner kan spåras. Alltså åkte han från IF:s bostad för att hämta hjälp. Om han gjorde det hos DB kan han ha sett lådan och tyckt att den passade bra in i sammanhanget.

Eller så kom de på lådan medan de hanterade kroppen och körde kroppen till den, vilket jag också har föreslagit.

Tror själv att han inte ringde på spårbara "lurar" utifrån det vi vet idag. Möjligen har GM tagit en tripp till Grästorp för att sålunda få assistans med problemet men knappast troligt. Lämna lägenheten är givetvis ett rimligt flyktbeteende men inte för att återvända. GM har väntat in transporthjälp under tiden han väntat utanför huset. Tillsammans har de sedan möjligen gått in i lägenheten och kört en Kajsa Varg variant på problemet. Vi tager vad vi haver om möjligen medlöparna inte tagit med plastsäckar.
Citera
Medlem
Det är ju inte så smart att lägga BO i kista.
Tar ju bara längre tid för naturens gång.
Tror inte på det för mycket bök.
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Det, som jag ser det, som talar mest emot att denna kistan har använts att lägga kroppen i, är att om den skulle hittas, så skulle det vara fullständigt omöjligt för både AJ och DB att komma undan egentligen. Såvida man inte dumpat kroppen på en långt på förhand bestämd plats där det är närmast omöjligt att hitta en kropp, så har jag svårt att tro att man skulle vara särskilt säkra på att kroppen aldrig skulle återfinnas.

Sen är det ju givetvis också en fråga om hur smarta de här pajasarna är, hur mycket man klarat att tänka till under extrem press etc.
Citera
2013-07-11, 22:42
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Om det kan förhindra eller försvåra att kroppen kan spåras av t.ex. hundar eller andra djur, vilket kan göra att kroppen hittas, så är det nog egentligen ingen dum idé med någon form av kista. Speciellt inte om det finns en lagom tillgänglig hemma hos DB.
En låda lär inte hålla hundarna borta...
Citera
2013-07-11, 22:42
Medlem
Citat:
På tal om kistor och att sänka i sjön. Vilka sjöar finns det båtar i eller vid? Finns det i alla eller bara ett fåtal? Det har säkert avhandlats mycket tidigare också, men hur många boende finns det uppe på Hunneberg i dagsläget?

MPs sökande ska fortgå på Hunneberg. Jag kan inte tänka mig att MP tagit detta beslut utan att rådgöra med polisen. Polisen verkar övertygad att BO finns på berget.
Med en ev. kista i ekvationen förändras väl sättet att söka?
Någon skrev innan att kistan ser ut/känns som en sten i det grumliga vattnet. Kanske man ska ha med käppar av metall för att känna i vattnet.
Kistan kan iofs sig förts ut på djupt vatten innan den sänktes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in