2013-07-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Varför krävs det en kärra? Det är ju en takbox? Dessutom är det väl inte så orimligt att tänka sig att tre personer åker i två bilar där en bil går med kistan direkt till dumpningsplatsen?

Att köra med en kista på taket, som dessutom droppar blod? Möjligt men troligt?

1. BO läggs i Volvons bagage
2. BO transporteras hem till DB där BO läggs i kistan
3. En följebil med dragkrok kör efter
3. Volvon + släp med kista körs till Hunneberg
4. Kistan sänks
5. Volvon eldas
6. Följebilen kör bort GM & kärra.

Spår efter BO borde finnas på kärra?

Det krävs minst två personer.

Förslag: AJ & DB är direkt inblandade. PH skyddar brottsling (utan att direkt veta vad det just då handlar om)
Citera
2013-07-11, 22:27
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
-AJ: Ta med din låda kompis, nu brinner det i knutarna. Vad har jag missat och hur troligt är det?
Om det kan förhindra eller försvåra att kroppen kan spåras av t.ex. hundar eller andra djur, vilket kan göra att kroppen hittas, så är det nog egentligen ingen dum idé med någon form av kista. Speciellt inte om det finns en lagom tillgänglig hemma hos DB.
Citera
2013-07-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Mm, jag tycker också det är märkligt att han går från lgh när Id! Är orolig, som AJ själv beskriver. AJ verkar inte vara på väg någonstans och kunde således vara kvar med Id! Om hon nu var så orolig. Är det inte lite elakt att dra från någon som är skärrad/orolig? Om man inte måste pga av olika orsaker.

Sedan så får jag alltid dåliga vibbar när folk (läs AJ) gråter ut i pressen efter att ha varit föremål för en anhållan.

Många gånger får de betalt för en snyfthistora. Om det är så nu vet jag dock inte men uteslutet är det inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
-AJ: Ta med din låda kompis, nu brinner det i knutarna. Vad har jag missat och hur troligt är det?

Ta med bil och kläder för nu jävlar gäller det !
Fan, fan paketet läcker, det blev blod i bagaget.
Hur fan sänker vi skiten i en sjö ?!?...kistan för faan !
Jag vet sjöar där vi bara kan backa till med släp, den flyter ut och sjunker efter ett tag när den vattenfylls.
Efter vi har dumpat kistan, bränner vi upp Volvon och kläder, jag fixar en ny till dig...och en resa (till häktet)

Om vi tar bilarna med oss så går det fort. Bråttom, bråttom.
Citera
Medlem
Lavettens avatar
Jag har bara sett bilder på en kista. Den som är fastsurrad på taket på bilen. Hade han fler? Den ser minimal och bräcklig ut. Det skulle väl knappast få plats en vuxen kropp i den hemmabyggda skokartongen? Och klarar den vikten. Seriöst?
Citera
2013-07-11, 22:30
Medlem
Nicke08s avatar
Stor eloge till er som åker till aktuella platser. Dessa insatser för fallet flera steg framåt. Det är dock önskvärt att ni tar bilder när ni är på plats och observerar. Oavsett om ni anser att det inte har bevisvärde, så hjälper det utredningen att utesluta vissa scenarion. Vi slipper dessutom spekulera och fylla tråden med ytterligare frågeställningar om huruvida det är troligt eller ej.

Det vinner *da och de anhöriga på.
Citera
2013-07-11, 22:31
Medlem
Edit: Christian kallades Bödda

Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Verkar vara en slump att just Volvon eldades upp. De hade kunnat valt vilken som hels.
Var det inte någon björnligan som hade verkstad?

Björnligan, kan det vara samma gäng som från Göterborg, Torslanda?
På den tiden, ett ganska misserabelt gäng där ledaren, Christian tror jag,
söp ihjäl sig, Böge Bengt tände eld på sin tjej i en båt i Hjuvik. Hon överlevde
och han hamnade i fängelse.
Annars var det mest mesar på den tiden, sent 70 tal.
Höll till där emellanåt.

Kan tänka mig att några av dom 'överlevande' drog sig ur statsdelen
till andra ställen i närheten av Gbg. Det pratades om 'krans komunerna'

Förmodligen har det inget sammanhang även om namnet är lite udda.
Björnligan var lite hangarounds till Hawks på den tiden innan uttryket
'hangarounds' hade den betydelsen det har i dag.
Lite Mandroms folk besökte även lokalen men dom var ju väldigt seriösa
och tog bara några pilsner.

För modligen har detta inget som helst med Trollhättans björnligan att göra
men jag skriver av mig ändå.
Senast redigerad av dbds 2013-07-11 kl. 22:35. Anledning: Missade nickname
Citera
2013-07-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Hur vet du att fb inte har med misshandeln att göra? Är du synsk? Expojkvännens namn dök upp här innan fokus hamnade på AJ.

Jag läser i tråden. Ni droppar namn till höger och vänster.

Läs hela tråden från första inlägg till sista innan du få för dig att FB skulle ha med misshandeln att göra.
Lutar mera åt en falang allierad åt AJ hållet.
Citera
2013-07-11, 22:33
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Att köra med en kista på taket, som dessutom droppar blod? Möjligt men troligt?

1. BO läggs i Volvons bagage
2. BO transporteras hem till DB där BO läggs i kistan
3. En följebil med dragkrok kör efter
3. Volvon + släp med kista körs till Hunneberg
4. Kistan sänks
5. Volvon eldas
6. Följebilen kör bort GM & kärra.

Spår efter BO borde finnas på kärra?

Det krävs minst två personer.

Förslag: AJ & DB är direkt inblandade. PH skyddar brottsling (utan att direkt veta vad det just då handlar om)
Eller så har följebilen dragkrok, kistan kan lika gärna vara smått begravd ute i skogen men såklart är det möjligt att ha sänkt den (frågan är bara om lukten kan komma upp och kännas av specialtränade hundar om kroppen ligger i kistan?).

Inte säkert att spår av BO finns på kärran om kistan är tät och BO lagts i kistan utan blodspill i kärran. Sen är det nog FH du menar? Han har nog varit med och ställt upp som chaufför i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Håller någon av dessa herrar på med jordbruk?
Jag frågade tidigare om någon känner till om någon omtalad har gjort gröntjänst av något slag? Jägarkomptens är också av intresse. (alltså jakt. Annan jägarkompetens finner jag för högst osannolikt.)
KP har smeknamn K B*nd*n P
Citera
Medlem
Presidents avatar
Prio 1: Säkertställa att Kistan är kvar.

Sedan måste ni ha i åtanke att AJ o hans gäng har koll på tråden och kan ev förstöra bevis osv.
Citera
2013-07-11, 22:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Jag har bara sett bilder på en kista. Den som är fastsurrad på taket på bilen. Hade han fler? Den ser minimal och bräcklig ut. Det skulle väl knappast få plats en vuxen kropp i den hemmabyggda skokartongen? Och klarar den vikten. Seriöst?

Bilder finns 17:48 och 17:49 idag i tråden. Se på den kista som står lutad mot en vägg och bedöm dess mått utifrån dörrens höjd, hur långt kistan når upp på fönstret osv... Jag bedömer kistan som stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in