2013-07-11, 21:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Jag antar att den går till fjärde våningen. Det vore uridiotiskt att bara bygga en hiss som går till tredje våningen.
Om en vindsvåning har byggts om till bostad i efterhand är det fullt möjligt att hissen inte går ända upp.
Citera
2013-07-11, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbds
Får den verkligen plats i hissen med en man eller två?
Det vet vi inte, men männen kan gå i trappor medan lådan åker hiss.
Citera
2013-07-11, 21:42
Medlem
Hur ser det ut med tiden för häktningarna? Verkar inte bli nått kuggnäs för DB i år?
Citera
2013-07-11, 21:43
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det vet vi inte, men männen kan gå i trappor medan lådan åker hiss.

Lägg av Q, finns inga lådor i denna soppa! Det inser väl du om någon....
Citera
2013-07-11, 21:44
Medlem
Maeglins avatar
Igår åkte alltså expojkvännen på en misshandel.
Flashbackdetektiver i all ära, heder åt folket som satte dit kattplågaren i GBG men jag hoppas verkligen inte att det är inlägg på flashback som triggat misshandeln.

Det finns en skiljelinje mellan vad civila medborgare och polisen ska ägna sig åt.
Tydligen har vissa svårt att dra den linjen.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Återigen: Polisen har gång efter gång sökt vittnesiakttagelser i Dannebacken och på Hunneberg "natten mellan lördag och söndag". Därav kan vi dra slutsatsen att blodet, grannar, tidningsbud allt sammantaget gör att polisen bara intresserar sig för natten och inte förmiddagen på söndag.
Så tolkar jag det också. Och jag är öppen för att det kan ha skett innan kl.01 om ingen info kommer fram när de hade samtalat med *PT. Det samtalet kan ju skett direkt efter smt med pappan och t.o.m innan.
Citera
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Brodern lär ha hängt sig enligt andra inlägg här.

DB var ganska öppenhjärtlig med sin ångest på FB. Enligt DB gick på han på Mirtazapin.
"Idag bestämde jag mig för att sluta med min Mirtazapin...ångestdämpande my ass!!jävla råttgift som förslavar Människor....spolar ner skiten,drömmer bara mardrömmar,trött hela jävla tiden,sugen på godis,mat....nej bearbetar sorgen bättre utan skiten..tvi vede!"

Wikipedia om medicinen:
"...Mirtazapin används ibland förutom vid depression (i kombination med det ordinarie antidepressiva läkemedlet, vanligen fluoxetin eller sertralin) även mot insomningssvårigheter vid depression eftersom läkemedlet har sedativ effekt..."
Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Mirtazapin

Det finns nog anledning till häktespersonalen att hålla extra koll på DB.

Shit...vilken koll jag inbillar mej att jag har. Jag som just har för mej att brodern blev ihjälslagen. Men det måste vart nån annans bror i getto-gänget.

Tog farsan livet av sig också? Jag tänker eftersom misfits hyllade båda dessa postumt på en konsert. Tragiska bortgångar brukar ju hyllas lite extra.

Det låter som att det finns en del psykisk ohälsa i Denni! gener.
Citera
2013-07-11, 21:45
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Spännande att Kr*st*an P*rss*ns namn visas när man håller musen över bilden. Han har ju figurerat i tråden som en man velat få in i lägenheten, enligt min mening för att förvirra diskussionen och skapa fler misstänkta personer. Kastar man in tillräckligt många oinbjudna så saknar alltid några av dem alibi. Jag saknar t.ex. alibi för den natten
Kollade runt DPBs bilder hittade en bild som denna kolla in ordentligt. http://korturl.com/dpb
Citera
2013-07-11, 21:45
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hans mamma är väl också död....

Oj, hur dog hon då? Var det trassliga nerver?
Citera
2013-07-11, 21:47
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Igår åkte alltså expojkvännen på en misshandel.
Flashbackdetektiver i all ära, heder åt folket som satte dit kattplågaren i GBG men jag hoppas verkligen inte att det är inlägg på flashback som triggat misshandeln.

Det finns en skiljelinje mellan vad civila medborgare och polisen ska ägna sig åt.
Tydligen har vissa svårt att dra den linjen.

Men kan ni sluta komma hit utan att läsa tråden och upprepa er om detta bara för att det står nåt på tidningen? FLASHBACK har inte med misshandeln att göra! Om någon skulle bli misshandlad pga det som står här skulle det vara AJ. LÄS innan ni skriver....
Citera
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Citat:
Återigen: Polisen har gång efter gång sökt vittnesiakttagelser i Dannebacken och på Hunneberg "natten mellan lördag och söndag". Därav kan vi dra slutsatsen att blodet, grannar, tidningsbud allt sammantaget gör att polisen bara intresserar sig för natten och inte förmiddagen på söndag.

Om tidningsbudet har rätt så är ju förmiddagen helt klart av största intresse då förflyttningen av BO skett efter 06:00 och blodet är anmält funnet först vid runt 12:00.

Detta är ju inte verifierat med säkra källor men med det vi vet så är det runt 6 timmar som bör fokuseras på.
Citera
Medlem
1. Går det att kolla hos Transportstyrelsen om det var dragkrok på DB's bil som hittades uppbränd?
2. Kan det ev. Tidningsbudet ha tagit loftgången från grannhuset och gått ned i trappen i huset till Id* och missat blodfläckarna vid hissen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in