2013-07-11, 20:35
Medlem
Var är bilden tagen?

Citat:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17118599/411/normal/a69f1dc529875/ex2.jpg

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17118117.ab
Citera
2013-07-11, 20:36
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, jag tänkte att han sölade ner i trappuppgången så att det skulle se ut som att brottet hänt där. I syfte att se ut som att Id* öpnnat för PT eller en okänd GM, med tanke på att hon kände sig "otrygg när AJ lämmnade henne"

Tror inte faktiskt man handlar så rationellt om man just dödat någon , så vida man inte är helt iskall och totalt orädd för att bli upptäckt
Citera
2013-07-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var är bilden tagen?

Innergården vid hans bostad. Hurså?
Citera
2013-07-11, 20:38
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Om man utgår från att tidningsbudets uppgifter stämmer och det inte finns något blod runt 06:00 och att larmet då blodet upptäcktes runt 12:00 tiden så kan man antagligen utgå från att BO har transporterats i något som GM fann i lägenheten som lämpligt att dölja vad som fraktades.

Färden från BP bör ha haft destinationen DB och pga att väskan, tvättkorgen eller vad nu än valet föll på börjat läcka så föds idén om att bilen bör brännas.

Väl hos DB så ser man kistan och vet direkt att detta är ett lämpligt förvar av BO och förbereder denna men Volvon har inga takräcken så man använder en släpkärra att transportera kistan.

IOM detta så skulle iakttagelsen av 2 bilar varav en med släp vara av intresse, det som känns fel är att det var om jag inte minns fel under natten mot måndagen. Var de så kalla att de hade liket under hela söndagen och dumpade kistan på ett efter noga planerat ställe då de har haft en massa tid att fundera.

Skulle kistan vara använd så skulle jag sätta mina pengar på att den är dumpad i vatten av nått slag väl förseglad och med vikter som säkrar att den stannar på botten.

Känns som det är av värde och verifiera om kistan saknas.
Det värsta är väl att vi inte vet vad tidningsbudet sett, eller sagt när polisen frågade?
Citera
2013-07-11, 20:40
Medlem
Grymt123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Dök upp i mitt feed på FB precis:

"Har hört att min barndoms vän Sebastian blivit misshandlad av några pajaser som tror att den här kära, snälla killen skulle kunna göra något så grovt illa till en kvinna. Jag kan intyga alla er som läser det här att Sebbe var hos mig på en inflyttning fest och jag är 110% säker på att han aldrig skulle kunna röra en kvinna med våld. Han har gått igenom svåra grejer och ni idioter vill fortfarande trycka ner han? Snälla, ni vet inte hur underbar han är, han är en av mina bästa vänner och att han skulle kidnappa en tjej som han själv varit tillsammans med och gett 110% kärlek till är lika med noll. Vi pratar om kärlek till personer men när vissa hoppar på en utan att veta ett enda piss om den är så idiotiskt så det inte finns! Jag hoppas verkligen att ni tar åt det här och ger fan i Sebbe, han har redan för mycket skit att gå igenom!

Älskar dig S*bastian B*rgström!
"

Detta är ju inte så roligt men jag tror som det står skrivet att SB har en del otalt med andra dvs det rör inte detta fallet men man plockar honom och gömmer sig bakom fallet med BO kan det vara så kanske? Givetvis får det ju inte vara så att man jagar folk på grund av påståenden som inte stämmer.
Senast redigerad av blomvattnare 2013-07-11 kl. 20:47. Anledning: namn maskat
Citera
2013-07-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Varför skulle han inte gjort det innan, bilen var väl av reggad eller har jag fel ?
Jag tror ju inte att han går och anmäler bilen stulen och sen några timmar senare använder han den till ett brott.
Citera
2013-07-11, 20:41
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Var är bilden tagen?

Tror pöjken vill ha skydda identitet pga diverse skulder osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Grejjen är att det har inte snackats ett skit om S*B på detta forum, typ något enstaka inlägg bara.
Därför är jag nyfiken på vad S*B själv syftar på. Finns inte en chans i h-e att han blev misshandlad för det enda inlägget om honom i denna tråd när övriga inlägg har handlat om fokus på en helt annan person. Glöm att han blivit misshandlad för det lilla som står här. I sådana fall förväntas ett par personer till åka på stryk inom kort.

Det var massmedia som först gick ut och slog på stora trumman, med bilder från hans adress.
Citera
Medlem
Presidents avatar
När jag ser på blodet i trapphuset ser det ut som de har stått där ett tag, kanske lagts ned liket ett tag och väntat på att eventuella vittnen ska passera förbi eller att någon ska backa fram till porten. Där av har de både lagt ned liket och även burit den lite runt om kring där medan de/hen har väntat. på rätt tillfälle att ta ut BO till bilen. Därför har det droppat ovanifrån. som när man får näsblod. De har möjligen lindat BO i lakan eller något som i alla fall läcker. Därför har de även varit tvungen att bränna bilen. Om det inte det har läckt i bilen så måste de ändå fått blod på kläderna och brunnit bilen med kläderna i.

Tror inte på Kistan, det skulle vara riktigt idiotiskt. men om den är borta så är det case closed egentligen.
Citera
2013-07-11, 20:42
Medlem
panzertaxs avatar
Ledsen AJ, även om polisen och MPS trappar ner så gör inte vi det.
Citera
2013-07-11, 20:44
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av President
När jag ser på blodet i trapphuset ser det ut som de har stått där ett tag, kanske lagts ned liket ett tag och väntat på att eventuella vittnen ska passera förbi eller att någon ska backa fram till porten. Där av har de både lagt ned liket och även burit den lite runt om kring där medan de/hen har väntat. på rätt tillfälle att ta ut BO till bilen. Därför har det droppat ovanifrån. som när man får näsblod. De har möjligen lindat BO i lakan eller något som i alla fall läcker. Därför har de även varit tvungen att bränna bilen. Om det inte det har läckt i bilen så måste de ändå fått blod på kläderna och brunnit bilen med kläderna i.

Tror inte på Kistan, det skulle vara riktigt idiotiskt. men om den är borta så är det case closed egentligen.

Håller helt med.
Citera
2013-07-11, 20:44
Moderator
v50s avatar
Kanske har varit uppe tidigare, nu talar IF:s expojkvän ut i aftonbladet.

Citat:
Den försvunna tvåbarnsmammans 18-åriga ex-pojkvän hängdes ut på nätet – trots att polisen avskrivit honom från utredningen.I går överfölls han och misshandlades av fyra maskerade män, berättar han.
– Jag mår riktigt dåligt och vågar inte ens gå hemifrån.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17118117.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in