Inte konstigt om det är benso, kan få folk att flippa rejält, även den mest lugna kan bli ett monster.
När jag var ung var jag extremt foglig och världens tönt/mes som aldrig hade varit ens nära bråk, tills jag en vacker dag tog en massiv överdos i stil med tiotals upp emot kanske ett hundra gånger normaldosen och slog sönder hela mitt barndomshem i stortsätt och fick mina föräldrar att bli genuint rädda för mig. Var tydligen som förbytt och det fanns inte något kvar av min gamla person under tiden (typ en vecka varav jag knappt minns något) som det pågick har jag fått berättat för mig.
Oftast är det "lugna" personer som flippar sådär då de (precis som jag) bär på många inneboende aggressioner som får utlopp på en gång. Plus att vissa personer får paradoxala reaktioner av naturen (i låg och hög dos), min mormor reagerar paradoxalt på vissa sömnpiller och när hon skulle pröva någon ny sort på ålderdomshemmet så blev hon bara piggare och piggare ju mer hon fick och var tillslut vaken hela natten och snackade med personalen i fikarummet och hjälpte dem med diverse sysslor istället.
Dock är benso livnödvändigt eller till extremt stor hjälp för många individer, så bara för att någon flippar sådär så skall man inte införa mer restriktioner än vad som redan finnas. Snarare kommer betydligt fler personer ta livet av sig eller bara ha fortsatt fördjävlig livskvalitet, än vad som dör/skadas i flöddervansinnesdåd.