2013-07-11, 19:17
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
De (AJ) har nog inte funderat så länge utan sett sig runt i lägenheten, resväska flyttlåda och kanske.
Har det varit riktig panik så visst kan de sölat runt och gjort offret i mindrebitar, men man måste nog ta med stressen och inte segtänka som en del här med hysteriska lösningar.
Sen om de burit en resväska eller en flyttlåda så reagerar inte folk direkt, inte heller nån som ser ut som en hantverkare med en låda. Men som sagt man tager vad man haver, eller

Nu är det viktiga att hålla kollen på AJ så han inte försvinner medan allehanda fantasiteorier blomstrar i tråden.
För AJ räknar nog kallt att FH börjar prata när han saknar sitt garage och inte vill ha AJ`s plats i buren, så tills dess tänker han försvinna. Troligen utomlands där det finns fler likasinnade.

Jo visst en hantverkare mitt i natten med en låda
Citera
2013-07-11, 19:18
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Db och IF har ju varit tillsammans, så där faller det bland annat.

ok men det ändrar inget egentligen, eller hur. mer fel då?
Citera
2013-07-11, 19:18
Medlem
panzertaxs avatar
Det som talar emot den där sjön i Uddevalla tycker jag är D*Bs uttalande om bottenmete på FB, eftersom han med största sannolikhet har följt denna tråd eller fått information från någon annan om att det klippet blivit omdiskuterat. Att då i huvudtaget skriva något om mete eller fiske och tålamod känns otroligt korkat. Inte ens arrogant eller häcklande.
Citera
2013-07-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
skojar ni eller är det ingen som har någon åsikt om mitt moster jobb?

Läste den, välskriven och välgenomtänkt! Köper teorin tills vi vet mer.

Ponera att AJ inte är gärningsman, vem skulle ha kunnat gjort det & när? Har det framkommit vilken tidpunk AJ säger att han lämnar lägenheten eller drabbades han av tillfällig minnesförlust, med det också?
Citera
2013-07-11, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Jo visst en hantverkare mitt i natten med en låda
Ett exempel ditt nöt, du pratar som du har förstånd till. Sen har frakten av kroppen troligen skett efter tidningsbudets leverans 06:15-07:00 tror jag det var...

Just nu visas ett program på svt1 om Kronprinsessan Viktorias fond för blödarsjuka, intressant då man kan lära sig ett och annat då offret hade denna sjukdom.
Citera
2013-07-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
ok men det ändrar inget egentligen, eller hur. mer fel då?
Namnet på barnets pappa ;-)
Tror att dom bar ut henne i en tvättkorg
Citera
2013-07-11, 19:24
Medlem
issusforlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Men även en takbox måste väl vila på någon form av räcken? Man lägger väl inte kistan direkt på taket?
Vet dock inte hur takboxar - normalt! - är konstruerade så jag säger inte emot dig.

Men är kistan försvunnen är det ett makabert inslag.
Får gå igenom Misfits(?) texter och se om ledtrådar kan finnas.

Nästan alla Misfits texter kan klassas som makabra för övrigt! Men det blir ju rena
rama Scooby-Doo avsnittet att tänka dessa gökar bränna omkring i skogarna med en
likkista på taket med tillhörande kropp. Jag stör mig väldigt att DB avgudar Misfits så
jäkla mycket, då jag själv gillar dom som fan med tillhörande Crimson Ghosts tatuerade
lite här och var...
Citera
2013-07-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Glöm inte jakten på sjön där Bubba gjorde sitt bottennapp (Pölevattnet alldeles väster om Vrångevattnet på Herrestadsfjället väster om Uddevalla). Men när jag väl identifierade sjön så fick jag inte ens en gäspning till reaktion... och det kostade mig en resa från Trollhättan till Uddevalla

Jag ville inte bekräfta det för du slog sönder min teori om Igelsjön ;D Men Viist Om du Blrir glad av det Så bra Gjort men det har jag tyckt att du har gjort bra grejer hela tiden jag hoppas bara du meddelar grejerna vidare till dem som Behöver det
Citera
2013-07-11, 19:29
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ett exempel ditt nöt, du pratar som du har förstånd till. Sen har frakten av kroppen troligen skett efter tidningsbudets leverans 06:15-07:00 tror jag det var...

Just nu visas ett program på svt1 om Kronprinsessan Viktorias fond för blödarsjuka, intressant då man kan lära sig ett och annat då offret hade denna sjukdom.

Spelar ingen roll om det är efter klockan 07:00 , kommer det en hantverkare i trappan med en låda som det uppenbarligen droppar blod från , så vore det ju fantastiskt idiotiskt.
Citera
2013-07-11, 19:30
Medlem
Det snackas om styckning av IF o.s.v..
Tror man jan glömma det.För det första så är detta mord säkert oplanerat,
Och för att stycka krävs det rätt rejäla grejer skulle jag tro.
(Verktyg).plus att man får faktiskt va en riktig psykopat!!
Nog för att detta e gubbar utan en krona i studieskuld,
Men riktigt så råa e dom nog knappast??
Citera
2013-07-11, 19:30
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Namnet på barnets pappa ;-)
Tror att dom bar ut henne i en tvättkorg

jaja det är lite slarv fel,, ni som hängt med i tråden vet vad jag menar.
Citera
2013-07-11, 19:32
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men jag tycker det låter väldigt morbitt att transportera ett mordoffer i en kistliknande låda på ett biltak. Snacka om att annonsera innehållet.

Fast är fölk i området vana vid att se bilen så så är det ju lugna fisken :-) Sen får vi tänka på att vi pratar om störda individer som går igång på bisarra kickar. Jag kan faktiskt se DB framför mig åkandes amazonen med lik i likkista på taket, blastandes misfits "she" på högsta volym. Och grannarna skulle förmodligen inte höja ett ögonbryn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in