Citat:
Ursprungligen postat av
Dj-mEro
Jag skulle aldrig aldrig aldrig aldrig lämna in nån av mina bilar till nån annan än Volvo!
Inte ens mekonomen. När jag praktiserade som bil meck för många år sedan, så var 3 av 10 bilar från mekonomen med rasade kamremmar, kamkedjor. You name it. Gör dig själv och bilen en tjänst, lämna in den på en auktoriserad verkstad.
Än så länge har de bara gjort gott ifrån sig, har skrivit en annan tråd om min volvo tidigare, om nåt underligt knarrande när jag körde, visa sig att spindellederna börjat rosta, Mekonomen i Sollentuna ringde då till Volvo reservdelar och bad dem kolla om inte detta gick på rostskyddsgarantin (till saken hör att de först svarade nej på det, men de gav sig inte och det visade sig efter mycket om och men att den gick på det) sparade 16.000 på deras ihärdighet, har flera gånger åkt ner med andra bilar som har haft mer eller mindre problem och kommit undan billigt, ibland gratis men det har att göra med att jag vart kund sedan dackefejden typ, skulle jag tro.
I min enfald denna gång så ville jag jämföra med andra, av de 10 kostnadsförslagen exklusive tattarna på Solna Bilteknik, så skiljde de inte inte många kronor mot den billigaste och Mekonomen i Sollentuna.
Sen vet jag att inte alla är nöjda med dom (och de säger de själva med när jag öser beröm över dom), men jag är det än så länge, så det blir dom som får ta det, farsgubben tycker jag är dum i huvudet som inte går till Volvo direkt ska tilläggas men det är som det är, där man alltid blir bra behandlad som kund, där stannar man kvar.