2013-07-11, 11:08
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-utpekad-pa-internet

Läs!!! Tror ni fortfarande SB är inblandad efter den läsningen?

Nej, varken innan eller nu heller. Som jag sagt tidigare så är det knattefotboll över hela detta fallet, bollen rullar åt ett håll och alla springer dit medan GM står vid sidolinjen och tittar på.
Citera
2013-07-11, 11:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Bilen är för mig fortfarande den största gåtan, den pusselbit jag verkligen inte får ihop.

Både platsen den brändes på och att den brändes i huvudtaget framför allt.

Om man dumpat ett lik i havet eller i kanalen så hade det varit fullständigt onödigt att leda polisen+MPS till Hunneberg. Att söka efter ett lik i havet eller kanalen är svårt nog. Lika mycket avledningsmanöver, lika mycket blev ju även bilen ledtråd till misstänkta som sedan blev gripna, anhållna och häktade. Även om alla går fria, så är det ju i sådana fall ett misslyckande att i huvudtaget blivit frihetsberövade.

Antingen blev man tvingad att bränna bilen för att röja bevis, blod mm, så även om D*B direkt skulle bli misstänkt för inblandning så hade man inget val.

Eller så är det precis som flera spekulerat tidigare i att det är i vilseledande syfte, men då talar också mycket för att liket faktiskt inte är så välgömt, utan går att hitta om man letar på rätt ställe.
Att bilen brändes där den brändes berodde troligen på att den som brände inte ville ha långt att gå hem. Den som använde bilen kan ha använt den till att dumpa kroppen vart som helst i Västergötland med omnejd.
Citera
2013-07-11, 11:16
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att bilen brändes där den brändes berodde troligen på att den som brände inte ville ha långt att gå hem. Den som använde bilen kan ha använt den till att dumpa kroppen vart som helst i Västergötland med omnejd.

Var som helst i Västergötland med omnejd? Nu får du nog ta och lugna ner dig lite.
Citera
2013-07-11, 11:18
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
= att det finns en koppling till "misshandeln" på SB och BO försvinnande.

Ja, om kopplingen är att han är ett gammalt ex och att han därför blir uthängd och därför blir spöad, så ja - då finns det en koppling.

Perkele.
Citera
2013-07-11, 11:20
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:

Om man hade haft två fordon och hade valt att bränna bilen t.ex. på Vännersnäs eller någon annanstans, ännu bättre på andra sidan Trollhättan, så hade det ju varit ett bättre sätt att stärka "stölden" av bilen och försöka rikta bort misstankarna från bilens ägare. Med två fordon hade de kunnat ta sig längre bort och ändå ta sig hem hyffsat smidigt.

Promenad från brandplatsen är väl inte omöjligt, men det var ingen rolig terräng att traska i och en bra bit ner till den närmaste av herrarnas bostäder. Det hade nog tagit sin lilla tid att gå. Det skulle dock förklara att bilen brändes just där den brändes.

Om syftet var att man ville vilseleda polis+MPS till Hunneberg, så hade jag ändå valt att bränna bilen längre bort från ägarens bostad. Kanske sonika ställt den uppe vid den där stora gården, gärna sladdat runt lite på marken så den sett buskörd ut och bara parkerat den på en åker.
Citera
2013-07-11, 11:21
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Var som helst i Västergötland med omnejd? Nu får du nog ta och lugna ner dig lite.

Återigen, i teorin har AJ haft 3 dygn på sig att dumpa kroppen. Därav med omnejd?
Citera
2013-07-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Otroligt märkligt överfall när S.B är en riktig kändis nu i dagarna. Måste verkligen varit ilska med i bilden när man riskerar att ev span kan finnas på killen och inget stjäls.

Span tror jag de skiter högaktningsfullt i här gällde det att statuera exempel! SB hade väl råkat säga ett uns för mycket till fel personer ( på fyllan kanske), eller mumlat till polisen!
Citera
2013-07-11, 11:26
Medlem
Presidents avatar
Efter att ja läst en del nu kommer jag fram till att det är upp till 95% AJ eller någon kompis till honom som är GM. Han har väl ett Nazi-gäng som hjälper honom och som håller varann om ryggen. Med tatueringar som säger "Golare är ingen polare" och sånt kan man inte tro att de kommer att gola på AJ. Hans polare som är anhållna dvs.

Misshandeln som skedde mot BO:s kompis har säkert även en koppling till det hela och visar att det är ett större gäng som är inblandade. Det är nu upp till polisen att kartlägga alla och kolla upp dem iaf.
Citera
2013-07-11, 11:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag tänker inte lugna mig. Enligt Mr Google tar det 26 minuter att köra till Uddevalla, som ligger i Bohuslän i Västergötlands omnejd.
Citera
2013-07-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomjakob
http://www.expressen.se/gt/misstankt-mord-i-centrala-trollhattan/

spåren ledde vidare till SBs lägenhet där altså ytterligare blod hittades. har han sparat I*as blod sen de hade en relation?

Det står inget om att de hittats blod i SBs lägenhet! Det står att en person observerat blod i trappuppgång och att spåren ledde polisen vidare in i lägenheten, Id*s lägenhet är de dom skriver om där.
Citera
2013-07-11, 11:30
Medlem
Citat:

Vet inte hur tillförlitlig Maps är för gångtid men tiden som uppges är ca. 1h 40 minuter.
Någon borde isf ha sett sällskapet. DB är dessutom rätt utmärkande med sina ansiktstatueringar.
Mitt bud är att de/den som satte eld på bilen fick transport vidare.

Tiden räcker - väl - inte till för några längre transportsträckor i Västergötland.
Kanske var just bilbranden en skenmanöver och BO ligger kvar i ett annat fordon.

*
Vad var tidpunkten när DB skrev på FB om Volvon som gick upp i rök? Någon som har en skärmdump på det inlägget (som senare togs bort)?
När fick allmänheten/polisen vetskap om att bilen brunnit och vem ägaren var?
Citera
2013-07-11, 11:38
Bannlyst
Citat:
Beställningsmord av TB? Jag har läst mycket dumt i denna tråden, men detta tar nog priset. Det är så dumt, så jag tänker inte ens bemöda mig med att förklara varför det är helt omöjligt.

Ok, vilket klockrent argument du har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in