2013-07-11, 10:51
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ndyz
Jag misstänker verkligen inte SB, det har jag aldrig sagt. Jag spekulerar bara, precis som alla andra gör i detta forum. Antingen vet SB något som inte får komma ut, eller så tror någon/några att SB vet något fastän han inte gör.

Eller så har han fått stryk pga 99 andra anledningar.
Citera
2013-07-11, 10:53
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Eller så har han fått stryk pga 99 andra anledningar.

Ändå gråter han ut i tidningen och säger att han blivit hotad i samband med Idas försvinnande.
Citera
2013-07-11, 10:54
Medlem
panzertaxs avatar
Det här fallet gör mig verkligen otroligt förvirrad. All eloge till krim som får sitta och försöka nysta i denna härva.

Tidigt i tråden försökte man sparka misstankarna åt P*T på olika sätt och vis, men misslyckades och man landade tillbaka på A*J. Nu landar fokus på S*B istället och ännu en gång förlorar A*J fokus. Hade det varit A*J som fått besök i en park så hade jag sett mer logik i det hela.
Citera
2013-07-11, 10:55
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Jag misstänker verkligen inte SB, det har jag aldrig sagt. Jag spekulerar bara, precis som alla andra gör i detta forum. Antingen vet SB något som inte får komma ut, eller så tror någon/några att SB vet något fastän han inte gör.

Om misshandeln har någon koppling till detta fallet, så är jag mer inne på alternativ 2. Någon/några tror att han vet något fast han inte gör det.
Citera
2013-07-11, 10:56
Bannlyst
Det har spekulerats i om detta mord är beställt av TB, oavsett så kan detta fall ha vissa likheter, och visar hur svårt det är att fälla GM:

https://www.flashback.org/t1981015

I stora drag fanns det vittnen som kunde intyga de båda MGM positioner på FP och vid tidpunkten för brottet. De har flera oförenliga uppgifter & ljuger uppenbarti förhör och rätten. Teknisk bevisning gör gällande mobilsamtal som är graverande, samt att bensin återfunnits på MGMs skor bla.

En av MGM vägrar prata med polis (och rätten?)

Båda blev frikända i TR.
Citera
2013-07-11, 11:00
Medlem
Liiitens avatar
Har suttit och läst i ett par dagar och funderat över inlägg här, vad som skett i områden kring Thn och alla dessa "tillfälligheter". Börjar så smått fundera i banorna att någon sjuk individ sitter här och läser om alla teorier kring I*a fallet och antingen försöker vara hjälpsam gentemot mtgm eller helt enkelt tar tillfället i akt att förverkliga sina egna sjuka fantasier. Tror inte det är en tillfällighet att en grisfarm brinner och misshandel av en person sker i direkt anslutning till diskutionerna här i tråden. Är det bara jag som tycker hela denna story börjar bli lite väl sjuk nu..
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Det har spekulerats i om detta mord är beställt av TB, oavsett så kan detta fall ha vissa likheter, och visar hur svårt det är att fälla GM:

Beställningsmord av TB? Jag har läst mycket dumt i denna tråden, men detta tar nog priset. Det är så dumt, så jag tänker inte ens bemöda mig med att förklara varför det är helt omöjligt.
Citera
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ändå gråter han ut i tidningen och säger att han blivit hotad i samband med Idas försvinnande.

Ja, är väl inte hans fel att du missförstår vad han säger? Han blir hotad nu, efter att IF har försvunnit och folk här hängt ut honom på nätet. Dvs i samband med den här tråden, inte i samband med dådet. Samband som sammanhang och samband som trigger, det är ett brett ord som kan tolkas olika.

Känns generellt som flera användare här har något emot gråtande unga män. Skulle ni vakna upp och stå mellan att bli knivar av nån nazistisk jävla dåre utan anledning eller riskera att åka in på kåken i 1-2 år som 19-åring så skulle ni nog också böla som en snorunge.

Jag skulle nog det.
Citera
2013-07-11, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap

https://www.flashback.org/t1981015

I stora drag fanns det vittnen som kunde intyga de båda MGM positioner på FP och vid tidpunkten för brottet. De har flera oförenliga uppgifter & ljuger uppenbarti förhör och rätten. Teknisk bevisning gör gällande mobilsamtal som är graverande, samt att bensin återfunnits på MGMs skor bla.

En av MGM vägrar prata med polis (och rätten?)

Båda blev frikända i TR.
Känner du för att berätta hur TB har med detta att göra för mig som e helt grön ang det fallet ?
Citera
2013-07-11, 11:01
Medlem
panzertaxs avatar
Bilen är för mig fortfarande den största gåtan, den pusselbit jag verkligen inte får ihop.

Både platsen den brändes på och att den brändes i huvudtaget framför allt.

Om man dumpat ett lik i havet eller i kanalen så hade det varit fullständigt onödigt att leda polisen+MPS till Hunneberg. Att söka efter ett lik i havet eller kanalen är svårt nog. Lika mycket avledningsmanöver, lika mycket blev ju även bilen ledtråd till misstänkta som sedan blev gripna, anhållna och häktade. Även om alla går fria, så är det ju i sådana fall ett misslyckande att i huvudtaget blivit frihetsberövade.

Antingen blev man tvingad att bränna bilen för att röja bevis, blod mm, så även om D*B direkt skulle bli misstänkt för inblandning så hade man inget val.

Eller så är det precis som flera spekulerat tidigare i att det är i vilseledande syfte, men då talar också mycket för att liket faktiskt inte är så välgömt, utan går att hitta om man letar på rätt ställe.
Citera
2013-07-11, 11:02
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiten
Har suttit och läst i ett par dagar och funderat över inlägg här, vad som skett i områden kring Thn och alla dessa "tillfälligheter". Börjar så smått fundera i banorna att någon sjuk individ sitter här och läser om alla teorier kring I*a fallet och antingen försöker vara hjälpsam gentemot mtgm eller helt enkelt tar tillfället i akt att förverkliga sina egna sjuka fantasier. Tror inte det är en tillfällighet att en grisfarm brinner och misshandel av en person sker i direkt anslutning till diskutionerna här i tråden. Är det bara jag som tycker hela denna story börjar bli lite väl sjuk nu..

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2244209-ex-pojkvan-utpekad-pa-internet

Läs!!! Tror ni fortfarande SB är inblandad efter den läsningen?
Citera
2013-07-11, 11:03
Medlem
ndyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Ja, är väl inte hans fel att du missförstår vad han säger? Han blir hotad nu, efter att IF har försvunnit och folk här hängt ut honom på nätet. Dvs i samband med den här tråden, inte i samband med dådet. Samband som sammanhang och samband som trigger, det är ett brett ord som kan tolkas olika.

Känns generellt som flera användare här har något emot gråtande unga män. Skulle ni vakna upp och stå mellan att bli knivar av nån nazistisk jävla dåre utan anledning eller riskera att åka in på kåken i 1-2 år som 19-åring så skulle ni nog också böla som en snorunge.

Jag skulle nog det.

= att det finns en koppling till "misshandeln" på SB och BO försvinnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in