2013-07-10, 22:31
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2228740-glodbrand-under-lagenhetens-golv

Om det kan trösta dig så gick brandkåren in i grannfastigheten om man ska tro på brandbilens placering (med den öppna dörren).

Behöver ingen tröst, men tack för fakta som verkar ganska ovanligt i denna tråd.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Antingen så har tidningen fått fel uppgifter, eller så är det inte SB. BO omnämns i artikeln som "en yngling i äldre tonåren", vilket SB inte är.
Vad är en artonåring om inte "en yngling i äldre tonåren"?
Citera
Medlem
Om mitt scenario tidigare i länken stämmer kan AJ mycket väl tala sanning och tagit en Bira i Gränna.
När han funderat ut en lämplig strateski åtekommer han och går till polisen

Har hojen hittats? Är den i statligt förvar eller står den i Jönköping?
Citera
Medlem
Citat:
Antingen så har tidningen fått fel uppgifter, eller så är det inte SB. BO omnämns i artikeln som "en yngling i äldre tonåren", vilket SB inte är.
Är han visst. 19 år gammal
Citera
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:

Han är väl 19? Det kallar jag äldre tonåren iaf. Den infon läste jag iaf i början av denna tråd.
Citera
2013-07-10, 22:32
Medlem
bittermandels avatar
Citat:

Det är han väl visst?
Citera
2013-07-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Då hade det givetvis synts bilspår på gräsmattan mellan cykelbanan och Östra Margaretavägen om de inte kört väldigt försiktigt.

Att de skulle krångla till de så måste man vara riktigt störd för att tro. Tunhemsvägen och sedan mot Halvorstorp eller ut på 45:an är de enda realistiska alternativen varav jag tror på det första.

Nej, de spåren som kan tänkas bli försvinner efter ett par timmar. Det har inte regnat i överflöd och gräsklippningen underhålls. Inte många vakna och håller koll, om det skett tidigt på morgonen. Jag vet att det hänt ett otal gånger utan spår. Får någon för sig att gena och burna på samma gång, ja, då blir det naturligtvis annorlunda.
Citera
Medlem
Citat:
Även om det de facto kanske inte är särskilt stor risk att bli stannad på 45:an, så är jag övertygad om att man undvikit den. Särskilt med tanke på att det inte ens är närmsta vägen från BOs lägenhet. I övrigt så håller jag med, jag har oerhört svårt att tro att kroppen är dumpad någon annanstans än påväg till Hunneberg, eller på Hunneberg. Möjligtvis med någon liten utsvävning.

Kan dem ha åkt till Grästorp först för att hämta ett fordon till tro? Vägar? Knappast den stora vägen med avställd bil.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Frågar igen, kan detta vara FH? http://www.garaget.org/Lusen

Denna vet jag med säkerhet är DB http://www.garaget.org/Misfits138
Citera
2013-07-10, 22:34
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Mitt tips är att hela gänget får förbereda sig på en innehållsrik framtid. Både dem som åker in och de som får stanna på utsidan. Teckna en god livförsäkring så gör ni era anhöriga en god gärning. Det kunde ju vara stimulerande som omväxling, eller hur?
Definiera "hela gänget". Personer som nämnts i samband med detta fallet som inte har ett tvivelaktigt liv i övrigt tror jag inte behöver känna någon form av rädsla för det ena eller det andra.
Citera
2013-07-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Någon som vet om MPS eller polisen har undersökt en tipsad grävplats på Hunneberg? En källa i nätverket har rapporterat in en sådan. Vet inte om mer aktivitet än MPS har varit på berget idag?

Vad är nätverket du talar om?
Citera
2013-07-10, 22:35
Medlem
Har följt inläggen med stort intresse.
Tror att nergrävning/kroppsdelning tar för stor tid och kräver större planering än att "bara" kasta BO på en undanskymd plats. Det kan väl ändå inte röra sig om högst två-tre timmar för att ringa/hämta ev. medhjälpare/transportera osv.
GM har förmodligen dessutom varit berusad om man får tro GMs historia.

Om vi håller oss mellan Tanum/Hunneberg/Grästorp skulle kanske dessa platser fungera.
Vet inte om dessa (rödmarkerade områden) är undersökta.
http://img802.imageshack.us/img802/2746/dpy0.png

Man kan kasta ner något från bron från Tunhemsvägen i ån. Det är lätt att se så att ingen annan trafik kommer.

Området norr om bron är väl ett fornminne om jag inte minns fel (en person brände upp sig där på 70-talet) och ett 10-tal meter till så går en liten väg fram till ån. På kartan verkar den färdbar, dessutom med en liten bro.

Någon som varit i området och sett närmare?

Har området kring "Sketåa" (så kallades ån förr som rinner under Stallbackabron) undersökts? Området kring folkracenbanan är rätt så otillgängligt. DB är väl motorintresserad och känner kanske till terrängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in