2013-07-10, 22:10
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Att han har varit ögonvittne bör vi kunna utesluta vid det här laget. Eller vågade han inte "gola"?

Vi ska nog vara försiktiga med att utesluta detta. Han är nog lagom hotad om nu det skulle stämma att han varit där och bevittnat ngt.
Citera
2013-07-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag bor i Trollhättan och om man hade frågat mig igår så hade jag sagt att alla lägenheter ligger i det kvarter som uppenbarligen kallas bäckelyckan, jag trodde dessutom att flera av husen längre in också var ö margaretevägen... Så för en utomstående som bara känner en gata så är det inte så märkligt att gissa på den. 25% chans tydligen och är det bara där man känner ngn så...

Fast nu ska vi heller inte få tb att låta som att hon inte vet nåt...hon är väl väldigt bekant med området även thn i allmänt ..har ju faktiskt bott där..även i lilla Edet och nu Uddevalla...så hon vet mycket väl att det inte är östra margaretavägen..kan också till lägga att jag som är från Orust har en morbror i området och till och med jag fattade var det var och inte
Citera
2013-07-10, 22:13
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Min teori är att hela händelseförloppet är helt avklarat under natten.
det enda AJ har möjlighet att göra under dessa tre dagar är isf att prata ihop sig med DB och FH.
Blir dock svårt då han inte kan ta detta över telefon medan han är ute på en "roadtrip".

En bra utredare har aldrig bara en teori ;-) Kill your darlings (oops!)
Citera
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det hände två saker på Garvaregatan samma dag, fast på olika adresser.
Det ena var väl att SB fick "oväntat besök" och det andra branden.

Inte samma dag så kanske det var i hans lägenhet det även brann?
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Då hade det givetvis synts bilspår på gräsmattan mellan cykelbanan och Östra Margaretavägen om de inte kört väldigt försiktigt.

Att de skulle krångla till de så måste man vara riktigt störd för att tro. Tunhemsvägen och sedan mot Halvorstorp eller ut på 45:an är de enda realistiska alternativen varav jag tror på det första.

Jag tror man undviker 45:an i ett sånt läge. Finns massor av kameror där.
Citera
2013-07-10, 22:15
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Vi resonerar lika, det svåra är att sätta sig in i hur AJ skulle tänka/agera.

FHs roll är dock ett mysterium för mig. I den situation AJ är i söndag morgon ringer man nog bara en person. Inte två. Satt DB och FH och bärsade?
Citera
2013-07-10, 22:16
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
En bra utredare har aldrig bara en teori ;-) Kill your darlings (oops!)

vilken tur att jag inte arbetar som utredare då
Citera
2013-07-10, 22:17
Medlem
panzertaxs avatar
Vad gäller TB och hennes tidiga kunskap om adressen så tror jag det är som jag skrev tidigare, att hon blivit manipulerad av AJ. Det är därför svaga tjejer dras till "badboys", man behöver inte ens vara intelligent eller smart utan bara ha en manipulativ läggning så blir man vän, kk, älskare, partner osv.

Scenario:
AJ och TB pratar i telefon.
TB: Hur hade du det igår?
AJ: Jo det var rätt lugnt, var hos I* på middag och sedan åkte jag till mamma. Men mitt i allt så ringde I* upp PT* och han blev helt galen. Jag fick ta luren från henne o säga åt honom o kamma sig. Då lät det som att han skulle komma o slå ihjäl oss båda. Jag lade på, men jag blir orolig för att något ska hända I*, hon verkade otrygg när jag lämnade med.

Vad händer när TB får nys om att en händelse ägt rum? Klart hon kopplar det till vad AJ sa. Och försöker rikta misstankarna mot PT vilket hon också var duktig på.

Glöm inte heller AJs snyfthistoria i AB där han försökte påskina att I* verkade "otrygg".
Citera
2013-07-10, 22:18
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Vi ska nog vara försiktiga med att utesluta detta. Han är nog lagom hotad om nu det skulle stämma att han varit där och bevittnat ngt.

En fråga följer dock: Hur många kompisar har AJ som är beredda att hjälpa och skydda honom med tanke på det hemska brott han förmodligen har begått?
Citera
2013-07-10, 22:19
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror man undviker 45:an i ett sånt läge. Finns massor av kameror där.

Finns 2 kameror mellan Thn-Grästorp, en i vardera riktning. Vid Norra Björke.
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Inte samma dag så kanske det var i hans lägenhet det även brann?
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2228740-glodbrand-under-lagenhetens-golv

Om det kan trösta dig så gick brandkåren in i grannfastigheten om man ska tro på brandbilens placering (med den öppna dörren).
Citera
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Att gena till Kardanvägen är i sig inte konstigt, det har hänt förr.

Det finns ju dock inte någon direkt mening med att göra det eftersom det lär väcka uppmärksamhet om någon ser det. Målet med att gena ut på kardanvägen bör i så fall vara att ta sig ut på Tunhemsvägen längre fram och då kan man, utan att gena över en cykelbana, helt sonika köra rakt ut på Tunhemsvägen direkt istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in