2013-07-10, 22:20
Medlem
Maggiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejjan
Följt tråden sen start med ett ihärdigt obehag.

Och nu kan jag inte låta bli att spinna på att om blodet INTE hade hamnat i trappuppgången, hur lång tid hade det dröjt innan man hade funnit det stackars barnet då?! Det lär ju inte ha droppats med avsikt så gärningsmän har ju brutalt medvetet lämnat barnet helt åt sitt öde?!

Detta har jag också tänkt mycket på. Som mamma blir jag helt förfärad över grymheten.
Citera
2013-07-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Nej, det är det inte. Tunhemsvägen däremot, känns som den naturligaste vägen att ta sig därifrån om man i så stor utsträckning som möjligt vill undvika allmänheten och polis. I östlig riktning då givetvis.

Eller ut på 45an direkt och rakt i Stallbackarondellen förbi Hedeäng så är du strax på Hunneberg.
BO ligger någonstans på vägen till platsen där dem fann bilen. Avställd bil, ev BO i bagage, BOs blod på sina kläder+ att GM inte vet om någon har sett något och larmat polis. Jag tror att dem har agerat i ren panik!
Citera
2013-07-10, 22:21
Medlem
Blir bara mer och mer skruvat, ju längre tid man läser om det här fallet.Trådar hit och dit och det ena mer besynnerligt än det andra, syra, styckning, grisar.... Ja, allt har man läst här. Tror själv enklast är bäst, hon ligger förmodligen gömd under stock, pinnar & vegetation, inlindad i plast eller presenning.
Citera
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Nu skrev jag slumpmässigt inom citationstecken. Kanske skulle försökt förklara varför också.

Jag tror att det finns fler/andra skäl till att maskera sig och hoppa på SB än att det har något med detta fallet att göra. Såvida det inte varit ett random rån av några som uppenbarligen inte vill synas.

Förutsatt att detta stämmer

Mitt tips är att hela gänget får förbereda sig på en innehållsrik framtid. Både dem som åker in och de som får stanna på utsidan. Teckna en god livförsäkring så gör ni era anhöriga en god gärning. Det kunde ju vara stimulerande som omväxling, eller hur?
Citera
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
FHs roll är dock ett mysterium för mig. I den situation AJ är i söndag morgon ringer man nog bara en person. Inte två. Satt DB och FH och bärsade?
Vad som framkommit så är inte FH och AJ jättetajta med varandra. Däremot är DB och FH rätt så tajta. Därför är det möjligt att AJ kontaktar DB som i sin tur kontaktar/hämtar upp FH.
Citera
2013-07-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror man undviker 45:an i ett sånt läge. Finns massor av kameror där.

Det tror inte jag heller på. Nämnde bara de två scenarion av vägval som finns om man inte ska in och röra mitt ibland bostäder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
En person som haft kontakt med AJ och vet nog mer en vad hon talat om till polisen.
Är detta en ren slump eller?
Gick in i en dörr kanske när hon skulle skydda sina barn?

Råttorna biter sig själva i svansen.
Intressant utveckling.

Hon? Barn? Nu har du allt rört till det!
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Finns 2 kameror mellan Thn-Grästorp, en i vardera riktning. Vid Norra Björke.

Då har dom plockat bort kameror då?
Citera
2013-07-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Vad gäller TB och hennes tidiga kunskap om adressen så tror jag det är som jag skrev tidigare, att hon blivit manipulerad av AJ. Det är därför svaga tjejer dras till "badboys", man behöver inte ens vara intelligent eller smart utan bara ha en manipulativ läggning så blir man vän, kk, älskare, partner osv.

Scenario:
AJ och TB pratar i telefon.
TB: Hur hade du det igår?
AJ: Jo det var rätt lugnt, var hos I* på middag och sedan åkte jag till mamma. Men mitt i allt så ringde I* upp PT* och han blev helt galen. Jag fick ta luren från henne o säga åt honom o kamma sig. Då lät det som att han skulle komma o slå ihjäl oss båda. Jag lade på, men jag blir orolig för att något ska hända I*, hon verkade otrygg när jag lämnade med.

Vad händer när TB får nys om att en händelse ägt rum? Klart hon kopplar det till vad AJ sa. Och försöker rikta misstankarna mot PT vilket hon också var duktig på.

Glöm inte heller AJs snyfthistoria i AB där han försökte påskina att I* verkade "otrygg".

Men då ska du ha i beräknande att hon för det första inte är speciellt du. Snarare lite halv smart och girig av uppmärksamhet ..sedan ska man veta att hon troligtvis inte blivit speciellt glad om aj sa att han var med Ida??...sedan är det rätt märkligt om hon var med på söker om hon nu inte träffat henne sedan 2004 ???..fast hon hänger rätt mycket med di*a och dom var ju vänner hon och i*a..så troligtvis vet tb mer än vad hon sagt...
Citera
2013-07-10, 22:24
Medlem
Frozzes avatar
Någon som har utdrag från AJs belastningsregister? DBs har jag sett men AJs kan jag har missat om det finns i tidigare tråd?

Och sen är BS och PT kompisar?
Citera
2013-07-10, 22:24
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Då har dom plockat bort kameror då?

Förmodligen, jag åker den vägen dagligen nu för tiden och vet till 100 att det bara är dom som finns längs vägen.
Citera
2013-07-10, 22:25
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTullamore
Eller ut på 45an direkt och rakt i Stallbackarondellen förbi Hedeäng så är du strax på Hunneberg.
BO ligger någonstans på vägen till platsen där dem fann bilen. Avställd bil, ev BO i bagage, BOs blod på sina kläder+ att GM inte vet om någon har sett något och larmat polis. Jag tror att dem har agerat i ren panik!

Även om det de facto kanske inte är särskilt stor risk att bli stannad på 45:an, så är jag övertygad om att man undvikit den. Särskilt med tanke på att det inte ens är närmsta vägen från BOs lägenhet. I övrigt så håller jag med, jag har oerhört svårt att tro att kroppen är dumpad någon annanstans än påväg till Hunneberg, eller på Hunneberg. Möjligtvis med någon liten utsvävning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in