2013-07-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Nu ska jag bege mig till skogs strax för att söka(dock inte med MP.)

Om någon har ett seriöst och troligt förslag på vart Ida kan vara, får ni gärna skicka ett pm.

Wish me luck!

Helt meningslöst att leta. Var det inte du själv som skrev att AJ antagligen har gömt henne så ingen KAN hitta henne? Då är det väl självklart att inte du kan heller...
Citera
2013-07-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Ja det klart att det då började ringa men då talar vi runt ca: kl 17 på kvällen..
Men då faller ju hans egen utsaga om att han inte visste hon var försvunnen.
Citera
2013-07-10, 15:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Om någon har ett seriöst och troligt förslag på vart Ida kan vara, får ni gärna skicka ett pm.

Wish me luck!
AJ hade säkert sett den enkla lösningen, för sin egen del, att gräva i anslutning till FH's gård, som han i dåläget inte ser som direktkopplad till honom eller bilen. Frågan är hur FH ställt sig till det?
Citera
2013-07-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Det beror ju alldeles på, jag brukar ringa mina bra vänner och de bekanta smsar jag med. Det beror ju på vad man har för relation till varandra och det är nog väldigt olika för alla.
Som jag tolkat det är AJ ett av TB:S X
Jag ringer inte mina X och berättar vad jag gör med mina nya "span"..
Citera
2013-07-10, 15:04
Medlem
Citat:

Wish me luck!
Jag tror mig förstå VAR du tänker söka. Hoppas inte att kroppen ligger där om gm följer tråden och blir oroad. För då får du kanske oönskat sällskap.
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Helt meningslöst att leta. Var det inte du själv som skrev att AJ antagligen har gömt henne så ingen KAN hitta henne? Då är det väl självklart att inte du kan heller...

Kanske..kanske inte. Och är det ingen som letar lär hon inte hittas heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Svår att binda fast ett lik på MC utan att det syns

Jag skrev tidigt i tråden om stugan i strömstad, personligen tror jag det är högst troligt att hon kan ha gömts där. Miggafriss blogg stängdes ner så fort GM släpptes och det enda i bloggen som jag tyckte kunde varit värt för honom att dölja var stugan. Eftersom mördare tenderar att dumpa kroppen på platser dom känner till vore även stugan perfekt. Inte många här höll med mig dock och många verkade tycka GM inte vore tillräckligt smart för em sådan manöver men jag tror der är farligt att tro att folk inte är smarta bara för att dom har korkade åsikter och går igång på att slå tjejer. Tror man måste vara mer oppensinnad än så och inte fastna vid att GM minsann är för dum i huvudet för att gömma hennes kropp väl. Bilen brändes nog knappast där BO finns. Hade dessa killar varit helt korkade hade hon nog hittats nu. MP borde mobilsera ett sök vid stugan vid sidan av att dom söker i trollhattetrakten. Finns väl mpfolk i strömstad med!
Citera
2013-07-10, 15:05
Medlem
Fingertutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Som jag tolkat det är AJ ett av TB:S X
Jag ringer inte mina X och berättar vad jag gör med mina nya "span"..

Jaså, är de ex? Det hade jag ingen aning om. Trodde DB och TB var ex. Nej, jag har ingen som helst kontakt med mina ex. Trodde de bara var väldigt bra vänner.
Citera
2013-07-10, 15:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therrabus
Håller med dig, alla dessa brunnar. Hela Kardanvägen (industriområde som ligger nära BOs bostad) är full av brunnar, både nya och gamla.
Vad tror ni om att gömma en kropp i nån av alla trummor som ligger under vägarna, kanske utmed nån av de mindre trafikerade vägarna.
Jag kan inte dimensionerna på vägtrummor, men en skapligt stor för att få in en kropp.
Är man två så kan en dra i andra änden.

Om det är under en väg där folk vanligtvis inte promenerar så kan de dröja länge innan den upptäcks.
Citera
2013-07-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag SMS:ar aldrig till mina bekanta. Jag ringer alltid. TB hade ju varit ute också, så det är klart att de som väldigt goda vänner ringer varandra.
På den tiden jag var ute i svängen ringde jag mina kompisar hela söndagen, i princip.
Men jag tror personligen AJ vill plantera in nattjafset i telefon hos TB, än att berätta att han och polarna tagit ihjäl IF och gömt henne i skogen. Finns det någon som är så puckad att han ringer och berättar om sitt brott han gjort allt för att dölja, inom kanske ett par timmar?
Ja. En "grandios" person som tror sig osårbar och ogripbar...
Citera
Medlem
Citat:
Kanske..kanske inte. Och är det ingen som letar lär hon inte hittas heller.

Nej. Så varför ska du ut och leta, om AJ nu har gömt I där ingen någonsin kan hitta henne?

Eller snarare: VAR har du tänkt att leta?

Jag har gett upp själv. Tänker inte engagera mig mer med MP. Helt meningslöst, och tragiskt att vissa människor förstör en familj och skadar andra så mycket.
Jag förstår att han njuter av det...men han är också skadad, antagligen sen han var barn. Stackars AJ...
Citera
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
AJ hade säkert sett den enkla lösningen, för sin egen del, att gräva i anslutning till FH's gård, som han i dåläget inte ser som direktkopplad till honom eller bilen. Frågan är hur FH ställt sig till det?

Men F.H ju inblandad och där har du en koppling. Inte omöjligt men våghalsigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in