2013-07-10, 11:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Jo det är den! Man svänger höger från E6:an. I höjd med öob

Bubbas bottennapp - Meegamind, du hade rätt!

Jag svängde höger där du sa och hittade Pölevattnet strax väster om Vrångevattnet på Herrestadsfjället norr om Herrestad, Uddevalla. Där fann jag klippan där Bubba fick bottennapp. Vet du vilka tre som var där?

Såg du förresten mitt inlägg vid fyratiden i natt där jag provåkt vissa sträckor och gjort ett schema från det att Id* dog tills man lämnat brandplatsen. Serien av händelser bygger på ditt antagande om vad som hänt under natten, och jag ville klocka detta. Det fungerade finemang!
Citera
2013-07-10, 11:15
Medlem
Ny på tråden och har otåligt väntat på att bli aktiverad.
OM, säger om, GM begravt liket/delarna på "otillräckligt djup" i marken - så kommer diverse asätare (rävar, grävlingar) gräva upp detta. Sedan kommer de bevingade vännerna i form av korpar, kråkor mm.
Ett idé är att hålla koll på flockar med kråkfåglar i hela Trollhätteområdet den närmsta tiden?

Miggafrii (TB) skrev ju - för att försöka fria sig från att hon var så tidig härinne med kommentarer - att hon fått reda på detta med blodet i trappuppgången, adressen mm av AJ på söndagsförmiddagen! Om detta stämmer, så visste ju AJ om detta med IF och borde således inte åkt på "semester" - utan genast kontaktat polisen "för att hjälpa till" - som han nu i stället gjorde på onsdagen när han enligt officiell utsago fick reda på att hon var borta??

Både AJ och DB jobbade som kockar = styckningskunskaper. Någon var inne på att BO INTE hade "styckningsverktyg" i sin ägo; men detta kanske var det som medhjälpare/na tog med sig?

Om AJ över huvudtaget varit oskyldig och någon annan varit inne och mördat henne; varför i helvete då orka med att frakta bort kroppen??? Det finns ju inga vittnen på denne person - så varför besvära sig?
Citera
2013-07-10, 11:16
Medlem
le_flonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det måste vara ett rent förbiseende. De var misstänkta för samma brott.
FH har förmodligen börjat samarbeta med polisen och pekat ut DB och AJ. Anledningen till att AJ inte är häktad beror nog på att åklagaren vill ha bevis som håller den här gången.
Citera
2013-07-10, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Någon som vet vilken våning I*a bor på?
2:a våningen om man räknar med bottenplan
Citera
2013-07-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Gällande AJs mc, så verkar den inte blivit återfunnen, så denna kan ju bli intressant för utredningen.
AJ verkar inte svarat på vart den är heller.

Hade någon bild & reg.nr. på denna så lägg upp det ?
Saknas mc:n så är den (kanske) en viktig pusselbit för utredningen.

Om jag minns och hörde rätt så hittade MP en motorcykel i Dannebacken på måndagen efter IF försvann.
Citera
2013-07-10, 11:22
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Bubbas bottennapp - Meegamind, du hade rätt!

Jag svängde höger där du sa och hittade Pölevattnet strax väster om Vrångevattnet på Herrestadsfjället norr om Herrestad, Uddevalla. Där fann jag klippan där Bubba fick bottennapp. Vet du vilka tre som var där?

Såg du förresten mitt inlägg vid fyratiden i natt där jag provåkt vissa sträckor och gjort ett schema från det att Id* dog tills man lämnat brandplatsen. Serien av händelser bygger på ditt antagande om vad som hänt under natten, och jag ville klocka detta. Det fungerade finemang!

Fint jobbat detektiven
Citera
2013-07-10, 11:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le_flonk
FH har förmodligen börjat samarbeta med polisen och pekat ut DB och AJ. Anledningen till att AJ inte är häktad beror nog på att åklagaren vill ha bevis som håller den här gången.
Nej, det beror inte på åklagaren. Hon begärde AJ häktad. Det var domstolen som gick emot.
Citera
2013-07-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Om AJ över huvudtaget varit oskyldig och någon annan varit inne och mördat henne; varför i helvete då orka med att frakta bort kroppen??? Det finns ju inga vittnen på denne person - så varför besvära sig?

Bra första inlägg! Ja det finns mycket i Ter*z historia som gör att man drar öronen åt sig, framförallt att AJ pratade med TB i telefon/mobil dagen efter, det framkom aldrig vad de pratade om men tidigare inlägg här i tråden från TB visar ju på att hon vet mer än vad hon vill påvisa. Finns inget som talar för en annan gärningsman än AJ i detta fall. Dock gäller fortfarande att hitta kropp, svårt om inte någon av dem berörda börjar "kvittra" mer...
Citera
2013-07-10, 11:25
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Vet man hur AJ bott under sin roadtrip? Var De statusuppdateringar som gjordes på facebook kopplade till lokaliseringstjänsten. Kanske avhandlats tidigare och då får jag ursäkta den störande upprepningen.

Tycker allt vi kan bortse från den där roadtripen. Om jag skriver som fb-status att jag är i Kenya och plockar jordgubbar behöver inte det ha någon bäring på verkligheten. Speciellt inte om jag har haft ihjäl någon i dagarna.
Citera
2013-07-10, 11:26
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Ny på tråden och har otåligt väntat på att bli aktiverad.
OM, säger om, GM begravt liket/delarna på "otillräckligt djup" i marken - så kommer diverse asätare (rävar, grävlingar) gräva upp detta. Sedan kommer de bevingade vännerna i form av korpar, kråkor mm.
Ett idé är att hålla koll på flockar med kråkfåglar i hela Trollhätteområdet den närmsta tiden?

Miggafrii (TB) skrev ju - för att försöka fria sig från att hon var så tidig härinne med kommentarer - att hon fått reda på detta med blodet i trappuppgången, adressen mm av AJ på söndagsförmiddagen! Om detta stämmer, så visste ju AJ om detta med IF och borde således inte åkt på "semester" - utan genast kontaktat polisen "för att hjälpa till" - som han nu i stället gjorde på onsdagen när han enligt officiell utsago fick reda på att hon var borta??

Både AJ och DB jobbade som kockar = styckningskunskaper. Någon var inne på att BO INTE hade "styckningsverktyg" i sin ägo; men detta kanske var det som medhjälpare/na tog med sig?

Där har du nog essensen i vad som kommer att bli "jobbiga" frågor som någon snart blir tvungen att svara på. Eftersom svar redan givits och lagrats i textform blir det svårt att komma ur den saxen.
Citera
2013-07-10, 11:27
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Men att missa ganska mycket blod precis framför trappan och hissen??

Mm, tycker också att det är anmärkningsvärt. Frågan är om det uppfattades som blod, eller om det såg ut som.....rödvin? Klägg? Eller skit?
Citera
2013-07-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Men att lägga ut en bild på A med typ efterlysning låter ju helt normalt. Vilka arbetsgivare gör inte det liksom
Men det var ju på dagen, innan han skulle äta med I*A???
Hon försvann ju mellan den 29 och 30 om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in