2013-07-10, 02:29
Medlem
antropomorphisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Är det? Har bott här i över 25 år och jag har då fan aldrig märkt av att den här stan skulle vara så speciellt kriminell.
Händer inte direkt mycket alls här egentligen. Visst lite kriminella förortsungdomar men vilken stad har inte det?

Finns ju betydligt mycket mer och grövre kriminalitet i grannstäderna och ner mot Göteborg.

Känns som jag vill säga emot dig, men var och en har ju sin egen upplevelse. Men, det är/har varit näste för en rad olika underfraktioner till andra ledande kriminella nätverk och det förekommer en hel del som, turligt nog, den breda massan missar. Många yngre som är mer/grövre kriminella än vad som kanske kunde anses vara "snittet" i landet. Tyvärr... Nåväl, OT kanske, men som en spekulation som kunde kopplas till en eventuell teori... :/
Citera
2013-07-10, 02:29
Medlem
Citat:
Är det? Har bott här i över 25 år och jag har då fan aldrig märkt av att den här stan skulle vara så speciellt kriminell.
Händer inte direkt mycket alls här egentligen. Visst lite kriminella förortsungdomar men vilken stad har inte det?

Finns ju betydligt mycket mer och grövre kriminalitet i grannstäderna och ner mot Göteborg.

Nej Trollhättan är väl rätt lugnt jämnfört med Uddevalla framförallt och även lilla Vänersborg
Citera
2013-07-10, 02:30
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bra då kan man bortse ifrån den informationen som snabbt blev en trådsanning om mordnatten och bilder på Instagram. Det va alltså inte mordnatten utan torsdagen det skedde.
En del drar på med vad dom läst och så kommer det en trådsanning sen som inte stämmer, men då vet man mer om att bilderna inte har relevans direkt.

Källa tack och då direktlänkar så det kan kontrolleras.

Det tar tid och om man inte begärt snabbare resultat än normalt kan det dröja ett par veckor i alla fall med en sån begäran. I värsta fall ett halvår.

Skrev fel..inte torsdagen utan fredagen. Rätt ska vara rätt men fortfarande inte mordnatten. Frågan är varför han uppdaterar en omslagsbild om kärlek och hon om detsamma 25 min efter sedan ses dm dagen efter och ja vad händer sen....det uppstodkärlek,svartsjuka ...
Citera
2013-07-10, 02:31
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:

Tror inte Trollhättan är värre än nåt annat ställe, det är nog bara så att det blir mer påtagligt pga att staden är mindre
Citera
2013-07-10, 02:32
Medlem
Kylklampens avatar
Större nätverk finns representerade i trestadsområdet, med tanke på att det förekommit narkotika i umgängeskretsen så finns det väl kontakter också?
Citera
2013-07-10, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antropomorphism
Känns som jag vill säga emot dig, men var och en har ju sin egen upplevelse. Men, det är/har varit näste för en rad olika underfraktioner till andra ledande kriminella nätverk och det förekommer en hel del som, turligt nog, den breda massan missar. Många yngre som är mer/grövre kriminella än vad som kanske kunde anses vara "snittet" i landet. Tyvärr... Nåväl, OT kanske, men som en spekulation som kunde kopplas till en eventuell teori... :/

Om vi snackar organiserad brottslighet så ligger Trollhättan i lä..däremot mycket undersåtar till större gäng förekommer i thn ...därför kan man se diverse väst folk på stan i bland..även utan väst om man vet vad man ska kolla efter...men Uddevalla har det redan ..folk vet redan vilka som bestämmer här ..
Citera
2013-07-10, 02:34
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Nej Trollhättan är väl rätt lugnt jämnfört med Uddevalla framförallt och även lilla Vänersborg

Thn har hög arbetslöshet genomfört med grannkommunerna, detta medför en högre kriminalitet skulle jag tro
Citera
2013-07-10, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylklampen
Större nätverk finns representerade i trestadsområdet, med tanke på att det förekommit narkotika i umgängeskretsen så finns det väl kontakter också?

Ja en viss flicka med blogg i Uddevalla känner ju dom flesta i 5 stad till och med..
Citera
2013-07-10, 02:36
Medlem
svenyngves avatar
Blackcobra finns i thn har jag hört
Citera
2013-07-10, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Och då känns det som att en sop påse är en idé..och om man tittar på bilderna vid hissen..innan dropparna där folk tror att det är ett släp märke...skulle det inte kunna vara en påse som stått där och ingen märkt att den läckte lite.sedan så går man med påsen mot bilen och då droppar det från en kant rakt nedåt???

Det kan vara något annat som hon fraktades i, en möbel eller skåp av något slag.
Det sas något om en släpkärra tidigare. Det är ingen som reagerar om någon
bär ut ett skåp till ett släp på morgonen. Även detta kan ha läckt under vägen.
Citera
2013-07-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Blackcobra finns i thn har jag hört

Brukar hänga en 16:åring utanför Granngården med en "Black Cobras Denmark" tröjja, ganska snäll och harmlös kille som tyvärr ser upp till dom äldre nerpundade snubbarna som han med cigarettnamnet. Men annars la väl Cobras ner här?
Citera
2013-07-10, 02:42
Medlem
Tillbaks till topic Finns det någon källa på vad det där tidningsbudet har sagt/sett egentligen?

Kan personen med säkerhet säga att blodet inte fanns där på morgonen eller kan personen bara ha missat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in