2013-07-10, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Tidningsbudet var i IFs trapphus nån gång mellan 06:00 och 06:30, då fanns inget blod i hissen.

Nu har det svarta hålet krympt.
Någon gång mellan 06.30 och 13.00 har det inträffat något i detta trapphus.
Det borde vara fullt dagsljus, så det kan inte vara helt riskfritt att släpa ut något
bloddrypande vid denna tidpunk.
Citera
2013-07-10, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
han kan väl säga att han blödde innan han gick och då var ju i*a vid livet enligt honom. Skall han dömas skall det vara utom rimligt tvivel. Jag skall också tillägga att jag inte vet om man kan se om blodet är säg 20min äldre.

Dom kan säkert med lätthet se vilket blod som hamnat på golvet för..för om han blödde näsblod först..så börjar det ju sannerligen att sätta sig i golvet redan efter några minuter och om hon då blir mördad en halvtimma efter så skull ju troligtvis hennes blod vara ovanför..och är det blandat så är det ännu jobbigare för honom för då har han ju varit där på samma gång..så det blir nog svårt att dra en nödlögn hur som helSt
Citera
2013-07-10, 02:17
Medlem
antropomorphisms avatar
Har letat, men inte lyckats hitta någon som varit inne på att..;

Trollhättan är en ganska grovt kriminell stad med en rad olika gäng och kriminella nätverk av olika storlek, grad och benägenheter. Ganska nyss har det rörts om lite bland dessa och vissa mer eller mindre kända figurer har fått söka sig till/rekryterats till, nya grupper. (detta låter sig relativt öppet och oförhindrat sig pågå inför lagens öppna ögon)

Då, kan man tänka, finns en viss ambition att visa sig "bad ass" när något dyker upp...

Något kanske dök upp i de här kretsarna, vem vet, "pratat med kluven tunga", skulder etc. etc. och "någon" ville täppa till läckan eller visa vem "som bestämmer"...

Om man tillåter sig sväva iväg så kanske det tom. är så att AJ är den som skulle få en tillrättavisning, och sen kom det saker i vägen osv. osv...

Djupt tragiskt, oavsett, men om man tittar på omständigheter och vilken typ av människor som är inblandade och i vilken takt man hittat människor att gripa, anhålla och häkta, så tyder ju allt på att detta kommer att, i en praktisk mening, lösa sig... Men, det finns bara förlorare i den här historien...
Citera
2013-07-10, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Nu har det svarta hålet krympt.
Någon gång mellan 06.30 och 13.00 har det inträffat något i detta trapphus.
Det borde vara fullt dagsljus, så det kan inte vara helt riskfritt att släpa ut något
bloddrypande vid denna tidpunk.

Och då känns det som att en sop påse är en idé..och om man tittar på bilderna vid hissen..innan dropparna där folk tror att det är ett släp märke...skulle det inte kunna vara en påse som stått där och ingen märkt att den läckte lite.sedan så går man med påsen mot bilen och då droppar det från en kant rakt nedåt???
Citera
2013-07-10, 02:20
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag hoppas på att SKL får fram något i den stilen, men beträffande AJ så är han redan bunden till platsen. han blod skulle inte göra någon större skillnad tror jag.

Jag hoppas att det inte ens är Id*s blod. fast då kvarstår ju dock frågan var hon är
Citera
2013-07-10, 02:22
Medlem
Kylklampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grp03
Jo, men min tanke var att vårt kompisgäng hade detta och transport på sin todo-list och klantade till det. Själva "organiska" delen av arbetet sköttes av erfarna processarbetare.
Många möjligheter men jag bet fast i ev yttre inblandning av konsulter.
Nämndes tidigare.
Citera
2013-07-10, 02:24
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazerwoman
Nej, han är där.

Citat:
Men så skrev inte Tangera.
Däremot skrev jag fel klockslag, bilden på IFs instagram lades ut kl 02:25.
https://www.flashback.org/sp44203660

De la båda ut detta 27:e juni
Citera
2013-07-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antropomorphism
Trollhättan är en ganska grovt kriminell stad med en rad olika gäng och kriminella nätverk av olika storlek, grad och benägenheter. Ganska nyss har det rörts om lite bland dessa och vissa mer eller mindre kända figurer har fått söka sig till/rekryterats till, nya grupper. (detta låter sig relativt öppet och oförhindrat sig pågå inför lagens öppna ögon)

Är det? Har bott här i över 25 år och jag har då fan aldrig märkt av att den här stan skulle vara så speciellt kriminell.
Händer inte direkt mycket alls här egentligen. Visst lite kriminella förortsungdomar men vilken stad har inte det?

Finns ju betydligt mycket mer och grövre kriminalitet i grannstäderna och ner mot Göteborg.
Citera
2013-07-10, 02:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

Tidningsbudet var i IFs trapphus nån gång mellan 06:00 och 06:30, då fanns inget blod i hissen.
Jag tvivlar på att tidningsbud åker hiss i ett så litet hus dock.
Citera
2013-07-10, 02:28
Medlem
Citat:

Och detta bekräftas var? Nu vet jag inte hur mycket blod det var i hissen, men det blod jag såg i trappen på tidningsbilden kan väl ha missats av ett morgontrött stressat tidningsbud?

Har ett tidningsbud alltså get uppgifter till polisen om att det inte fanns något blod där runt 6-7? Eller har ett tidningsbud sagt att denne inte la märke till något?
Citera
2013-07-10, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag tvivlar på att tidningsbud åker hiss i ett så litet hus dock.

Då har han nog heller inte noterar något blod i trappuppgången heller om han nu har andvänd trappan..
Citera
2013-07-10, 02:29
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Och då känns det som att en sop påse är en idé..och om man tittar på bilderna vid hissen..innan dropparna där folk tror att det är ett släp märke...skulle det inte kunna vara en påse som stått där och ingen märkt att den läckte lite.sedan så går man med påsen mot bilen och då droppar det från en kant rakt nedåt???

håller med om att det ser ut så när man skall t.ex slänga en soppåse som läcker, detta innebär ju att dom måste ha delat upp kroppen. fy fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in