2013-07-10, 01:50
Medlem
molamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där är vid grottan som har rasat ihop, enligt ReimerDenYngre.

Som jag skrev tidigare finns det en mängd skiffergrottor i Flo Klev. Om jag förstått saken rätt kan DB kört den vägen från Grästorp.
Citera
2013-07-10, 01:50
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det skrevs tidigare i tråden, av Tangera tror jag, att AJ la ut en bild på instagram kl 02:00. Lite senare, tror det var 02:23, gjorde IF det samma.
Vem som la ut bilderna vet vi inte, men de lades ut på deras instagramkonton.

Finns det någon i tråden som är,deras följare eller som bet deras nick på instagram?

Det var jag som skrev och det var inte "mordnatten" utan torsdag tror jag...Ā.J uppdaterdade sin omslagsbild efter 2 och efter det la I*a upp sin sista uppdatering också med kärleksord på instagram
Citera
2013-07-10, 01:52
Medlem
har man kört runt i den volvon nån längre sträcka för att sen tända på den? låter klantigt isf, då jag förstod av nån av alla medias sajter skrivit att just bilen binder dem samma..

rätta mig gärna om jag har fel, nattmössan på
Senast redigerad av Belsexanor 2013-07-10 kl. 01:57.
Citera
2013-07-10, 01:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Och vilka i det området tror du skulle uppskatta DN och/eller SvD?
I den mån det finns prenumeranter kvar med föråldrad papperstidning, så är det vanligen lokalblaskan som gäller. Så söndagsmorgnar trafikeras inte trappuppgångar av varken tidningsbud eller brevbärare. Så de som kunde upptäcka blodet i trapphuset, är de boende eller möjligen ett besök till någon boende.
http://ttela.se/kundservice/bestallprenumeration
De lokala tidningarna trycks normalt sett mån-lör.
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Ca 75% av DN och SVD:s läsare finns i Stockholm enligt statistik från helåret 2012. Säkert över 90% om man räknar kranskommunerna. Du är riktigt störd om du tror att DN och SVD är någon tidning trollhättebor presumerar på i nämnvärd utsträckning.
vem har diskuterat hur många prenumeranter det finns i IFs trapphus?
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Kan du avslöja vilken tidning det gäller så går det att dubbelkolla lätt..
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Inte vad jag har hört eller sätt här på FB.
Det finns en del spekulationer om mycket där det saknas bra eller trovärdiga källor.
det vore jättebra om man kunde veta vilken tidning det handlar om t.e.x
Egentligen förstår jag inte varför uppgiften blir mer trovärdig för att man vet vilken tidning det rör sig om, men på våningen ovanför IF bor en person som prenumererar på SvD.
Citera
2013-07-10, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Jo, det är inte lätt att vara AJ i dagens FB-Samhälle.

Tror jag ska skriva ett vettigt brev till den där pannkakssidan för det är sorgligt
att vara medveten om att andra kvinnor kanske utsätts av honom.

Han kanske mår så dåligt över detta och spårar ur ytterligare.. Vem vet?

Jag tror inte han mår det minsta dåligt, snarare tvärtom. Det är ju sånt här han går igång på så han har nog haft ståfräs sen händelsen, där av sökandet på datingsidor. Om inloggning på dessa inte är avsedda som alibi då. Han kan ju ha besökt en grisfarm och samtidigt låtit datorn stå på och inloggad.
Citera
2013-07-10, 01:55
Medlem
Citat:
De lokala tidningarna trycks normalt sett mån-lör.
vem har diskuterat hur många prenumeranter det finns i IFs trapphus?
Egentligen förstår jag inte varför uppgiften blir mer trovärdig för att man vet vilken tidning det rör sig om, men på våningen ovanför IF bor en person som prenumererar på SvD.

Delas den ut på Söndagar?
Citera
2013-07-10, 01:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Det var jag som skrev och det var inte "mordnatten" utan torsdag tror jag...Ā.J uppdaterdade sin omslagsbild efter 2 och efter det la I*a upp sin sista uppdatering också med kärleksord på instagram
Men så skrev inte Tangera.
Däremot skrev jag fel klockslag, bilden på IFs instagram lades ut kl 02:25.
https://www.flashback.org/sp44203660
Citera
2013-07-10, 01:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Delas den ut på Söndagar?
Ja, det är en redig bunt med alla bilagor.
Citera
2013-07-10, 01:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65

Bra då kan man bortse ifrån den informationen som snabbt blev en trådsanning om mordnatten och bilder på Instagram. Det va alltså inte mordnatten utan torsdagen det skedde.
En del drar på med vad dom läst och så kommer det en trådsanning sen som inte stämmer, men då vet man mer om att bilderna inte har relevans direkt.

Citat:
Men så skrev inte Tangera.
Däremot skrev jag fel klockslag, bilden på IFs instagram lades ut kl 02:25.
https://www.flashback.org/sp44203660

Källa tack och då direktlänkar så det kan kontrolleras.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Några teorier vad det är som dröjer så med svaren från SKL?
Det tar tid och om man inte begärt snabbare resultat än normalt kan det dröja ett par veckor i alla fall med en sån begäran. I värsta fall ett halvår.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-07-10 kl. 02:02.
Citera
2013-07-10, 01:58
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Några teorier vad det är som dröjer så med svaren från SKL?

Även om det skulle vara AJs blod där också, kan han ju bara säga att han blöddenäsblod när han va där.. Har lite hopp inför deras svar.. AJ är ju redan bunden till platsen
Citera
2013-07-10, 02:00
Medlem
Citat:
Ja, det är en redig bunt med alla bilagor.

Hur dags anländer den?
Om det funnits blod i trappan borde budet ha reagerat.
Citera
2013-07-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tror inte han mår det minsta dåligt, snarare tvärtom. Det är ju sånt här han går igång på så han har nog haft ståfräs sen händelsen, där av sökandet på datingsidor. Om inloggning på dessa inte är avsedda som alibi då. Han kan ju ha besökt en grisfarm och samtidigt låtit datorn stå på och inloggad.

Är han verkligen så korkad så han tror att polisen och alla andra inte förstår att man kan göra så?
Tja, iofs, han trodde ju att han kunde lura folk genom att sätta falsk plats på Facebook...vilket är enkelt att se igenom.

Han kan absolut ha loggat in, just för att han tror att han kan lura folk, men då är han fan inte så smart som han tror att han är.

Det är detta som på något sätt leder min analys: ska jag tänka att han är supersmart eller inte? Hittills tycker jag mest det är hans ego som är stort, inte hans intelligens faktiskt...
Och då kan han ha dumpat kroppen på en plats som inte alls behöver vara så omöjlig att hitta som han tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in