2013-07-10, 00:42
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Jävligt otäckt ändå, om han sitter i Jönköping och skriver med brudar som tror att han är guds barn.
Man hoppas att HP tar sitt ansvar och tar ett vettigt beslut där.

Han måste vara jävligt ensam ändå som sitter online med skiten..

"Bästisen" sitter ju inne, mamma är i Trollhättan och Facebookvännerna sviker.

Det börjar bli svårt nu för AJ.

Polisen lär nog ha tillgång till hans konto...längtar tills det kommer ett slut på detta så jag får en mindre att oroa mig för när min dotter växer upp!
Citera
2013-07-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Men typ alla lägenhets dörrar är ju självlåsande och kan bara öppnas med nyckel igen och det innebär ju att det bara är att klacka till dörren när man går

Jag vet inte hur det är i Trollhättan men i de lägenheter jag har bott i och i min nuvarande finns inte sk "smecklås" som stängs när dörren slås igen utan då fick man låsa med nyckel från utsidan.
Citera
2013-07-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenyngve
Jag är från Uddevalla och det är väldigt öde där uppe vid dom sjöarna, vill man va privat så passar det bra, det tar en stund att ta sig till dom med bil.. har AJ som vana att befinna sig där? Hans bäste vän TB bor inte i närheten av dom sjöarna. Närmaste sjö blir då Bjursjön

Ja men om du är från Uddevalla så kanske du har varit upp på skjutbanan någon gång uppe på kuröd inte vid dynamit backen alltså...utan infarten till höger innan du du svänger in till gräskärrs ungdomshem..förbi Cramo uthyrning och rakt fram..där ligger en sjö som jag varit vid..som är känd bland fiskare runt om..den påminner skrämmande mycket om det man kan se på videon...tror fortfarande dock inte att det är herrsta fjället..men det är ju också ett jätte känt ställe för dumpning av stöldgods och liknande ..så det är klart..

Har inte dB en gång i tiden bott i Uddevalla??
Citera
2013-07-10, 00:46
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hur funkar det med mobiler egentligen? Om man har mobilen avstängd kan polisen ändå spåra den eller måste den vara igång?

Hade jag gjort en gärning som denna så hade jag sett till att stänga av min mobil illa kvickt, dels för att inte bli störd och dels för att inte riskera att ngn ringer och att jag i chocken/adrenalinstinnet säger för mycket.

Det räcker inte att stänga av för att inte lokaliseras - man måste ta ut batteriet.
Citera
2013-07-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Polisen lär nog ha tillgång till hans konto...längtar tills det kommer ett slut på detta så jag får en mindre att oroa mig för när min dotter växer upp!

Jo, men frågan är vad han använder för dator eller mobil?

Allt han äger måste ju ha beslagtagits av polisen.
Citera
2013-07-10, 00:47
Medlem
Att AJ har logga in in på fb och det har stått Jönköping behöver inte betyda någonting, jag är just nu utanför Landskrona men kan göra statusuppdateringar och ändra så att det ser ut som om jag befinner mig i Boden.

Hur är det med mobiler och spårning? Kan en mobil endast spåras när den är påslagen (kopplas till senaste mast) eller går det att spåra dem även när de är avstängda?

Om man råkat ha ihjäl någon så borde man i alla fall stänga av mobilen så man inte blir störd (då man behöver tänka i "lugn och ro") och inte riskera att någon ringer så man råkar försäga sig eller något, speciellt då man druckit och är rätt så packad.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det är klart att det går att fejka det.
Han kan vara inloggad via mobilen, men jag tror inte han hunnit skaffa någon ny "flashig" mobil med internet än. Då den tidigare ligger hos farbror blå.

På HP loggas man ut ganska snart om man inte är aktiv.

Men om hans Mob ligger hos farbror blå ...varför kan inte polisen då enkelt se hur han rört sig eller ringt eller missat samtal och längd på dessa och mess ...??
Citera
Medlem
Varför läggs så mycket energi på att försöka identifiera sjön i filmen där B*bb* får bottennapp? Tror ni att det är den enda sjön i området som ett gäng fiskeintresserade killar besöker? Kan nog garantera att AJ varit vid varenda sjö i området, plus älven och säkerligen även kusten.
Citera
2013-07-10, 00:48
Medlem
Jag ser på Fejan att många skriver om vilseledande spår på deras sida, dvs där Idas foto är... Hoppas MP är medvetna om att AJs polare springer runt och försöker distrahera folk, på samma sätt som de gör här?

AJs korkade gäng verkar dock tro att MP tar råd från de som ska gå och leta...vilket inte är fallet. Det är polisen och en ledningsgrupp som bestämmer. Och de läser inte på Flashb och går efter råd som är postade anonymt.

Däremot läser de säkert här och noterar vilka som skriver. Men korkat att tro att polisen skulle gå på något som AJ och gänget har hittat på.

Korkat också av AJ och gänget att tro att vi andra inte ser igenom deras försök...
Citera
2013-07-10, 00:52
Medlem
T-E-Qs avatar
Faktum är ju att om man vill dumpa ett lik där slutdestionationen är Grästorp så kan man ju även åka via åsaka-sollebrunn-nossebro.
förvisso en lång sträcka att åka men jäkligt lugn om man vill slippa bli stoppad av ordningsmakten.

Finns åar, skog, små sjöar, ödehus samt grusgrop utmed vägen. så kort och gott massor av möjliga platser att kunna dumpa av nån på vägen utan att bli upptäckt.
Citera
Medlem
Greger65s avatar
Citat:

Jag har ingen aning om man har rätt att beslag ta något från någon som inte blir häktad, men har man ett användarnamn någonstans borde detta kunna spåras lavett om det används från en egen dator/mobil eller inte....bara vad jag tror.
Citera
Bannlyst
Citat:

Han köpte ju en ny fon med kontantkort när han blev släppt, står tillbaka i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in