2013-07-10, 00:00
Medlem
Förstår inte hur AJ är funtad när han sitter online på en dejtingsida just nu efter allt som har hänt.

Han måste ju vara helt pantad.

Finns en gammal användare som är hans också.. Morotman, fantasifull kille den där.
Citera
2013-07-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pashmaloo
Jag tror Polisen har ganska bra koll på AJ:s rörelser under dessa dagar Id* försvann. Det kan de kolla genom vilka master hans mobil kopplade upp sig till. Så AJ kan påstå ha gjort roadtrip hit och dit för att vilseleda rättvisan utan resultat...

De häktades mobiler har också kollats av Polisen och hur de har rört sig. Det är nog därför de enbart fokuserar på sökande inom ett visst område.

Hur funkar det med mobiler egentligen? Om man har mobilen avstängd kan polisen ändå spåra den eller måste den vara igång?

Hade jag gjort en gärning som denna så hade jag sett till att stänga av min mobil illa kvickt, dels för att inte bli störd och dels för att inte riskera att ngn ringer och att jag i chocken/adrenalinstinnet säger för mycket.
Citera
2013-07-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det var uppskattningsvis 2 deciliter.
det fanns ju en hiss i trapphuset.
Det brukar finnas en sk.hissgrop under hissen med brytare och en buffert fjäder, brukar vara ett rymligt utrymme om det är en äldre hiss.
Citera
2013-07-10, 00:01
Medlem
Är det samma grisgård som någon spekulerade i kunde vara en dumpningsplats?
Att en grisgård just där börjar brinna nu känns lika lämpligt som att en väns bil stjäls och bränns samma natt...
Citera
2013-07-10, 00:02
Medlem
CompactFlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer58
Marina-fallet tex. Där var det många LITER med blod, men det räckte inte för att visa på att hon var mördad.
Sedan var det förstås lite mer som gjorde att dom inte kunde låsa in mtGM

Det fetade är rent jävla skit snack.
Det rörde sig om 2-3 dl blod i sängbotten som polisen tror har orsakats av en blödning på 2-2,5 liter där resten av blodet skulle ha stannat i bäddmadrassen som inte va kvar.
Senast redigerad av CompactFlash 2013-07-10 kl. 00:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Så vad väntar man på nu, vad händer här näst?

Nån av de häktade bryter ihop, och berättar?
AJ gör ett misstag?
Man hittar den dumpade kroppen?

Fler möjliga scenariomöjligheter?
Svar på analyser Blod,Bil etc
Citera
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjuck
det fanns ju en hiss i trapphuset.
Det brukar finnas en sk.hissgrop under hissen med brytare och en buffert fjäder, brukar vara ett rymligt utrymme om det är en äldre hiss.

Tror inte de är så smarta...
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det var uppskattningsvis 2 deciliter.

Inte alls det är fel information, så 2 liter är det som gäller inget annat.
Det här är likt Marina och samma slags gärningsman och säkert samma motiv.
Det bara dräller av fall av mord med fd som mördar, och hittar man inte en kropp går asen fria.
Men det trivs dom säkert med.,

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer58
Marina-fallet tex. Där var det många LITER med blod, men det räckte inte för att visa på att hon var mördad.
Sedan var det förstås lite mer som gjorde att dom inte kunde låsa in mtGM
Ja en tabbe bland annat, och det stämmer med flera liter och med facit så är det konstaterat. Det är inte klart ännu i fallet Marina, och inte i detta heller än så länge.

Här gäller det att dom finner en kropp illa kvickt annars lär fler mördare gå lösa.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-07-10 kl. 00:05.
Citera
2013-07-10, 00:04
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Lojalitet mellan polare är givetvis stark. Men att blanda sig i en ung småbarns mammas död är att ta det riktigt långt. Måste finnas mer än lojalitet för att blanda sig i ett mord.
P*trik Herm*nsson (P.H)
Id*'s ex och f.d vän med André*s (Sa upp bekantskapen för något år sedan).
Fr*drik H*rmansson (ee), 31, hur tajta är egentligen FH och AJ?
Är dessa två Hermanss*n bröder?

Angående tajta band mellan AJ och DB så bekräftar AJ:s inlägg om inbjudan till Budapest enbart hur mycket uppmärksamhet AJ behöver. En riktig polare hade inte behövt lagt upp en sådan inbjudan på FB på det sättet.

Kanske därför han tar med sig mamma land och rike runt när kompisarna är upptagna och låter sig fotograferas med allehanda ölmärken. Idel bekräftelser.
Kan vara så att AJ inte vågar vara hemma själv med sig själv. Misstänker att hans självkänsla krymper i takt med att mörkret sprider sig i rummets skrymslen.
Citera
2013-07-10, 00:04
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var min tanke med Bu*bas bottennapp att få fram var den filmen är tagen.

Ja, inte är det Igelsjön som jag skrev tidigare. Jag lutar åt någon av sjöarna på Herrestadsfjället väster om Uddevalla.
Citera
2013-07-10, 00:05
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes111
Så vad väntar man på nu, vad händer här näst?

Nån av de häktade bryter ihop, och berättar?
AJ gör ett misstag?
Man hittar den dumpade kroppen?

Fler möjliga scenariomöjligheter?

Med tanke på att de är häktade på sannolika skäl så har de nog något som binder Ā.J bara inte starkt nog för häktning vad vet jag....tar nog inte många dagar tills de har det .
Citera
2013-07-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Lugn! Jag visade bara på alternativ. Blod ska väl ha funnits i flera rum, vilket talar för ett våldsamt scenario. Iom att hon är försvunnen, talar det för att det förmodligen finns ett mordvapen och blodflöde från flertal ställen eller pulsåder. Id* kan ha fått halsen uppskuren och utan att få ett ljud ur sig sprungit runt i panik tills hon segnat ner. Den insikten kan ha fått AJ handlingsförlamad i några sekunder och det räcker för att kladda ner hela lägenheten. Att arrangera BP eller minimera besudlingen faller som ett korthus.

Har det kommit fram att det funnits blod i flera rum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in