2013-07-09, 21:57
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kolla i tråden efter registerutdrag!
Den var stulen pp transportstyrelsens fordonsutdrag, det såg jag själv. Men han kanske anmälde det till polisen som hörde av sig

Tycker att Stellan borde skällt som attan när tjuven kom och stal husses bil.
Citera
2013-07-09, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Jag får vara övertydlig märker jag;
Varför fokusera på mcn när det inte finns någon anledning till det? Hade den varit saknad hade det nog framkommit. Eftersom det inte gjort det, är den förmodligen inte saknad alls. Så, varför skall vi fokusera på en icke efterlyst mc? Jag var inte ute efter något ordkargare med dig eller någon annan, ville enbart veta om jag missat att mcn var lyst.

Var jag otydlig här ?
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Källor och egna undersökningar, har du något som säger att polisen har undersökt eller beslagtagit den ? - Nej.

Varför säger du att MCn inte är lyst ?
Citera
2013-07-09, 22:00
Medlem
panzertaxs avatar
oj, över 700 personer har anmält intresse att hjälpa MPS nu, GRYMT!
Blir skallgångar flera dagar till.

De, som jag, verkar ändå tro att AJ och hans halvfeta polare varit för lata för att ta sig längre ifrån. Samtliga i "nätverket" jag har kontakt med antydde att sökningar bör fortsätta i den regionen.
Citera
2013-07-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej, det var inte jag som så det, utan ett par stycken som blev blockade
Däremot blev jag avstängd

Fel av mig, jag valde att blockera honom, och då gick det inte hitta honom, men tog bort blockering och då dök han upp igen, tappar upp ett bad, och skriver till honom
Citera
2013-07-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galeazzo
Som ung 70-talist åkte jag ofta moped denna väg (rödmarkerad. Leden finns inte utmärkt på Maps.) Då var den knappt färdbar.
http://img515.imageshack.us/img515/5879/uxi7.png

Vet inte hur färdbar den är med bil numera.
Enligt uppgift är den numera ett populärt utflyktsmål så detta är kanske ett hugskott.

Det finns även mindre vägar runt Forstena som leder ner till kanalen (vill minnas att det ska finnas pumpstationer där) där man kanske kan gömma en kropp.
*
Jag har svårt att se hur GM ska ha orkat/hunnit gräva ner kroppen. Alla som hållt i en spade vet hur tungt och vilken tid det tar. Om GM begravt kroppen är kanske en mosse bästa alternativet.

Jag hade nog valt vägen ut mot Öresjö/Hjärtum, kanske Talbovägen men mina kunskaper om THN
är numera anno dazumal.

Längs med Vägen du har markerat med rött Fins Även där inne Minst 2 grottor Och nu förtiden är det möjligt att ta sig in Fram till Nygård Via den vägen Med bil om så önskas Fast det inte är tillåtet och preicis bakom nygårdsparken fins grottorna upp längs rasbranten ca 50 meter från Stigen. Någån hade Kontaktat ett medium och Beskrev en En plats där man springer på och en Öppet fält och att Träden hänger över Stigen åoch de gör dem på Vägen in där men mediumm Brukar väl inte klara Upp Brott så där bra ;D
Citera
2013-07-09, 22:05
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
"den 1 juli i närheten av Gränna, Jönköpings Län via mobil", står det vid det senaste inlägget. Går sånt verkligen att fejka? Är det han som skrivet det? Eller har AJ bett någon annan skriva det?

Det går att fejka, men vid en närmare kontroll visar mastningen annat.
Citera
2013-07-09, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Quarrel har varit fantastiskt hjälpsam och ritat ut en väg på sin fina karta, en sorts "bakväg" som går från Gärdhem, Norra Björke, Trökörna till Grästorp. Längs vägen finns fina skogspartier där man kan "panikdumpa" en kropp, och en av fördelarna är att det rör sig lite folk i det här området. Från vägen går det sedan flera avstickare mot Hunneberg. Så det går att snabbt ta sig därifrån till platsen där bilen brändes. Tänkte att det kan vara meningsfullt att leta längs den här vägen. Finns åtskilliga skogsvägar där.

En vän berättade att polisen har draggat i Nossan i dag. Nån som vet om det stämmer?

https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004e087d9f2ff6f80f7 f&msa=0
Ett PM aktualiserade den här vägen:
Citat:
Bakvägen som dikuteras, är det vägen märkt som "Färdväg föreslagen av Reedme" på din karta?

Om så är fallet så går den vägen precis intill Tingsgårdens Jakt, som diskuterades igår kväll/i natt.
110ha stort vildsvinshägn i varierande terräng. http://goo.gl/maps/iAsrL
Citera
2013-07-09, 22:06
Medlem
mercys avatar
Jaheppja, ännu ett mord i dessa dysfunktionella miljöer. Så skönt att typer som AJ förmodligen kommer att hållas avskild från oss normala (dvs icke nynazister, icke svd:are) för en längre tid. De utrotar sig väl själva
Senast redigerad av mercy 2013-07-09 kl. 22:17.
Citera
2013-07-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
Längs med Vägen du har markerat med rött Fins Även där inne Minst 2 grottor Och nu förtiden är det möjligt att ta sig in Fram till Nygård Via den vägen Med bil om så önskas Fast det inte är tillåtet och preicis bakom nygårdsparken fins grottorna upp längs rasbranten ca 50 meter från Stigen. Någån hade Kontaktat ett medium och Beskrev en En plats där man springer på och en Öppet fält och att Träden hänger över Stigen åoch de gör dem på Vägen in där men mediumm Brukar väl inte klara Upp Brott så där bra ;D

Medium är ju bara bluff, så även faktan dom ger, om dom nu inte själva har begått brottet då dvs.
Citera
2013-07-09, 22:08
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Kanske stämmer, hon kanske skjutsade honom i en bil med släpkärra där det låg en MC på...
har ju pratats om denne bil med släpkärra.
Så morsan körde i 190 knyck uppför backen till Hunneberg med AJ i bilen och MCn på släpkärran för att.... ja vadå?
Citera
2013-07-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
skrev igår att jag antog att B.O ligger på mark enbart täckt av något. för att invänta djur.

Enbart täckt av något, inte ens täckt så att det är svårt att komma åt?

Det känns orimligt och ologiskt. Varför göra det så enkelt för folk, när man bara kan lyfta och se ett lik?
Citera
2013-07-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vbud
Funderar lite åt detta hållet!

Eftersom jag inte har tillgång till den informationen som polisen har så får jag utgå från den informationen vi har och kan få tag i. All info som inte går att bekräfta via källa kan vi ju glömma.

A.J har enligt sig själv, I.Hs pappa och det yngre barnets far varit i lägenheten. När han åkte dit och när han lämnade lägenheten vet vi inte.

Ngn gång under kvällen ringer en nära anhörig till I.H och då är allt lugnt. Vem av personerna i lgh han pratar med vet inte jag. http://www.expressen.se/gt/nara-anhorig-det-ar-jobbigt-att-bara-vanta/

Efter midnatt pratar A.J och I.H med pappan till barnet som fanns i lgh. Enligt pappan har A.J druckit. Den infon kommer endast från barnets pappa och kan därför inte styrkas. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab

Sen efter det finns det ingen mer som hört ngt från I.H men det kan finnas spår på nätet?

Är det ngn som har tillgång till de uppdateringar som gjorts på A.Js, D.Bs, den andre anhållne och I.Hs facebook/instagram sidor från lördagen den 29 juni och framåt?

Skulle vilja se en kronologisk redovisning av vad dessa personer enligt sina sociala medier sysslat med. Speciellt intressant är det om ngn har tillgång till de förmodade instagrambilderna ngn nämnde.
Skulle vilja se tiderna även om de är ungefärliga för de posterna på A.Js fb sida då han åker till Jpkg och sedan på sin minisemester samt när D.B först nämnde bilen som brunnit.
(kommer ej åt ngn av dessa personers facebook/instagram)

A.J kommer sedan tre dagar efter att I.H anmälts försvunnen till polisen i trollhättan och säger att han kom så fort han kunde när han blivit informerad att polisen sökte honom. Han förstår att polisen vill prata med honom men förstår inte varför han blev kvarhållen. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17090041.ab

Nu kan man inte säga att A.J är GM på grund av ovan fakta och inte heller på grund av hans tidigare kriminella liv även om det inte direkt gynnar honom.

Det som gör att jag misstänker honom är att det finns minst två personer som vet att han varit i lgh under natten varav den ena är en nära anhörig som då redan på söndagen 15.00 informerar polisen om att A.J befann sig i lgh under natten och eftersom NI blev inkallad så har nog polisen, anhöriga, kompisar med flera försökt nå A.J på mer än hans mobil.

Eftersom det var blod i trappuppgång och i lgh enligt polisen, vittnen och att det initialt gjordes en anmälan om mord alt dråp så slog pressen på stora trumman och alla stora tidningar skrev flitigt om detta redan på söndagen. Hur kan man missa detta då det stod mer eller mindre ordagrant i alla tidningar "Misstänkt mord i Trollhättan" då man själv är från Trollhättan.

En sista sak som gör mig misstänksam är att A.J i de uttalanden han gjort i tidningen inte verkar bry sig så mycket om I.H och hennes anhöriga. Det kanske är jobbigt att i sveriges största kvällstidning önska att I.H hittas levande om det senare kanske uppdagas och bevisas att det är man själv som gjort det?

Jag har följt tråden sedan den startades och vet att dessa tankar redan diskuterats och vridits på lite smått tidigare men gillar inte att spekulera i saker som inte har ngn källa..
Hoppas ngn kan skriva ihop en liten kronologisk karta över de inblandades aktiviteter på nätet.
Tack på förhand.

Försöker läsa ifatt sen igår kväll, har någon "klok" orkat sammansätta en kronologisk karta som detta inlägg efterfrågar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in