Funderar lite åt detta hållet!
Eftersom jag inte har tillgång till den informationen som polisen har så får jag utgå från den informationen vi har och kan få tag i. All info som inte går att bekräfta via källa kan vi ju glömma.
A.J har enligt sig själv, I.Hs pappa och det yngre barnets far varit i lägenheten. När han åkte dit och när han lämnade lägenheten vet vi inte.
Ngn gång under kvällen ringer en nära anhörig till I.H och då är allt lugnt. Vem av personerna i lgh han pratar med vet inte jag.
http://www.expressen.se/gt/nara-anhorig-det-ar-jobbigt-att-bara-vanta/
Efter midnatt pratar A.J och I.H med pappan till barnet som fanns i lgh. Enligt pappan har A.J druckit. Den infon kommer endast från barnets pappa och kan därför inte styrkas.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab
Sen efter det finns det ingen mer som hört ngt från I.H men det kan finnas spår på nätet?
Är det ngn som har tillgång till de uppdateringar som gjorts på A.Js, D.Bs, den andre anhållne och I.Hs facebook/instagram sidor från lördagen den 29 juni och framåt?
Skulle vilja se en kronologisk redovisning av vad dessa personer enligt sina sociala medier sysslat med. Speciellt intressant är det om ngn har tillgång till de förmodade instagrambilderna ngn nämnde.
Skulle vilja se tiderna även om de är ungefärliga för de posterna på A.Js fb sida då han åker till Jpkg och sedan på sin minisemester samt när D.B först nämnde bilen som brunnit.
(kommer ej åt ngn av dessa personers facebook/instagram)
A.J kommer sedan tre dagar efter att I.H anmälts försvunnen till polisen i trollhättan och säger att han kom så fort han kunde när han blivit informerad att polisen sökte honom. Han förstår att polisen vill prata med honom men förstår inte varför han blev kvarhållen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17090041.ab
Nu kan man inte säga att A.J är GM på grund av ovan fakta och inte heller på grund av hans tidigare kriminella liv även om det inte direkt gynnar honom.
Det som gör att jag misstänker honom är att det finns minst två personer som vet att han varit i lgh under natten varav den ena är en nära anhörig som då redan på söndagen 15.00 informerar polisen om att A.J befann sig i lgh under natten och eftersom NI blev inkallad så har nog polisen, anhöriga, kompisar med flera försökt nå A.J på mer än hans mobil.
Eftersom det var blod i trappuppgång och i lgh enligt polisen, vittnen och att det initialt gjordes en anmälan om mord alt dråp så slog pressen på stora trumman och alla stora tidningar skrev flitigt om detta redan på söndagen. Hur kan man missa detta då det stod mer eller mindre ordagrant i alla tidningar "Misstänkt mord i Trollhättan" då man själv är från Trollhättan.
En sista sak som gör mig misstänksam är att A.J i de uttalanden han gjort i tidningen inte verkar bry sig så mycket om I.H och hennes anhöriga. Det kanske är jobbigt att i sveriges största kvällstidning önska att I.H hittas levande om det senare kanske uppdagas och bevisas att det är man själv som gjort det?
Jag har följt tråden sedan den startades och vet att dessa tankar redan diskuterats och vridits på lite smått tidigare men gillar inte att spekulera i saker som inte har ngn källa..
Hoppas ngn kan skriva ihop en liten kronologisk karta över de inblandades aktiviteter på nätet.
Tack på förhand.