2013-07-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2241585-missing-people-fortsatter-leta

Låter gott, denna veckan är ju rätt avgörande, känns det som.Ska ju gå att hitta henne, hoppet är det sista som överger, sen har vi ju två finkade som kan börja kvittra också, om de inte redan håller på och gör det nu.
Citera
Medlem
Pashmaloos avatar
Jag tror Polisen har ganska bra koll på AJ:s rörelser under dessa dagar Id* försvann. Det kan de kolla genom vilka master hans mobil kopplade upp sig till. Så AJ kan påstå ha gjort roadtrip hit och dit för att vilseleda rättvisan utan resultat...

De häktades mobiler har också kollats av Polisen och hur de har rört sig. Det är nog därför de enbart fokuserar på sökande inom ett visst område.
Senast redigerad av Pashmaloo 2013-07-09 kl. 21:23.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Haha.

Ja, inte är den snygg någonstans.

Lyckades få till en länk.

http://www.anony.ws/image/kYep

URK !

Ser ni denna så hojta till, AJ kan dölja den för polisen.
REG nr: SYJ 508
YAMAHA XJ 600
Citera
2013-07-09, 21:23
Medlem
Det här med barnet får jag bara inte ihop! Jag här själv småbarn, ett är exakt samma ålder som barnet som lämnades kvar. För det första så här inget av mina barn kunnat klättra ur sin spjalsang i den åldern, iofs kanske barnet inte sov i den typen av säng. Men om det gjorde det borde det hittats där. Låter så osannolikt ätt barnet vid det laget inte skulle varit hysteriskt av hunger, törst, nerbajsad bloja och främst av allt att det var övergivet. Mina ungar ger sig inte i första taget när dom vill nått.

Långsökt kanske men det har påståtts i tråden att fester med sprit och droger var mer regel än undantag i detta hem, kan barnet blivit lämnat ensamt förut så att situationen att ingen fanns där inte var främmande? Om ett barn lär sig att mamma eller pappa kommer när man skriker så kommer dom använda sig av det precis som normala barn gör. Men ett försummat barn som kanske inte alltid prioriteras kanske inte skriker utan gråter tyst och leker för sig själv. Ett barn som lärt sig att inte få uppmärksamhet när det skriker kanske helt enkelt är så tyst att grannarna inte skulle reagerat?

Spekulationer att någon stannade och tog hand om barnet kan ju stämma men det vore naivt att tro att det MÅSTE varit en kvinna, en man kan gjort ett lika bra jobb med det.

Finns det någon angiven tid då det garanterat INTE fanns blod i trappuppgangen? Finns det några uppgifter på hur barnet mådde när man fann det? Man borde lätt kunnat bilda sig en uppfattning om hur länge det varit ensamt om det var vrålhungrigt, överfull bloja, röd stjärt, svullen, utorkad och medtagen om det gråtit mycket osv. Usch jag mår fysiskt illa av tanken på vad som hänt barnet och om BO förstod vad som hände henne, levde hon när hon tvingades lämna sitt barn. En förälders mardröm! Iofs skulle majoriteten av oss föräldrar inte supa och knarka och bjuda hem kända våldsmän till vår bostad där vi har våra barn men ändå.

Jag tycker det hur som helst lutar åt att lägenheten inte lämnades redan på natten som iofs vore det mest logiska men det stämmer bara inte med ett övergivet barn som är tyst i så många timmar! Kan någon granne hört barnet men inte vågat berätta av skam för att man inte ingrep?
Citera
2013-07-09, 21:24
Medlem
Vbg1972s avatar
Vet någon var AJ befinner sig?
Citera
2013-07-09, 21:25
Medlem
panzertaxs avatar
Släpp det där med barnet, har man bott granne med en oförmögen förälder så är barnskrik dygnet runt i praktiken som att bo på en tågstation. Efter ett tag tänker man inte ens på det.
Citera
2013-07-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Användare avstängd.

Ingen som tog print screen på användaren? Hade varit kul att se!

OT:
Det har spekulerats i att hela AJ/DB-gänget kanske snackat på fester m.m om vad dom ska göra med lik om situationen skulle uppstå. MEN, oavsett hur mycket man snackat om det och förberett sig, tror ni inte man blir jäävligt darrig när det väl inträffar?

Jag funderar på hur kyliga han/dom kan ha varit om det nu är dom. Hur långt bort kan dom dumpat IF?
Om dom dumpat henne längre bort än 2 mils radie - borde inte polisen/MP leta på andra potentiella platser också? Allt kan ha hänt.. tycker dom snöar in sig väl mycket (om dom nu inte råkar ha bra bevis som vi inte vet om..).
Citera
2013-07-09, 21:29
Medlem
svenyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Finns det någon sjö där? Jag kan tänka mig att helikopter får bra att söka med i mindre pölar om något flutit upp till ytan?
Det är precis vid havet, helikoptern låg och smög runt i ca: 10 min
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Hans mamma ska ha skjutsat honom till Jkpg, enligt en initierad källa jag haft kontakt med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972

Lägger upp lite länkar för de som inte har Facebook eller som vill bli uppdaterade lite.

Samt när AJ var ute på stan med sin morsa i fredags.

http://www.anony.ws/kYew
http://www.anony.ws/kYe6
http://www.anony.ws/kYeL
Citera
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Källor och egna undersökningar, har du något som säger att polisen har undersökt eller beslagtagit den ? - Nej.
Tror du inte att det framkommit om polisen hade eftersökt den?
Citera
2013-07-09, 21:31
Medlem
Om det nu är AJ som är gärningsman, om kroppen hittas, så kommer han inte bara få konfronteras med ett långt fängelsestraff, utan även få konfronteras med bilder hur Id*s kropp ser ut, efter lång tid ute.

Undrar vad han kommer tycka är värst, fängelsestraffet eller bilderna av Id*a, fy fan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in