2013-07-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PwnD
ge mig inlogg till din facebook... så kan du få vara inloggad i Gränna om ett par minuter
så det är väl inga större hinder... frågan är bara om han har den sortens polare här uppe (mer än sin arbetsgivare då) som skulle ställa upp på detta,,,

Jag har för mig att du kan ändra vart du befinner dig manuellt, det behöver inte ens stämma.
Citera
2013-07-09, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 007trestad
Tror jag inte alls..dom golar tids nog..det är ju inga tuffingar direkt..

Och straffet för gola ??tror du han är nån mafioso eller..det är jävligt mycket jobbigare för dom att komma ut utan att bli fällda för nåt brott och möta folket.....d får det nog mer sannolikt problem än av en ensam psykopat...

Precis, det här är ju ingen kriminell gruppering a la MC-klubb, det är ju ett löst nätverk av polare.

DB lider av ångest och knaprar Mirtazapin tom. 20mars i år.
FH bryter ihop och gråter vid häktningen, helt ostraffad sedan tidigare.

Ingen kriminell elit direkt.

AJ får vara hur psykopatisk som helst, men ingen kompis efter några sommarmånader i häkte är värt besväret. De kommer tids nog inse att de inte har något att frukta från AJ.

Den som har mest att förlora är också den som har minst att vinna på att skydda AJ.
Denna kommer börja tala med polisen.
Citera
2013-07-09, 19:59
Medlem
Du kan ändra plats på facebook hur som helst, det behöver alltså inte stämma med typ GPS.
Citera
2013-07-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Står i ttela att han tidigare är ostraffad.

Vad är detta ttela som så många har nämnt?
Citera
2013-07-09, 20:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad är detta ttela som så många har nämnt?
http://ttela.se/
Citera
2013-07-09, 20:01
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PwnD
ge mig inlogg till din facebook... så kan du få vara inloggad i Gränna om ett par minuter
så det är väl inga större hinder... frågan är bara om han har den sortens polare här uppe (mer än sin arbetsgivare då) som skulle ställa upp på detta,,,

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=1115152

någon som vet om detta kan vara arbetsgivaren?
Citera
2013-07-09, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snokeri
Vad hette AJ på HP nu igen? Var det Amoreeterna? Måste man ha ett konto där för att kunna kolla medlemmarna, kan man bara slå på de som är online? Jag har iofs ett :-) men man vill ju inte blotta sig.

http://www.anony.ws/kYe3
Citera
2013-07-09, 20:03
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Dumpas samtidigt som man enligt uppgifter på sociala media är på roadtrip kanske?
[edit]
Vilken dag/tidpunkt skrevs den uppdateringen på fejjan?
Gränna? Populärt område att dumpa "försvunna" Jönköpingsbor på

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10546776.ab

1 juli 18.02 gjordes uppdateringen på fb, från Gränna-området. Bara det, att starta en drygt 50 mil lång road trip på kvällen.
Citera
2013-07-09, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marrimarrow
Står i ttela att han tidigare är ostraffad.
Niqab klädda lipsillen FH kommer att prata efter ett par nätter på häktet med heta drömmar rörande tvåltappning... Han har tid att fundera på vad som känns bäst för framtiden ett brustet vänförhållande eller en brusten ringmuskel.

Gissat på ett snabbt erkännande, där han väljer friheten. Då vänskapen med AJ blir för kostsam.
Citera
2013-07-09, 20:06
Medlem
Anaiss avatar
Nån som vet vad DB heter på hp? Har för mig att jag läste nånstans i tråden att han var med där också
Citera
2013-07-09, 20:07
Medlem
SparkMans avatar
Kollade upp och tänkte lite mer angående FH och att han började gråta osv. Läste att hans advokat säger att han bara känner AJ ytligt osv. Efter att ha kollat AJs facebook (http://img196.imageshack.us/img196/5089/ra1.pdf) såg jag bara någon enstaka kommentar som FH skrivit medan många andra varit mer frekventa med kommentarerna. Så det kan ju faktiskt stämma att dem inte har en sådan nära kontakt som t.ex. FH-DB och DB-AJ.

Det nämndes väl också att han under sina skolår var en ganska så ensam och mobbad person? Eller var det KP som syftades till (kommer ej ihåg)? Oavsett vad verkar det lite som att han har hamnat i fel umgängeskrets och verkar ganska så lätt att övertala, följer med strömmen. Många gånger vill han säkert inte ens själv göra saker men dras ändå med för att han inte vill "svika". Med tanke på att han är ostraffad verkar han vara den personen som gärna håller sig undan och vet vad som är rätt och fel, åtminstone vad gäller lagen.

Mycket tyder på att han varit med den natten och troligtvis deltagit i dumpandet av kroppen. Kan det vara så att han egentligen innerst inne inte ville vara med, men övertalades till det av DB? Kanske mådde dåligt redan under natten och numera bryter ihop vid tanken på vad som komma skall? Är det någon som avslöjar sig så är det nog i så fall han och jag hoppas att polis och åklagare klämmer på många ömma punkter för att få fram minsta lilla hint om var kroppen är.
Citera
2013-07-09, 20:08
Medlem
min uppfattning så lång är att IF har blivit hotad till livet IF har kännt hot, dem som har hotat henne måste vara aj's vänner , jag undrar igen lördag natten när IF känner sig hotad och rädd varför ringer inte aj till miggan och berättar om det , men aj ringer på söndag

för mig känns det som alla i det här gänget har hatat IF . alla i det här gänget har hatat henne så mycket att dem vill inte berätta vad som har hänt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in