2013-07-09, 13:51
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Men hur "kändes" platsen? Som om att den varit övergiven länge? Kan det ha varit någon "aktivitet" där det senaste, typ färska bilspår osv.

Ställer frågan igen
Citera
2013-07-09, 13:52
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har från en pålitlig källa, via pm, fått reda på att tidningsbudet var i IFs trapphus nån gång mellan 06:00 och 06:30.
H*n åkte hiss till fjärde våningen, då det bor en prenumerant på det våningsplanet och vid den tidpunkten fanns det inget blod i hissen.

Har inte huset brskrivits som 3-vanings?

Kanske jag som missuppfattat...
Citera
2013-07-09, 13:55
Medlem
Konstigt att det inte varit mer snack om att GM lämnade ett ett litet barn ensam på brottsplatsen.
Extremt okänsligt och kallhamrat.Kanske något att fundera över för dom unga småbarnsmammor som har dessa killar som idoler. Är det sådana förebilder ni vill ha/uppfostra era barn.Nästa gång kan det vara eran tur. så vet ni något,berätta...
Citera
2013-07-09, 13:56
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Fast om alt gick åt helvete och panik präglade allt efterarbete, borde man inte funnit kroppen vid det här laget?
Jo, kanske det. Fast istället för att åka bil flera timmar, kan man ju på bara 15-20min ta sig till massvis av skog och vatten, bergen inkluderade.
Eller bara dumpa ev. kropp i ett djupt dike längst en landsväg kan ju vara nog så svårhittat kan jag tycka.
Men vad fan vet jag. Hoppas någon försäger sig snart, så det blir en lösning istället.
Citera
2013-07-09, 13:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas

Entréplanet ser ut att ligga under första bostadsvåningen, med tre bostadsvåningar över. http://goo.gl/maps/yqPrd
Citera
2013-07-09, 13:57
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tyvärr verkar tråden befolkas avNyreggade & lågpostare som vill gräva mer i identiteter än att seriöst finna en lösning så man kan hitta

Men du, AJ kan tänkas (om det är han) vara så säker på sin lösning att han inte bryr sig utan bara relaxar. Men är hans lösning verkligen bra eller är det mer att han själv ser sig ohotad på toppen i mysteriet... Kan han ha varit för säker så att han kanske har slarvat någonstans på vägen.
Vad tror du?

Självklart finns det slarv, förhoppningsvis kommer det att upptäckas och han kan bindas till dem.
Men just nu det det ljust ut för han, men ett litet fynd kan ju ändra på det.
Citera
2013-07-09, 13:59
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Självklart finns det slarv, förhoppningsvis kommer det att upptäckas och han kan bindas till dem.
Men just nu det det ljust ut för han, men ett litet fynd kan ju ändra på det.

Vad skulle det kunna vara för slarv?
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2013-07-09, 14:00
Moderator
Tänk på regel 1.06.

Avstå från att påstå, hinta, spekulera, gissa eller ens skämta om vilken person som kan dölja sig bakom ett visst nick.

Medlemmar har rätt till anonymitet. Ingen ska snoka kring sådant.

/Mod
2013-07-09, 14:02
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Entréplanet ser ut att ligga under första bostadsvåningen, med tre bostadsvåningar över. http://goo.gl/maps/yqPrd
Lght-numren börjar på 11, 12, 13 och 14.
Citera
2013-07-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du missar ju dock ett ganska essentiellt hål i din teori. AJ och PT gillade uppenbarligen inte varandra och skulle således inte skydda varandra om den ena eller andra gjort sig skyldig till brottet när båda närvarat.
Fel. De må ogilla varandra hur mycket som helst, finns inte en chans att de snackar med polisen ändå. I de här kretsarna pratar man inte med polisen om någonting alls, under några omständigheter. Man löser sin egen skit så att säga.

Sedan kan man ju givetvis tänka sig att någon bryter ihop under ett förhör osv, men det är helt uteslutet att någon av dem skulle prata med polisen för att sätta dit den andre.
Citera
2013-07-09, 14:03
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Vad skulle det kunna vara för slarv?

Skoavtryck, hårstrån, sår som lämnat efter sig blod, kläder med blod på, tappade saker i den uppbrända bilen m.m. Får hoppas dem finner något som kan hjälpa dem på vägen till id*.
Citera
2013-07-09, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas

Det är 3 våningar men även en vindsvåning så 4 våningar totalt. tittar på huset nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in