2013-07-09, 14:54
Medlem
CannonDorfs avatar
I
Citat:
Ursprungligen postat av deadlamb
Trollhättan klassades väl som WT frizon redan på 90talet. Rudolf Hess marschen, moské bränning och somalier misshandeln. Om jag inte minns fel fick väl Trollhättan smeknamnet Stålhättan då med.
Förövrigt så har nog dom flesta vänner till I lidit nog också.

Ironiskt nog är AJ inblandad i samtliga de händelserna förutom möjligtvis moskébranden. Han var iaf en av de som hoppade på somalierns huvud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17104119.ab

Grät när beslutet lästes upp?

Reagerade också på att han grät. Upplever att det är ett tecken på att 31 åringen känner det som att det är kört samt att han kan nog känna sig rätt ångerfull nu. Hoppas han pratar
Citera
Medlem
Vet vi vems detta armband är som hittades vid den utbrända bilen? Tänker att det kanske är Id@s smycke vilket indikerar på att hon har varit i fordonet innan det brann upp. Eller brukar DB bära smycken?
Citera
2013-07-09, 14:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollys
Okej, bra service i Trollhättan för tidningsläsarna alltså.

OT, så skulle det alltså innebära att någon mördat/skadat IF och sedan släpat ut henne i hissen efter klockan 6.30, i fullt dagsljus.

Nej, det innebär i så fall, om uppgifterna stämmer, att någon släpade ut hennes kropp, hel eller i delar, efter klockan 06 och före klockan 15. Det förtäljer ingenting om när hon dog, vilket jag utgår från att hon gjorde i lägenheten.

Anledningen till att hon flyttades så sent kan vara att AJ väntade på skjuts alternativ att hon styckades innan de förpackade henne i sopsäckar och släpade henne ut genom porten.
Citera
Medlem
Vad har lipsillen på sitt kriminella cv sedan tidigare?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vet vi vems detta armband är som hittades vid den utbrända bilen? Tänker att det kanske är Id@s smycke vilket indikerar på att hon har varit i fordonet innan det brann upp. Eller brukar DB bära smycken?
Vi vet inte vems armband det är.
Citera
2013-07-09, 14:58
Medlem
Gammelmedia går nu ut och påstår att det kan finnas kopplingar mellan de misstänkta och nynazistiska grupper. Känner någon till något mer om detta? Finns det en koppling eller ingår "nyheten" i gammelmedias välkända politiska propaganda.
Citera
2013-07-09, 14:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Gammelmedia går nu ut och påstår att det kan finnas kopplingar mellan de misstänkta och nynazistiska grupper. Känner någon till något mer om detta? Finns det en koppling eller ingår "nyheten" i gammelmedias välkända politiska propaganda.
Det framgår tydligt i tråden att AJ är känd nazist.
Citera
2013-07-09, 15:00
Medlem
Fler har bevittnat tårarna. Nog borde det gå att få honom att sjunga ut.

ttela
Citat:
31-åringens försvarsadvokat Jan-Eric Sahlberg kommenterar beslutet för TTELA:

– Ett tungt besked, han mår väldigt dåligt och grät när han fick beskedet. Det är ett skott i mörkret från åklagarsidan. Det finns inga motiv för skyddande av brottsling. Jag ska nu snacka med min klient, men utgår från att han kommer att befinnas oskyldig.

Åtal måste väckas innan den 23 juli.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, det innebär i så fall, om uppgifterna stämmer, att någon släpade ut hennes kropp, hel eller i delar, efter klockan 06 och före klockan 15. Det förtäljer ingenting om när hon dog, vilket jag utgår från att hon gjorde i lägenheten.

Anledningen till att hon flyttades så sent kan vara att AJ väntade på skjuts alternativ att hon styckades innan de förpackade henne i sopsäckar och släpade henne ut genom porten.

Ja, hon kan ha blivit styckad i lägenheten, men det vore polisen veta vid det här laget. Märkligt att ingen har sett grabbarna bära ut paket/säckar till bilen på en ledig förmiddag.

Ingen verkar heller ha sett bilen utanför trappuppgången.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Nej, nej, tidningsbudet via hemlig uppgiftslämnare har säkert helt rätt. Allt har säkert inträffat efter klockan 6 och polisen har givetvis helt tolkat spåren fel när de tror att allt skett mitt på natten och efterfrågar vittnesuppgifter på natten och inte efter det att tidningsbudet varit där!

Jag är ironisk för att påpeka det absurda i dessa anonyma uppgifter från tredje hand som alla vill fylla lägenheten med okända och senarelägga brottet i förhållande till de uppgifter om tiden som polisen indirekt förser oss med.

Alla dessa uppgifter har bara ett enda syfte och det är att förvilla och försvaga misstankarna som annars går i en riktning.
Jag skulle tro att polisen har pratat med tidningsbudet.

Och att blodet hamnat i hissen efter kl 06:00 betyder inte att IF varit pigg och kry fram till dess. Hon kan t.ex ha legat skadad i lght. Vi vet heller inte vad som saknas i lght, inte mer än att IF är borta.

Nej, det är nog klokt att söka vittnen för hela natten. IF kan ha varit kvar i lght, GM kommer tillbaka och bestämmer sig för att ta väck henne därifrån.
Citera
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Helvete vad svårt det är fallet är. Just nu så funderar jag på om det kanske är så att AJ är så säker på sin sak eftersom det är TB som mördat I*a.

AJ var där hos I*a, han bråkade med SB(?) över telefon, blev osams med I*a, och lämnade lgheten.
TB fick nys om att dom träffats och bråkat, hon väl berusad åker till I*a´s lägenhet och spöar henne och råkar då få ihjäl henne.

I panik ringer hon DB och FH som bestämmer sig för att hjälpa henne att frakt bort kroppen då AJ kan inte hjälpa till för han har ju varit där innan.

TB skriver på bloggen för att skapa alibi.

AJ åker runt lite i sverige och visar upp sig (kanske hamnar på någon övervakningskamera på macken etc) och kan med gott samvete berätta "nästan" allt han vet om kvällen.

DB och FH är därför häktade nu. Kanske t.o.m så att AJ har tjallat på DB och FH?
Det förklarar också varför TB varit med och letat? Samvetet tryter...

Kanske bara ett konstigt scenario så är lätt att slå hål på, men jag börjar få schurrer-vibbar...

Armbandet är således TB´s !

mvh Besudlaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in