2013-07-09, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafdet
Jag har följt den här tråden sedan start, och det är intressant att läsa alla spekulationer. Jag läser idag i tidningen http://m.ttela.se/Default.aspx?pageid=1145&parentid=0&link=1.2240491 att polisen fortfarande inte har något hett spår, och att de inte vet hur de ska söka.

Jag har länge tänkt tanken att om GM, hemska tanke, tex har styckat I* och iskallt lagt i olika små påsar, så finns möjligheten att påsarna kan vara slängda precis var som helst. En påse här och en påse där i en soptunna varsomhelst i vårt avlånga land. Det försvårar ännu mer att hon ska bli hittad, för inte kan man väl leta i hela Sveriges soptunnor. Dessutom är de troligen redan tömda med tanke på att det snart gått 1,5 vecka sedan försvinnandet.

OM de har styckat henne så ökar det chansen att hitta henne och få en dom, eftersom man då ju har hennes DNA och man vet att hon är mördad...? Ju fler likdelar, desto större chans?
(jag kan inte ens tänka mig vilket äckel som styckar en person de har mördat, och som de har känt innan. Riktigt störd person...SJukt.)
Citera
2013-07-09, 12:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
En liten nyhet är till är att det skall ha gjorts en "razzia" i Flakeberg under dagen rörande fallet.
meegamind kanske vet något om detta

Bodde du i närheten
Vad det där en pik, eller fakta
Citera
2013-07-09, 12:47
Medlem
Kurridutts avatar
Båda nekar:
http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Vastra-Gotaland/juli-sept/Haktningsforhandling-for-tva-misstankta-i-Trollhattan-arendet/
Citera
2013-07-09, 12:49
Medlem
Styckning & syra är två teorier som jag tror kan plockas bort, i alla fall i dagsläget. Enklast är oftast det bästa, en undangömd plats i skog/terräng är det troligaste scenariot i dagsläget, slängd i vatten det andra men mindre troliga.

Enligt min åsikt då. Så likt Marina-fallet men här är det fler inblandade förmodligen och större chans att hitta spår och alla förmodligen inte kan hålla tyst i längden.
Citera
2013-07-09, 12:53
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Visst får du tidningen mycket senare än på vardagarna, eller?
Jag vet att utdelningen på vardagar brukar börja runt 03:00, men sen beror det på var man bor, i början eller slutet av turen.

Rätta mig om jag har fel, men på helgerna skulle jag tro att det ligger ett par timmar senare.

Så kan det mycket väl vara. Jag får väl erkänna att jag inte är uppe och kollar det.
Jag bor dessutom i slutet av en tur, i alla fall på vardagarna, då kommer tidningen (TTELA) så sent som 7 ibland.
Citera
2013-07-09, 13:07
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Fakta
Fakta =att det varit besök alltså.
Citera
2013-07-09, 13:19
Medlem
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2240491-35-aring-har-begarts-haktad-forhandling-med-31-aring-i-gang
Citera
2013-07-09, 13:35
Medlem
panzertaxs avatar
Kan någon gräva fram adressuppgifter på föräldrahem/uppväxtplatser för AJ, DB och FH.
Pm eller i tråd, tack.
Citera
2013-07-09, 13:40
Medlem
Jag har följt tråden sen start, och jag måste tillägga att jag tror att folk över analyserar och överskattar dessa personer.
Jag tror inte att detta var något planerat, och jag tror att allt skett i desperation utan utrymme för att tänka igenom och smida någon plan. Personligen känner jag inte de personer som är inblandade men kommer från samma stad.
M*r*t är ökänd i staden och inom vissa kretsar hyllad!Han har psykopatiska drag och jag ger mig sjutton på att det är han som är GM, att han fått andra att hjälpa honom förvånar mig inte. Inom kretsarna som han rör sig ser alla upp till honom. Vissa gör allt för honom. D.B vet jag ingenting om och inte heller denna T.B
Detta är en tragedi som ingen kan gå oberörd från. Hela staden är oroliga och väntar spänt på näste nyhet.
Jag lider med henne och alla hennes anhöriga, att en människa kan ta en mamma från hennes barn, en syster från sina syskon och ett barn från sina föräldrar... jag förstår inte och jag lider med dom!
Citera
2013-07-09, 13:44
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Jag har från en pålitlig källa, via pm, fått reda på att tidningsbudet var i IFs trapphus nån gång mellan 06:00 och 06:30.
H*n åkte hiss till fjärde våningen, då det bor en prenumerant på det våningsplanet och vid den tidpunkten fanns det inget blod i hissen.
Citera
2013-07-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag har från en pålitlig källa, via pm, fått reda på att tidningsbudet var i IFs trapphus nån gång mellan 06:00 och 06:30.
H*n åkte hiss till fjärde våningen, då det bor en prenumerant på det våningsplanet och vid den tidpunkten fanns det inget blod i hissen.
Och då blir det genast intressant när dom trott att bilen ska ha satts i eld.
Grym info om den e korrekt
Citera
2013-07-09, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Han har inget bättre för sig än att spekulera i vem som är vem i denna tråden.
Tyvärr verkar tråden befolkas avNyreggade & lågpostare som vill gräva mer i identiteter än att seriöst finna en lösning så man kan hitta kvinna.

Men du, AJ kan tänkas (om det är han) vara så säker på sin lösning att han inte bryr sig utan bara relaxar. Men är hans lösning verkligen bra eller är det mer att han själv ser sig ohotad på toppen i mysteriet... Kan han ha varit för säker så att han kanske har slarvat någonstans på vägen.
Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in